BF November,2010 DEL 2
Även om jag och andra inte kan förstå och dela din sorg så känn inte att du förstör något för det finns många här inne som kanske inte kan ge alla svar eller råd du vill ha men "lyssna" och stötta dig/er i eran svåra tid gör iaf jag gärna..
Mina föräldrar är döva och även om det inte är samma sak men genom mitt modersmål så har jag fått den äran att få jobba med barn som har down syndrom genom åren på dagis och fritids och dom barnen har sattit dom djupaste spåren i iallafall mitt hjärta då dom är genomgoa och så fyllda av oskuld och kärlek och trots sitt handikapp alltid som oftast vara väldigt levnadsglada.. Vet att detta inte berör dig just nu eller att du kanske inte orkar bry dig om att ens läsa det här men tids nog så kommer du som alla andra skriver hitta glädjen och ta till dig din dotter som har blivit en del av dig med alla sparkar och puffar och som kämpat sig till denna värld med raketfart och sen vilken mamma som orkade trots dubbelsidig lugninflammation, vilken smärta du måste ha haft!!
Det är svårt att vara någon som passivt bara kan följa ens sorg utan att kunna dela den då den sorgen någon upplever inte har hänt en själv, våra vänner förlorade sin son 22 timmar efter förlossningen för sex månader sen och att ha följt hennes graviditet, förlossning och deras sorg för ett barn dom älskade men aldrig fick behålla har varit väldigt jobbigt för många som är nära dom och det har varit jobbigt även för våra vänner att följa våran och deras andra vänners graviditeter och veta att dom inte har sin son hos sig och att vi bär på en son smärtar henne utan att mena det men hon gör det ändå och jag förstår henne precis som du Sarah kan k'änna orättvisa över dom "friska" barnen så är inte dina känslor fel för det.. Det är inte fel att känna orättvisa, ilska, förbannelse eller även hat just nu även om dessa två saker som hänt dig och min vän är skillnader så har dom "växt" i sin sorg och bytt ut delar av smärtan i glädje och det vet jag att ni också kommer att kunna göra en dag..
Vet inte vad jag vill säga med detta men vill bara att du ska veta att många här finns kvar och stöttar dig och vill gärna se dig "resa" dig ur din sorg och glädjas en vacker dag tillsammans..
Magen för en månad sen ungefär..