Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Williams mamma- men om han sov i er säng innan kanske det blir för stor omväxling att både byta rum o somna själv? Ni kanske ska börja med att ligga eller sitta brebid honom? Sedan när han ska somna själv kan han kAnske lyssna på saga på skiva? Bara lite tips för att underlätta. Min 3-åtu g somnar ofta själv till saga när bi lägger barnen själva. är båda hemma naggar vi c varsin. Hur det ska bli när nr tre kommer vet jag inte. Att vars själv med alla tre o natts kommer nog ta ett tag, men så var det när Viggo kom också. Rutiner underlättar för alla, men det tar lite tid att skapa nya rutiner.

• Annizsj

Williams mamma- aha, då har ni en anledning till att det är som det är. Våran 3- åring är helt nappgalen, heljobbigt. Ge dem till jultomten, kattungarna på Skansen är inget som funkar. Vi kommer nog vara tvungna att köra den hårda vägen- slänga dem

• Annizsj

Kicki- det handlar inte om Viggo som är 1 år, utan om milo som är 3 år. Man ser på hans tänder att han har mkt napp. I sug när han börjar dagis igen känner jag verkligen att nappen borde vara ett minne blott. Han ska börja på den större avdelningen där han nog blir ensam om napp. Vi kämpar även på med att få honom blöjfri dagtid, vilket nog blir svårare än nappen. Blöjgrejen får ta den tid den tar, men nappen ska bort innan hösten

• Annizsj

Här fick man sovmorgon tillkl 6-:) Viggo sov ovanligt bra trots våran bastuövervåning. Idag ska det bli 29 grader , blir nog bad idag igen! Ha en bra dag allesammans!

• Annizsj

Popc- åh va skönt det låter. Tänk den dagen man har det så gött haha! Se till att njuta nu. Ska ni också gifta er snart? Helene- stackars liten. Måste vara fasansfullt jobbigt att ha det i denna värme! Vi är helt slut här efter bad. Eller själv så blev det inget bad eftersom Viggo skrek så fort jag satt ner honom eller vid minsta stänk. Konstigt, hemma älskar han o bada. Milo är som en fisk, vill aldrig gå upp. Åker inte själv med dem igen ö. Ryggen börjar ta stryk nu-:(

• Annizsj

Kicki08- man är med barnen vid eller i vattnet. Det är nu när man rör på dig hela tiden som det blir lite jämnare. Fast jag är solbränd på överkroppen men mina ben blir aldrig solbrända längre. Steker usch det här är gör mkt, som att vara utomlands. Pojkarna somnade nyss uppe i bastun, lider med dem. Kvällens kvällsdopp hjälpte inte mkt på måndag börjar jag jobba, ber för svalare väder!

• Annizsj

Taniko- förstår dig så väl. Hoppas att allt löser sig nu. Ni får prata o reda ut det som har hänt. Kram till dig

• Annizsj

Farsan är kul, såg den i veckan.... Taniko - är så ledsen för din skull. Hoppas att ni löser detta på bästa sätt. Kram

• Annizsj

Trycker på ladda ner bild, men det funkar ju inte... Hur gör man??

• Annizsj
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-05 19:29:07 följande:
    Idag är jag lycklig! =)
    Chefen från gubbens jobb ringde och berättade att han skickat iväg papper om att han ska övergå från timanställd till fast tjänst nu =)
    vA GÖTT! Hur går det med napparna? Har han klarat det bra? funderar på att ta tag i det hemma nu snart... Så trött på detta nappande!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2