chanelle, Rebecca blev ett år i maj och tystnar endast när man hyssar åt henne eller om man sjunger imse vimse spindel hahas så hon måste ju vakna men fortfarande blunda eller något? Men skulle man ta upp henne så skulle hon börja krama och pussas och prata en massa så det skulle inte funka tyvärr.. Men så jobbigt är det inte det finns ju dom som får gå upp betydligt oftare under nätterna och barn som har nattskräck som skriker hela nätterna igenom eller vaknar vid 4-5 tiden så jag ska väl inte klaga :)
Annisj, Usch ja det är ju jättejobbigt vi båda vaknar ganska lätt av hennes skrik men jag blir också orolig eftersom hon sover i sin spjälsäng inne i vårat rum och hur ska det gå när bebisen kommer och man inte ens kan gå upp till henne för att bebisen ligger och ammar och gubben är ute och jobbar nätter sen och ska dom avlösa varandra med sina skrik och väcka varandra jämt då lär jag ju bli en zombie om nätterna..
Sunflower, ne alla spel i världen får dom gärna röra men inte ett sådant där spel ojojoj hellre att kristallvasen får gå i golvet nästan :P
Kicki, ja och sen blir dom nästan förnärmade och sura när man ber dom gå ut och leka med sina vänner istället? Skitkonstigt alltså, jag vet vänners barn som tjatar att få gå ut hela dagarna men inte får för att dom är för små eller inte bor i ett bra område med gårdar utan har stora vägar direkt ut mot gården eller så..
Själv somnade man framför tvn en stund medans barnen var ute och Rebecca låg och sov det var jätteskönt! Nu tjatar min största tjej på mig att hålla på med hotell kantarell så det är väl bäst att låta henne fixa det hon ska göra..
Själv ska jag senare när alla sover göra indiangodis och en stoooor kopp te och bara njuta av tystnaden..
Kan ni som har barn som är ganska täta i ålder med bebisen som ska komma eller har barn tätt sen tidigare kan ni känna er lite ledsna över att den lite äldre inte kommer få all uppmärksamhet sen när bebis kommer och sånt?
Har ni köpt tvillingvagn då till barnen eller struntade ni i det? jag hade en tvillingvagn när jag var ensam med flickorna en stor jäkel som höll på att paja min rygg speciellt under vintern.. Och nu bor vi i en privatägd fastighet med en gammaldags hiss där Rebeccas trehjuling precis kommer in med en hårsmån.. Så en stor tvillingvagn gick bort och då tänkte vi om man skulle köpa en phil och teds vagn då den ena ligger bakom den andra men dels så tycker jag dom ser lite läskiga ut då bebisen som ligger längst ner är så oskyddad och hur funkar det på vinter när man ska fram någonstans där det inte är plogat? Sen tyckte jag priset var alldeles för dyrt för en vagn som man bara kommer använda några månader för Rebecca går ju överallt själv redan nu även om hon kan jäklas emellanåt men om några månader kommer hon nog inte vilja sitta i vagn ändå..
Så jag tänkte att jag kommer dra Rebecca i pulka om vi ska till dagis eller så så får bebis ligga i vagn ist och ska man till stan eller så så kan bebis vara i bärselet medans Rebecca är i vagnen.. Sånt löser sig ursäkta för det jättelånga inlägget haha