Inlägg från: Barnen är mitt liv |Visa alla inlägg
  • Barnen är mitt liv

BF November,2010 DEL 2

Bebis - Jag tror jag svimmar haha gud vad aktiv du är! Usch mina två första graviditeter mådde jag ju iof bra och var ensamstående under andra och "ensam" om alla hushållssysslor med första så då hade jag ju inget annat val.. Men dessa graviditeter har varit mardrömmar på alla dess plan och nu när jag varit mer eller mindre isolerad sen vecka 28 så känns varenda liten sak jag orkar med som ett underverk.. Tog hand om ca fem ikeapåsar och två tvätttunnor med rentvätt igår och vek och vek till förbannelse usch! Det resulterade till låsningar i ljumske och rygg och smärtsamma hugg mellen benen och mage med sammandragnningar från hell!

Är annars så social och älskar att träffa vänner och göra saker med barnen men nu känner jag mig bara grå och trist hela tiden! :(

Har haft hemmisar med alla barn, som endast kommer fram under senare graviditet men med barn nr 2 och med denna så har dom varit hemska med stort H :( Har överbehandlat mig med fyra olika salvor i ca två månader men inget blir förbättrat hatar det verkligen och det är så frustrerande jobbigt spec att veta att under förlossningen så blir det ju inte bättre precis.. Fyfabian denna dag verkar bara vara fylld av gnäll från min sida, lika bra att vara "tyst" haha

• Barnen är mitt liv

Ojoj vilken härlig kväll jag haft med barnen :) Dansat till idol som en galning och ena dottern drar mig i händerna, den andra kramar om magen och den tredje skiten dansade mellan benen och bonussonen satt i soffan hos sin far och garvade åt oss, Kände världens hugg i magen och efter ett tag så kollade jag magen i spegeln. Oj vad den har sjunkigt helt plötsligt och det påminner mig om dagen innna jag födde min nr 2a då var det precis så här med att magen helt plötsligt sjunkigt, märkte även att det blivit super svullet mellan benen.. Är nästan säker på att något kommer hända i natt eller imorgon fast bara för det så händer väl inget såklart..

Färdknäppen skulle väl ge min gubbe en glad mun men jag har ta mig tusan ingen lust alls, känner mig bara så trött och trist och tanken på färdknäppen gör mig matt haha..

• Barnen är mitt liv

Mina älskade barn <3

Trulsa, kan tyvärr inte svara på någon utav dom.. Har aldrig haft massa vätska i kroppen, och det var ju bara med nr 2 som var en förlossning som startade i kaos hemma hos min vän så där hade jag inga planer på att duscha då jag låg i sängen och krystade hehe.. Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar..

Kicki, vilken mysig bild :) Åhh vad det pirrar i mig när man ser och luktar på alla vänners bebisar

• Barnen är mitt liv

maddie- låter inget kul alls, håller tummarna för det bästa!

• Barnen är mitt liv

sunflower!!!!! Åhhh jag är värsta speltorsken ibland om jag fastnar vid ett spel men nintendo!?!? vill oxå ha vilket antikvitetsvärde dom har för att inte nämna! Skulle lätt kunna byta ut våran xbox, xbox360, playstation och wii för att bara få ett nintendo med alla alla spel! Haha *nörd*

• Barnen är mitt liv

nica haha ja ibland behövs det bevis för att vinna ett argument med dom små liven :) Grattis till tösen, hoppas förlossningen och allt annat har gått bra!

• Barnen är mitt liv

Åhh vilken lycka även om du bara har zelda, vet en granne som har säkerligen alla spel i kartonger hade han och nu har han gjort som värsta palatset med alla spel höhö.. Så lyrisk vet jag inte om jag hade blivit.. Jo jag vet att det ska finnas att få tag på har bara inte orkat sen är barnen så små ännu så jag hade varit jätte rädd att dom skulle paja spelet bara och så ska det ju inte vara :)

Ne nu ska jag ta och lägga mig, har haft en härlig dag och eftermiddag med familjen men sen efter idol så låste sig ryggen totalt så jag har inte kunnat gå upprätt i några timmar nu kul!

Får väl se jag har mina aningar att något kommer ske i natt eller imorgon får väl se om min moderliga eller kvinnliga intution stämmer, i vilket fall som helst så önskar jag er en god natts sömn tills vidare!

• Barnen är mitt liv

Chanelle och Kicki tack, Killen på bilden är sambons son och dom brunhåriga tjejerna är mina ur ett tidigare förhållande och den blonda lilltjejen är våran gemensamma och så väntar vi eller jag en son för första gången :)

Njsmamma Det händer nog inte så mycket här idag vi ska nog bara mysa med varandra och ta det lugnt, vädret är ju super grått och blött och trist..

