Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:08:17 följande:
    Vädligt nära ju.. Jag ska ha 31 oktober :)
    Då skiljer det bara en dag ju

Min mage är MYCKET mindre än när jag väntade sonen, då va ja gigantisk. Och ingen trodde på mig när jag sa att det bara var ett barn. folk trodde jag väntade tvillingar eller trillingar
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Belavon skrev 2010-08-19 22:13:30 följande:
    Fick träffa en trevlig läkare idag. Han tyckte inte att jag skulle ha panik men inte äta mer socker och han förklarade enkelt vad allt innebar.

Sedan gjorde han UL och kollade att allt var bra, han tyckte det var så intressant med UL så han förklarade en massa olika saker. Vi kollade mina blodådror på olika delar och sedan jämnförde med bäbisens och han förklarade hur de pulserade olika. Väldigt intressant. Bäbisen som vi såg verkligen är en pojke, mådde jättebra och allt såg bra ut. Han drack en massa fostervatten och munnen öppnades och stängdes hela tiden.

Häftigt!

Nu är jag mycket lugnare och känner att det här klarar jag ju av.
    Va kul
    Och grattis till en pojke! =)
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-08-19 22:16:00 följande:
    jag ska ha 27 okt
    men hoppas på några veckor tidigare.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-19 22:09:39 följande:
    Då skiljer det bara en dag ju

Min mage är MYCKET mindre än när jag väntade sonen, då va ja gigantisk. Och ingen trodde på mig när jag sa att det bara var ett barn. folk trodde jag väntade tvillingar eller trillingar
    känns det inte skönt att ha mindre mage denna gången?
    Jo det är helt underbart =)
    Känner mig inte alls så klumpig som sist, sen har jag inte ökat i vikt på samma sätt heller som när jag väntade William och det känns också som ett plus
  • mzetterblad
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:17:47 följande:
    Ja det gör ju det.. Kanske får på samma dag :)
    Jag väntar en son.. Vad väntar du nu? Jo jag vet många med stora magar, som ofta får de kommentarerna. Lite tråkigt tycker jag, för man kan ju inte rå för storleken på magen..! Men det är ju lite roligt ändå nu med din mage, för de brukar ju säga att magen blir större ju fler barn man har.. Men du motvisar ju det :D
    jag väntar också en pojke
  • mzetterblad

Hittils står jag på + 7 kg.
    med William i samma vecka stog jag på + 15 kg.
    Gick upp allt som allt 27 kg med honom.

• mzetterblad

Min bebis ligger också ganska långt ner. Jag känner iaf bebis långt ner hela tiden. och inte alls så högt upp som med William.

• mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-08-20 15:14:26 följande:
    Är det nån mer här som har en lugn bebis? Lillan i magen är verkligen jättelugn mkt lugnare än Philip och han var inte direkt jätte livlig. Hon rör sig mest på kvällarna när man ligger och slappar i soffan.
    Precis sån är min bebis med :)
    När jag ligger o slappnar av brukar han vakna till liv =)
  • mzetterblad

fp är nog inga problem, men hp ska man nog skicka in lite tidigare

• mzetterblad
    Rosen: Ägarna till hunden ska självklart betala det. Jag har själv hund och skulle han få för sig nåt sånt så skulle jag betala utan att tveka. Det är  ju likadant om ens barn förstör nåt när man hälsar på hos nån, givetvis betalar man det.
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-08-21 10:10:35 följande:
    Rosen- Klart att det är grannarna som ska stå för kostnaden av madrasserna!! det är ju deras hund. de kommer antagligen tycka att det är jättepinsamt när ni berättar för dem hur det ligger till och erbjuda sig att betala. Svårt när det är vänner såklart, men hade det varit tvärtom så....
    Känner ni varandra väl? Nära vänner?

Min mamma, bror och svärisarna har hund och katt och de skulle aldrig få vara inne hos oss i nyrenoverade huset!! jag är sån, men jag är ingen djurmänniska, de föstör så mkt, med sina klor, kissar, snager. men alla är olika, tur är väl det
    men i vårt hem är det djurstop!
    Det  kommer de bli i vårat hem sen när våran hund inte finns längre. Kanske låter jätte hemskt att säga så. Men eftersom min gubbe hade hunden innan vi träffades så kunde jag ju inte direkt säga att han fick göra sig av med han. Men nu är hunden 10 år så det kanske inte dröjer alltför länge.

Jag tycker om djur jätte mycket , men inte i mitt eget hem. Dessutom har jag inte tiden eller orken för allt vad en schäfer hund behöver. + att han fäller så äckligt mycket så jag dammsuger som en dåre varje dag för jag klarar inte av hundhår.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2