Inlägg från: Barnen är mitt liv |Visa alla inlägg
  • Barnen är mitt liv

BF November,2010 DEL 2

Även om jag och andra inte kan förstå och dela din sorg så känn inte att du förstör något för det finns många här inne som kanske inte kan ge alla svar eller råd du vill ha men "lyssna" och stötta dig/er i eran svåra tid gör iaf jag gärna..

Mina föräldrar är döva och även om det inte är samma sak men genom mitt modersmål så har jag fått den äran att få jobba med barn som har down syndrom genom åren på dagis och fritids och dom barnen har sattit dom djupaste spåren i iallafall mitt hjärta då dom är genomgoa och så fyllda av oskuld och kärlek och trots sitt handikapp alltid som oftast vara väldigt levnadsglada.. Vet att detta inte berör dig just nu eller att du kanske inte orkar bry dig om att ens läsa det här men tids nog så kommer du som alla andra skriver hitta glädjen och ta till dig din dotter som har blivit en del av dig med alla sparkar och puffar och som kämpat sig till denna värld med raketfart och sen vilken mamma som orkade trots dubbelsidig lugninflammation, vilken smärta du måste ha haft!!

Det är svårt att vara någon som passivt bara kan följa ens sorg utan att kunna dela den då den sorgen någon upplever inte har hänt en själv, våra vänner förlorade sin son 22 timmar efter förlossningen för sex månader sen och att ha följt hennes graviditet, förlossning och deras sorg för ett barn dom älskade men aldrig fick behålla har varit väldigt jobbigt för många som är nära dom och det har varit jobbigt även för våra vänner att följa våran och deras andra vänners graviditeter och veta att dom inte har sin son hos sig och att vi bär på en son smärtar henne utan att mena det men hon gör det ändå och jag förstår henne precis som du Sarah kan k'änna orättvisa över dom "friska" barnen så är inte dina känslor fel för det.. Det är inte fel att känna orättvisa, ilska, förbannelse eller även hat just nu även om dessa två saker som hänt dig och min vän är skillnader så har dom "växt" i sin sorg och bytt ut delar av smärtan i glädje och det vet jag att ni också kommer att kunna göra en dag..

Vet inte vad jag vill säga med detta men vill bara att du ska veta att många här finns kvar och stöttar dig och vill gärna se dig "resa" dig ur din sorg och glädjas en vacker dag tillsammans..

• Barnen är mitt liv

Magen för en månad sen ungefär..

Ne här får vi heller inga väskor med lyx vare sig på bb/förlossninge eller mvc :( Åhh vad många som fått bebis nu, vill oxå!! Min bror gissade på denna dag att bebisen skulle komma då våran farmor skulle ha firat sin födelsedag, våran pappa och min brors bröllopsdags firas denna dag.. Kanske blir ett barn imorgon istället med födelsedatat 101112 det vore något :) Ne nu känner jag att bebis får komma när den kommer, det finns ju bara en utgång även om min dotter lite smådesperat försökte "prata" med honom att han ska komma ut och om han nu har gått vilse så kan han komma ut genom munnen??? Haha vilka ideer dom kan ha dom små liven..
  • Barnen är mitt liv

Ja förra året då hennes lillasyster skulle födas så var hon ju övertygad i att hon skulle bara hitta nyckeln till att öppna naveln med för att komma ut så hon har ju gjort framsteg även om "hålen" bara verkar flytta sig längre upp och när hon frågar vart bebisens öron är så att han ska höra henne så visar jag henne vart hans huvud ligger då ser hon väldigt fundersam ut haha.. Hennes äldre syster har ganska gott i hennes tankar ibland och viskade till mig och sa, vet hon inte att han ska ut genom pullan? hon tror till och med på trolle som bor i skogen och att han pratar med henne hon är lika lurad som emil som bor i lönnen i  berga som inte fattar att det är moster som är trolle..

Jadu barn i all ära vad roligt man kan ha åt deras kommentarer, har nog flera sidor jag skrivit om barnens roliga kommentarer genom åren..

