Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-09-09 20:59:42 följande:
    hej alla
    jag har varit på TUL idag. allt såg bra ut fast bebisen e stor, 20 % över. beräknas att väga 4,2 kg vid bf o nu väger den 2,7 kg.
    så jag har ju inget emot om den ville komma lite tidigare
    vi fick 5 st jättefina 3d bilder.
    OJ! Josefine vägde 2690g när hon kom Hon var -8% på TUL.. ska bli intressant att se vad denna bebis uppskattas till på TUL i oktober Men den är nog oxå lite under..
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-09-09 21:40:21 följande:
    Enligt ett ul som gjordes veckan innan hon föddes, v37, va hon 15 procent under, men när hon föddes vägde hon 3070, sen gick hon ner till 2,8 nåt. Så hon va liten och nätt, det kan man inte tro idag
    hehe.. det var ju skönt att hon la på sej..
    Nej vi har inte heller haft några bekymmer med vikten efter födseln heller Hon vägde 2,4 nånting som minst..
  • Jojo 85

trulsa: jag tror omkretsen kan stanna av om livmodern växer mer uppåt.. det är ju den BM mäter.. från blygdbenet o upp till livmoderkanten.. så oroa dej inte så mycket över omkretsen..

Wiliams Mamma: Magen växer ju iaf.. avviker du mycket från din egen kurva? Min gick lite upp o ned med Josefine, men det var helt normalt enl min BM. Då låg jag antingen en bit över "normalkurvan" eller mitt på.. så hon låg nog o simmade gott där inne.. för ut kom ju en liten mini bebis, hehe.

• Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-09-10 13:46:57 följande:
    Jo det har nog mkt med hormoner att göra, hoppas verkligen att det känns bättre när bebis väl är ute, men det gör det nog då har jag bara mig själv i min kropp och kan göra lite mer fritt som jag vill! måste anpassa sig efter den lilla i magen hela tiden. samtidigt som det är sista ggn så är det ju så synd att jag redan är så less på det, men inget man kan styra över ju tyvärr! jag vill ju njuta av bebis i magen, visst det gör jag varje kväll i soffan klappar magen och känner på bebis rörelsen, men jag njuter inte full ut i och med att jag mår som jag gör....
    det här med att vara gravid är ungefär som att vara ett barn.. man längtar till att få bebis (barn vill bli stora) o när man fått bebis saknar man sin maga (när man blir vuxen insåg man hur gött det var att vara barn)
    Men nu lever vi ju i nuet o man gör så gott man kan. Mår man inte bra är det ju svårt att njuta av stunden.. speciellt nu när man faktiskt är inne i "sista rycket " av graviditeten o man blir så otymplig o inte klarar av att göra allt man är van vid..
    Jag vill kunna lyfta Josefine utan att få ont, tex. Kunna mysa med henne i famnen utan att liten i magen prkas o tycker det blir trångt för att Josefine är utanför o trycker på..
    Nu har jag ju fått se lite syskonbilder på mina kusinbarn oxå.. så då längtar jag ännu mer efter den tiden.. men på samma gång går tiden så fort att jag bara vill trycka på PAUSE knappen..
    TUSEN känslor på samma gång.. så mys när du kan o orkar o låt dej längta tills bis är ute när det käns tungt! KRAMAR
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-09-10 14:09:38 följande:
    Jojo: Du har nog rätt. Efter ett tag sen när man ser gravida kvinnor så bara myser man och längtar tillbaka. Det är som med förlossningen. man glömmer ju jobbigt det var. och det är ju nu i slutet det är som jobbigast. Det är bökigt, otympligt och tung. Och så längtar man ju efter å få träffa lillen.

Sitter på jobbet och gör sista rycket inför helgen. Det blir en dryg helg har jag en känsla av.... Theo har ju öroninflamation. Och sambon måste jobba några timmar lördag eller söndag. Plus att vi har ett 1 års kalas imorgon och jag har inte ens inhandlat någon present än! Sen har stora killen fotbollsturnering på söndag. *puh* Jag skulle helst sett en lugn helg känner jag.....
    Ja precis!

Vi ska på dop imorgon, ingen present inhandlad.. har egentligen inte pengar att köpa någon heller
    Min man ska jobba lör o sön.. o Josefine har gått o blivit förkyld med jobbig hosta o rinnande näsa.. jag hoppas bara hon kan sova trots det. För det är kindtänder på G.. så i förrgår natt hade hon bitit sej bl om tungan då sov hon INTE bra.. o har sovit lite halvtaskigt hela veckan..