Har sovit som en kratta inatt, lilltjejen har hamnat i någon period som gör att hon gråter flera gånger under natten i sömnen men när man går dit har hon redan somnat om, nu drack hon välling två gånger under natten så hon sov ju lite längre mellan gångerna nu iaf :) Själv har jag vaknat av smärta i ryggen så fort jag vänt mig om och sen har man haft lite småmenssmärtor men som såklart försvann sen när jag klev upp..

Vill ha bebis nuuuuuuu och ha tillbaka min kropp och orka med allt som händer och sker :( 8 dagar kvar och jag HOPPAS verkligen inte att jag går över tiden det vore hemskt :(

• Barnen är mitt liv

Ja så är det ju, som tur är så har jag en underbar sambo som tar henne på nätterna mest för att jag inte ens klarar av att vrida mig ur sängen, ta mig till köket och fixa välling speciellt nu eftersom dom senaste tre dagarna så kan jag inte ens gå upprätt utan måste böja mig ner och ta tag i saker för att ta mig någonstans bläää..

Åhh förstår inte varför dom stora barnen hellre är hemma och går en på nerverna än att vara ute med alla sina vänner och göra något kul.. Har för mig att man själv var ute mer än inne i deras ålder men nej nej här ska den ena göra sina datorer på sina papper och ge oss varsin och den andra bär runt på katterna och sin lillasyster hela tiden så att systern skriker och katterna jamar.. Och den fjärde vill spela på datan, spela spel, titta på bolibompa, ha min macka dricka mitt te sitta i mitt knä reta sina syskon gaaaahhhhh!!

• Barnen är mitt liv

chanelle, Rebecca blev ett år i maj och tystnar endast när man hyssar åt henne eller om man sjunger imse vimse spindel hahas så hon måste ju vakna men fortfarande blunda eller något? Men skulle man ta upp henne så skulle hon börja krama och pussas och prata en massa så det skulle inte funka tyvärr.. Men så jobbigt är det inte det finns ju dom som får gå upp betydligt oftare under nätterna och barn som har nattskräck som skriker hela nätterna igenom eller vaknar vid 4-5 tiden så jag ska väl inte klaga :)

Annisj, Usch ja det är ju jättejobbigt vi båda vaknar ganska lätt av hennes skrik men jag blir också orolig eftersom hon sover i sin spjälsäng inne i vårat rum och hur ska det gå när bebisen kommer och man inte ens kan gå upp till henne för att bebisen ligger och ammar och gubben är ute och jobbar nätter sen och ska dom avlösa varandra med sina skrik och väcka varandra jämt då lär jag ju bli en zombie om nätterna..

Sunflower, ne alla spel i världen får dom gärna röra men inte ett sådant där spel ojojoj hellre att kristallvasen får gå i golvet nästan :P

Kicki, ja och sen blir dom nästan förnärmade och sura när man ber dom gå ut och leka med sina vänner istället? Skitkonstigt alltså, jag vet vänners barn som tjatar att få gå ut hela dagarna men inte får för att dom är för små eller inte bor i ett bra område med gårdar utan har stora vägar direkt ut mot gården eller så..

Själv somnade man framför tvn en stund medans barnen var ute och Rebecca låg och sov det var jätteskönt! Nu tjatar min största tjej på mig att hålla på med hotell kantarell så det är väl bäst att låta henne fixa det hon ska göra..

Själv ska jag senare när alla sover göra indiangodis och en stoooor kopp te och bara njuta av tystnaden..

Kan ni som har barn som är ganska täta i ålder med bebisen som ska komma eller har barn tätt sen tidigare kan ni känna er lite ledsna över att den lite äldre inte kommer få all uppmärksamhet sen när bebis kommer och sånt?

Har ni köpt tvillingvagn då till barnen eller struntade ni i det? jag hade en tvillingvagn när jag var ensam med flickorna en stor jäkel som höll på att paja min rygg speciellt under vintern.. Och nu bor vi i en privatägd fastighet med en gammaldags hiss där Rebeccas trehjuling precis kommer in med en hårsmån.. Så en stor tvillingvagn gick bort och då tänkte vi om man skulle köpa en phil och teds vagn då den ena ligger bakom den andra men dels så tycker jag dom ser lite läskiga ut då bebisen som ligger längst ner är så oskyddad och hur funkar det på vinter när man ska fram någonstans där det inte är plogat? Sen tyckte jag priset var alldeles för dyrt för en vagn som man bara kommer använda några månader för Rebecca går ju överallt själv redan nu även om hon kan jäklas emellanåt men om några månader kommer hon nog inte vilja sitta i vagn ändå..

Så jag tänkte att jag kommer dra Rebecca i pulka om vi ska till dagis eller så så får bebis ligga i vagn ist och ska man till stan eller så så kan bebis vara i bärselet medans Rebecca är i vagnen.. Sånt löser sig  ursäkta för det jättelånga inlägget haha

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2