Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Williams mamma- Va skönt att det går så smidigt. Bra jobbat

trulsa-- Nja, Tove är fint...men de andra är inte mina favoriter...skitsvårt är det ju!!! Har själv börjar klura, men det är inte många jag fastnar för.....

• Annizsj

Det här med fp gör mig bara så ledsen. har verkligen kämpat för att arbeta upp den. Första barnet fick jag lägsta hela tiden... Bara för att min SGI baserades på inkomsten under mitt studieuppehåll. Hade ingen aning om att det skulle påverka mig så. Andra gången avstod jag att fortsätta mina studier bara för att jobba upp min SGI. jag jobbade å jobbade. Det slutade med att jag höjde den, men eftersom jag inte hade någon fast anställning åkte jag på att ändå leva på 180 kr/dagen första halvåret, för att sedan under några mån få ut ca 7000 kr/mån efter skatt. Samma sak denna gång. Våra föräldrar inkl oss är oroliga inför framtiden. Vi är båda studenter och sommar jul är ju inte så ljusa som ni kanske vet. Hade vi väntat tills vi är klara plus att jag ska hinna arbeta 1 år hade jag väl varit en 35 år..om man ens fortf kan bli gravid nu. Så egentligen var detta det bästa som kunde hända. har alltid tagit 7 dagar/v så dagarna tar slut ganska fort.... Men allt löser sig. Nu  jobbar jag för att spara undan till vintern. Bröllopet blir lite lågbudget, men det kommer bli jättebra iaf! Kärleken är trots allt det viktigaste

• Annizsj
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-06 12:53:16 följande:
    Har man inte jobbat innan så är det 180 kr om dan som gäller. Ger ca 4000 i månaden
    Studier räknas inte som inokmst
    Vad läser du?
  • Annizsj
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-06 13:30:04 följande:
    Jag läser till undersköterska på distans.
    Har läst klart första terminen, andra drar igång nu i Augusti, så jag hoppas kunna läsa klart den iaf.
    Precis Vårat kommer inte kosta multum,. men det kommer bli jättebra iaf. Igår trättade vi prästen för att gå igenom allt. Herregud, var tvugna att ta med oss barnen. De skötte sig inte som jag hade tänkt...Hum. Viggo sprang runt och skrek sina ljusa skrik i kyrkan. Milo tjatade om mat och att han ville leka ngt. Sedan tömde han sina foppatofflar inne på prästens kontor. Det gillades inte haha! Men men....nu var det klart iaf!

USk är väl bara 2 år? Skönt. jag kommer ha 2 år kvar när jag går på F-ledighet.

Trulsa79- Min sambo har gett lite dagar til mig. Nu har vi båda bara lägstadagar kvar. Men men, det funkar.
  • Annizsj
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-06 13:41:04 följande:
    Den är på 1,5 år. Så jag kommer ha en termin kvar när jag går på mammaledighet.
    Men sista terminen är en del i skolan och jag kan ju inte ta med mig en nyfödd om jag ammar direkt. hehe.
    vad läser du till?
    Ah, va skönt att du nästan är klar då. Jag läser till förskollärare.....
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-07-06 13:59:24 följande:
    som jag är då jag är utb. lärare 0-12 år, men inriktning mot små barn. vad har du för inriktning?
    0-12 år? Då har du läst många år. Det har jag med, men bytt utbildningar så blir aldrig klar,...å så har jag fött två barn där mellan å nu väntas nr tre.. Sen ska jag banne mig bli klar. jag läser förskollärare/förskoleklass. Men jag är ganska säker på att jag vill jobba med de större barnen. har ju fullt ös hemma
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-07-06 14:26:55 följande:
    Jag började på den "nya lärarutbildningen" som började hösten -01. då de gjorde om hela lärarutb. finns ju inte 1-7 längre och 4-9 osv...
    Jag har läst i 3,5 år och gick ut dec -04 sen vikarierade jag lite inom förskolan innan dottern föddes i okt -05. sen har jag inte jobbat inom dagis alls, är sååå svårt att få jobb här i vår lilla by! bara dagsvik som finns tyvärr. men om en 8-10 år så kanske det släpper iochmed alla pensionsavgångar, hoppas!
    Jag inriktade mig på att läsa ämnen för de små barnen, såsom bild, lek musik för små.
    vill inte jobba i skolan värld.
    Så du menar att det är brist på förskolejobb där du bor? Här finns det hur många som helst, vilket känns himla tryggt för oss. Jag kommer söka jobb så jag kan börja direkt när jag är klar. Sedan blir det husköp Vet inte hur vi ska få plats hemma....hihi...bor i radhus så man ska inte klaga..
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-07-06 15:30:25 följande:
    Ja, här är landet så det finns inte mkt jobba alls! inte med nåt typ. det föds inte så himla många barn heller/år så de får lägga ner skolor o dagis.
    de senaste åren har det fötts 8-10 barn på en strecka på 4 mil!
    Får man komma in på din sida? blir ju lite nyfiken
  • Annizsj

Väntar vårat tredje barn och jag är inte speciellt stor. Går in i v.21 imorgon. Har aldrig haft särskilt stor mage,. även om magen kom tidigare denna gång. Är väl bara en sådan som inte blir så stor om magen. Men känner mig ändå stor och svullen. usch, längtar tillbaka till min gamla kropp. var ju inte länge man fick vara sig själv igen sen lilleman kom. Hoppas att man har lika lätt att komma tillbaka denna gång

• Annizsj
    Hedi skrev 2010-07-06 18:32:01 följande:
    Fina magar ni har tjejer! jag kanske ocksa skulle börja ta kort snart. Tänker ofta pa det men blir aldrig av.

Anniz: Hur manga ar har du mellan dina söner? jättesöta var inte och kika pa dina bilder.
    Tack Har dock mest gamla bilder på min äldsta, Milo. Vet inte vad det är för fel när jag ska lägga in bilder ifrån våran Mac.
    Det är nästan exakt 2 år mellan våra pojkar. Lillebror kom exakt en vecka innan storebrors 3-års dag. Tyckte att det var tätt, men nu blir det ännu tätare. Och JA, jag är orolig inför hur vi ska klara av detta. Sömnen är det jag oroar mig mest för. Viggo vaknar mellan 5-6 varje morgon, det tär på en.... medan Milo kan sova till kl 8. Hoppas att man får lite energi av amningen...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2