Jobbigt me öroninflammationen..
  • Jojo 85

Jag kan bara hoppas på att det går lika smidigt o smärtfritt denna gång med amningen. Josefine tog bröstet med en gång.. trots att vi var ifrån varandra första 3 h o hon koppmatades.. o jag fick inte börja försöka amma förren dagen därpå ca 15-16h efter förlossningen.. jag fick aldrig ont heller..
    Jag var så tacksam för att det gick så bra efter en jobbig förlossning..

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-09-10 19:39:00 följande:
    Min amning gick käpprätt ner åt h-e i början. Jag va verkligen nära att kasta in hannduken men sen helt plötsligt tack vare amningsnapp och bröstpupm så började det gå lite bättre. Sen efter fyra månader hade vi båda fått kläm på amningen och då slutade hon även med amningsnapp. Är väldigt glad att det tillslut funkade för de va helt underbart att amma. Men som skrivits innan, man ska inte göra det om det inte känns bra eller om det blir tufft, det funkar bara inte på alla och man är inte sämre för det som man gärna känner! Jag kände mig helt värdelös i början för atrt jag inte kunde ge mitt barn mat, fast eg va jag ju såklart inte det men det va så jag kände. Ja amma är en konst minst sagt!
    Det var ju skönt att det kom igång! O speciellt att du kunde sluta med amningsnappen.. vad jag förstått kan den hämma amningen.. på det sätt att bebis inte får i sej tillräckligt. Det gäller ju såklart inte alla fall.. våra fadderbarn klarade sej bra ändå, men Josefines kompis fick inte i sej ordentligt.. fast det var nog i kombination av lite för mycket "fel" användning av vanlig napp oxå.
  • Jojo 85
    Hedi skrev 2010-09-10 19:49:15 följande:
    Hur manga barn skulle ni andra vilja ha? jag har alltid tänkt tre. Är dock väldigt osäker! känns som att man inte kommer fa nagon tid för sig själv och sa maste man ha ett annat boende osv. Mer arbete med tvätt och krangligare att flyga hem till Sverige mm. Folk kanske tycker det är jobbigt att bjuda in nagon som har tre barn. Men samtidigt skulle det vara trevligt med en lite större familj. Jag har själv 2 syskon och tycker det är väldigt roligt.
    Vi har inte bestämt om detta blir sista el om vi kommer skaffa en till.. men isf dröjer det nog iaf 2 år skulle jag tro, innan vi börjar försöka på en 3e. Min man brukar skojja till det "Du vet väl att vi försöker en gång till om det blir en flicka, hehe".. fast vi får väl se. Vi vill gärna ha båda könen.. men sen ska man orka med fler barn o orka med en graviditet till.. så vi tar det som det kommer. Vi tar emot denna lill* bebis först..
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-09-10 19:57:58 följande:
    Jo precis de kan ju det så jag hade tur. Det tog ju mkt längre tid att amma med den, de va nackdelen. Hade bara planerat amma med den några veckor tills såren gett med sig men sen fick hon bara grepp med nappen, utan gick inte alls. Därför blev jag så förvånad när hon en dag bara hittade rätt grepp. Hon började nämligen strula vid bröstet runt fyra månader, så nappen flög all världens väg. Då tänkte jag att nä, åt h-e med napparna. Så jag testade utan och från den dan flöt det bara på Ja helt otroligt.
    Ja, det var ju skänt. Min väninna stressar så lätt upp sej så jag tror mycket hängde på henne faktiskt.. för när hon typ slutat amma tog han bröstet som han aldrig gjort annat.. men då var det ju slutammat. Barnen kan ju känna av stressen o pressen o då funkar ingenting.. men när hon slappnat av o släppt tanken så kunde sonen oxå slappna av o ta tag i lugn o ro..
  • Jojo 85
    Hedi skrev 2010-09-10 20:02:34 följande:
    Jojo: Ja det kan ju bero pa hur det andra barnet är. Emmie var ganska lätt men om nästa blir en vilding kanske man inte orkar med en tredje. Om vi försöker fa ett tredje tror jag vi kommer vänta iaf ca 4-5 ar, jag vill plugga färdigt och jobba ett tag. Sa vi har rad med ett tredje .

Helen: Jag snusade innan, äckligt jag vet . Jag slutade ca en manad innan jag blev gravid.
    Jo, precis. Josefine är oxå rätt lättsam.. alla förundras över att hon är så harmonisk.. men det vet man ju inte om nästa blir, hehe. Sen så vill vi oxå få bättre ekonomi om vi ska ha en till.. o om jag tex börjar plugga så vill jag ju ha det klart först. Vi vill båda byta jobb (ev att jag börjar plugga) så det får vi ta tag i innan fler barn. Min man var så less senast härom dagen o var nära på att gå på dagen.. men det går ju inte.. då fallierar ju hela vår ekonomi Han är ju bara kvar pga att lönen är bra.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2