Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Nu har vi hämtat hem vagnen och den är sååååååååååå fin!
    Tog modet till mig och berätta för min gubbe att jag beställde skötväskan också, men han blev inte arg direkt ;P Haha. Han sa bara "jag hoppas tamejfan mina barn ska ta hand om mig när jag är gammal sen" hahaha. För dom är så dyra i drift ;P

Var även och köpte nya skor till mig o lilleman =) Och passade på att storhandla inför kalaset imorn.
    Råkade slinka ner 1,5 kg kräftor SMASKENS!!

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-03 15:19:04 följande:
    Åh, kräftor hade varit gott. Får nog bli det i morgon, hinner ju inte tina tills i kväll.
    Jaa ! Köpte färska idag, är inte så förtjust i frysta =/

Mina bröst är som ballonger. Började graviditeten med 80B , nu har jag 85D
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-03 15:28:56 följande:
    Trodde inte vi fick äta färska. Eller får vi för då är det ju helt klart ett alternativ för kvällen.

Jag började graviditeten med 80C,  just nu använder jag 80D men jag behöver nog köpa 85DD imorgon.
    Jag har aldrig hört att man inte ska få äta färska kräftor
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-03 18:36:16 följande:
    Tänkte mest eftersom dom är svenska och vi ska väl inte äta fisk från insjöar så då borde man inte få äta kräftor heller trodde jag.
    Men kräftorna kommer ju från havet?
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-09-03 21:39:35 följande:
    Inte från Vättern! Vet ju inte vart du bor. Men gravida ska iaf undvika allt från Vättern! Jag har alltid haft mängder med mjölk, sprutar hej vilt Andra gången åkte jF dessvärre på mjölkstockning tre ggr. Första gången efter knappt två v. Det var fruktansvärt, trodde typ att det inte kunde drabba mig eftersom jag klarade mig ifrån det med första sonen. Så ta hand om era tuttar tjejer! Det krävs så oerhört lite för att få det!
    Okej, jag bor i Trollhättan
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-09-04 18:57:42 följande:
    Igår kväll fick vi åka in akut till spec förlossningen på östra, ringde pga onda sammandragningar och en väldig mensvärk i ryggen.. Blev uppkopplad till en ctg-kurva som visade starka och rätt så regelbundna sammandragningar vilket var allt annat än bra, livmodertappen var tack och lov opåverkad men fick en spruta bricanyl i benet för att försöka stoppa sammandragningarna.. låg för övervakning i 3 timmar och under de timmarna så hade jag nog bara 10 sammandragningar som inte alls längre gjorde ont. Fick strikta order om att åka hem och sova och absolut inte anstränga mig något mer, och vid minsta lilla onda sammandragning måste jag åka in. Så nu blir jag hemma tills bebis kommer, förhoppningsvis så kommer han inte allt för tidigt utan stannar där inne ett tag till.
    När jag låg där i ett av förlossningsrummen kände jag vilken panik och olust som kom över mig, visste ju inte till en början om han var på väg ut eller vad som skulle hända, hade inte dottern (och sambon) vart med så hade jag fullkomligt brutit ihop, men bet ihop för att hon inte skulle tycka det var mer obehagligt än det var...
    Han har lagt sig med huvudet långt ner och enligt läkaren så är det troligt att han kommer ligga så tills han vill komma ut, nu hoppas jag att alla dumma onda sammandragningar håller sig borta ett bra tag till!
    Usch va läskigt!
    Men hoppas han stannar ett par veckor till ! En riktig buse!
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-09-05 08:29:44 följande:
    Hej allihopa, här har vi fortfarande en sjukling. Var hos läkaren igår och det var ett virus i alla fall men hon tyckte det lät som början till krupphosta så vi fick hostmedecin utskrivet. Som sonen absolut vägrar svälja en droppe av *suckar*. Nån som har bra tips? Jag efterlyser alla tips som finns!!!!

Annars är febern bättre idag men halsen och hostan sämre.....

NJ: Usch vad läskigt! Nu får du ta det riktigt lugnt och så håller vi tummarna för att bebis stannar kvar ett bra tag till. Skönt att tappen var opåverkad i alla fall.

Jag kollar också pappret varje gång jag går på toa. Har väll blivit lite av en vana nu. Men nu är det väll mer slemproppen man kollar efter. Fast sist släppte den aldrig innan, inte vad jag märkte i alla fall.
    Vad fick ni för hostmedicin?
    William har krupp när han blir förkyld..

Jag har 57 dagar kvar idag! Men nu vill jag verkligen ha bebis här!
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-09-05 19:45:25 följande:
    Lepheton-Desentol APL

Så heter den. Med en underbart god lakritssmak.....
    Tycker inte alls att den har nån verkan om man har krupp.. har aldrig funkat på william iaf
  • mzetterblad

Jag måste få skriva av mig.. Jag är SÅ IRRITERAD!!
    jag började andra terminen nu på undersköterskeprg nu för 3 veckor sen. Och just i dessa kurser jag läser nu ska man arbeta i par. Hon jag läser med är OMÖJLIG!! Hon kan aldirg, kommer med massa ursäkter att hon ska jobba, är för trött, orkar inte, vill hellre shoppa.. u name it !

Så nu ligger vi (jag) 3 veckor efter med arbeten som ska vara inne. Det är sjukt mkt att göra men jag får ingen som helst respons av henne. Jag har tjatat o tjatat!! Så jag o mannen har suttit och diskuterat länge nu, för jag stressar upp mig så o får onda sammandragningar att jag kanske skulle hoppas av denna terminen, och sen hoppa på det igen när bebisen har kommit och saker och ting är lite lugnare.

Försökte sen förklara för den här tjejen att så här är läget nu och så här kommer jag att göra. Då blir hon pissesur på mig för att jag har satt henne i en jävla sits och måste klara den här kursen själv, och det klarar hon aldrig utan min hjälp. Hon begär alltid att jag ska göra så jävla mycket medans hon bara ska glida efter på ett bananskal o få sina betyg för mina arbeten, känner mig så jävla utnyttjad just nu!!

Gör jag rätt eller gör jag fel?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2