• Barnen är mitt liv

Har provat dom flesta krämer men bröstmjölk och lufttorka tycker jag är bäst.. Mitt första barn föddes med en tand och jag fick erfara att hon sög och sedan bet av halva bröstvårtan till slut, not nice! Har alltid fått såriga och ömma bröstvårtor i början så himla jobbigt.. Pratade med en väninna igår och hon har aldrig haft ömma, såriga eller jobbiga ammningsstunder i början, vilken lyx!

• Barnen är mitt liv

Har ni haft/har några graviditetscravings?

• Barnen är mitt liv

Jag vet bara vad jag saknade och glömde packa med mig sist. Blev iof inlagd tre dagar innan hon kom i v 37 och tänkte inte på det då men efter förlossningen strulade amningen och hon var för slö att greppa bröstet så jag fick skedmata henne.. Men det var shampoo och såna saker till mig själv, att kunna få dusha och känna sig ren och inte stinka utav landstingets härliga svintoshampoo haha..

Mina graviditetscraving har och lär förbli kräftor jag skulle kunna äta dom frukost, lunch och middag haha men nu har jag nog förätit mig på dom eller så var det för att dom vi sist åt luktade för hemskt och var supermjuka så man tappade suget.. Bra det tycker min gubbe som slipper såna dyra utgifter :)

Min barnmorska var som galen i bensinångor och hade blivit helt besatt i det, hon berättade att hon kunde hymla och ljuga för sin man att behöva åka och tanka bilen under alla dygnets timmar och trots att han sa att bilen var fulltankad bara för att hon skulle kunna få sniffa lite, en annan satt och åt murbruk :)

Skulle så gärna vilja att min barnmorska från mvc skulle vara med på förlossningen och hon vill det med men det funkar ju tyvärr inte så.. Har haft henne under alla mina graviditeter, och hon förlöste mig till denna värld så man har fått något speciellt band till henne under åren..

Skulle tycka det vore toppen om man hade samma barnmorska som följde en under hela graviditeten och sen även förlossningen men jag antar väl att det krävs ganska många bm till mammor isf för att göra verklighet utav det..

• Barnen är mitt liv

Jag har inga känningar alls förutom små fjärtsammandragningar :/ Lustigt egentligen att man kan se så mycket fram emot att få känna smärta haha..

Jag är ju "ny" i gänget äen om jag förljt med er alla sedan början på avstånd men jag vill gärna fortsätta här med om jag får :)

• Barnen är mitt liv

Sunflower - Kopierar det jag skrev innan

Mina graviditetscraving har och lär förbli kräftor jag skulle kunna äta dom frukost, lunch och middag haha men nu har jag nog förätit mig på dom eller så var det för att dom vi sist åt luktade för hemskt och var supermjuka så man tappade suget.. Bra det tycker min gubbe som slipper såna dyra utgifter :)

Usch känner mig så trött och skulle vilja passa på att vila innan dom stora barnen kommer hem vid 16, sen ska vi till min pappa som fyllde igår vid 18:30 känns ju inte som man har så jätte lust med det när jag inte kan gå och när två av fyra barn kommer vara supertrötta och griniga vid den tiden eller nja vid 20 tiden då.. Sitter  och lyssnar på min tjej som babblar om hur man gör datorer och ritar en massa krumelurer med rutor på ett papper och säger att det är en bästaste data som hon har osv.. Slutade nog lyssna för några timmar sen haha..

• Barnen är mitt liv

Sunflower - Hur orkar du?? Haha sist jag dansade en vals med dammsugaren var nog för två månader sen då jag dammsög alla våra 120 kvm fast jag dammsuger den lilla hallen ofta det behövs med två katter och fyra barn :)

• Barnen är mitt liv

trulsa är du säker att du blödde från anus då? har blött därifån jag med men jag har hemoröjder och är förstoppad *trevlig info* Haha.. Men det kan ju ha varit teckningsblödning annars från slidan men då du torkade dig så kanske du inte tänkte på det

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2