Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-09-13 16:49:54 följande:
    Bor i Märsta så kan ju kika runt i hela stockholm om jag vill men tar den enkla vägen, internet.
    Lite velig ang storleken jag med , kanske ska vänta tills jag varit på andra TUL den 4/10.
    Tror jag såg barbappappakläderna i Väsby C.. det var där jag handlade dom grejorna jag la in bild på
    Jag bor ju i Rotebro :)
    NoahLeah skrev 2010-09-13 16:51:22 följande:
    Svarade visst bara på hälften.
    Har en fix fleece-windstopper i strl 62 och en "nallebjörnsoverall" i strl 62....ingen direkt vinteroverall.
    Det beror väl mest på hur du tänkt bädda i vagnen o hur stora overallerna är till storleken. Jag är ju rätt säker på liten bebis även denna gång eftersom jag är ganska så jämnstor denna gång, om inte säppet mindre än sist. Men den overallen jag la in bild på känns annars rät rymlig i storleken tycker jag.. o varm o gosig. Den är köpt på HM i väsby C.
    Rosen skrev 2010-09-13 16:47:22 följande:
    jojo: vilka gulliga kläder
    jag kan ju glömma våra 50 o antagligen 56 kläder oxå. så jag får nog packa ner 62 kläder i bb-väskan
    hehe.. var det din bebbe som vägde ca 2700g redan? fast 56 kanske funkar precis i början iaf.. eller är bebisen LÅNG oxå?
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Rosen skrev 2010-09-13 17:02:14 följande:
    ja han vägde 2,7 kg i torsdags
    o det e ju 50/56 kläderna som e så himla gulliga hihi men huvudsaken e att bebisen mår bra så e jag nöjd. fast lite sorgligt e det ju att inte få använda de minsta kläderna
    Rosen skrev 2010-09-13 17:03:32 följande:
    o han e lång oxå, lårbenen är på +4% så de ligger lite över,
    men störst e magen på honom o det tyder på att han får mycket näring
    Hehe.. men du vet ju inte om han kommer tidigare heller.. då kanske du får användning av dom minsta..
    han kommer kännas liten i vilket fall som helst.. även om han kanske blir stor i jämförelse med vissa andra nyfödda.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-09-13 17:11:27 följande:
    Okej, då kan jag ju kika där.
    vi ska ju ha en quadrolift i vagnen o det är ju fårskinn i den..kanske räcker med bomullskläder, overallen och en varm filt i den?? Noah föddes ju i mars o då var det ju inte så kallt så känns som första barnet på det sättet.
    Storleksmässigt kan ju 62 funka bra om hon fortsätter växa som hon gjort hittills.
    Ja, det är ju varmt o skönt.. ett vagn/vagga täcke kan ju oxå vara ett alternativ om du redan har ett sånt.. annars vet jag inte om det är så mycket billigare än overall..
    Det jag tänker på ör att det inte får bli för kallt när man lyfter ur bebis eller stoppar det i babyskyddet mm. Så länge den ligger neräddat är det ju varmt o gott.
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 17:31:51 följande:
    Är så himla ledsen
    Vår bebis är jätte liten, ligger på (- 32 % )
    Ledsen för din/er skull!
    Vad innebär det? Jag antar att det inte var bra eftersom du är så ledsen
    Josefine var ju -8% i v. 35.. men 32% låter mycket.
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 17:53:11 följande:
    Den väger nu 1500 gram men ska väga ca 2200 gram i denna veckan.
    Så ska tillbaka igen på fredag för ny ctg kurva och kolla flödet i navelsträngen igen.
    Sen ska vi göra en ny vikt uppskattning om 2 veckor, och hoppas på att han gått upp nåt tills dess iaf, går han inte upp alls så måste dom ta ställning till om dom ska plocka ut han .
    Usch, vad jobbigt att få sånna besked Hoppas verkligen att han lägger på sej o att flödet fungerar som det ska. Måstevara skitjobbigt!! *KARAMAR*
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:01:59 följande:
    Ja det va inte alls kul . Spec när hon sa "det här ser inte alls bra ut"
    popcornplaya skrev 2010-09-13 17:59:48 följande:
    Lider med dig, man vill ju att bebis ska växa och att allt ska flyta på. Men jag tror nog att allt kommer att gå bra i slutändan. Vem vet du kanske får träffa bebis tidigare än planerat man får väll se det som lite positivt.

Fick du reda på könet eftersom du skriver han eller är det bara att du tror att det är en pojk Glad
    Fast är han så här liten så vill jag inte alls att han ska komma tidigare =(
    Vi vet att det är en han ! Fast det är hemligt för omgivningen.
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:19:45 följande:
    Idag såg flödet bra ut , hoppas innerligt att det gör det på fredag med.
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 18:06:28 följande:
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
    Jag vet inte om dom kan göra nåt om flödet skulle vara dåligt. vill ju inte att han kommer ut nu, när han är så himla liten =/
    Hoppas att flödet fortsätter se bra ut o att han lägger på sej. Såklart du inte vill att han ska komma nu, speciellt eftersom han är så liten. Håller tummar o tår att allt ser bättre ut på kontrollerna som kommer!
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-09-13 20:39:40 följande:
    Jojo: jag köpte en liknande overall på Lindex till lillan Kändes himla gosig och varm
    Ja, jag var inne på en sån, men avvaktade för att se om HM skulle få in just den jag nu köpte.. då den fanns på nätet, men jag ville gärna klämma o känna + att om man beställer på nätet tillkommer ju fraktkostnad mm. Då hade det inte var värt.. när den på Lindex kostar samma. Den från HM är lite fluffigare.. men det jag gillade oxå var att den är lite mer gräddvit o har öron, hehe. Båda verkar iaf bra till dom små eftersom dom är som en påse nere (HMs går att göra om till ben) så hålls dom extra varma o är rymliga att växa i. Jag har en rosa POP vindfleece overall (strl 68) som Josefines kusin lånar jst nu, den kommer nog användas i vår om det blir en tjej.. annars får vi se..
  • Jojo 85
    Rosen skrev 2010-09-13 22:34:37 följande:
    ja det känns läskigt
    men jag börjar känna att det inte e mysigt alls längre, tycker mest att det känns obehagligt. men jag började nog känna så för en vecka sen. innan tyckte jag det var mysigt
    det är ju inte så mysigt när det börjar gå över till obehag.. du har ju ganska stor bebis i magen som sagt så det är nog rätt trångt där inne nu o därför blir det ju mer obehagligt när lllen försöker sträcka på sej mm. Speciellt om bebis ofta trycker på samma punkter oxå. Min lill* i magen tycer om att tumla runt, vilket är lite jobbigt men än så länge känns det rätt häftigt, men fortsätter den på samma vis så komme det nog övergå till bara jobbigt.. kan lixom känna rumpan/ryggen längs magväggen när den tumlar runt.. o då spänner det ju rätt mycket.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2