Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-09-05 21:56:19 följande:
    Igår fick min kusin sitt andra barn En liten tjej (det visste vi redan) som vägde 3870g och 57cm lång.. var beräknad till 1/9 men hon ville mysa i magen lite längre, hihi. Såååå söt.. o nu längtar jag verkligen efter vår lill* krabat.. men det är ju nästan 3 månader kvar till BF.. men jag hoppas vi får träffa lilla sysslingen så man får snusa lite på henne till det är dags
    * Hon var 52cm
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-09-05 22:03:56 följande:

Jag har inte heller köpt allt, men mkt har jag sen innan iom att detta är tredje barnet.

Men jag ska köpa en babysitter för den gamla är kass.
    sen nytt bäddset till vagnen, vill ha ett Tummen.
    sen blir det väl lite nya kläder, har köpt lite unisex och har massvis med flickkläder!! men köper mer nytt sen när bebis väl är född, vet ju inte vad det blir. men alltid kul med lite nya kläder ju!
    Kommer säkert på mer vad det lider.... alltid har man glömt nåt!

BB-väskan har jag börjat handla och planera lite smått för:
    Blodgruppspapperet (klart)
    Förlossningsbrevet
    dextrosoltabletter
    napp (klart)
    blöjor (klart)
    bindor
    amnings-BH (klart)
    amningsinlägg
    sandaler (klart)
    mysdress
    strumpor (klart)
    trosor (klart)
    Jeans (klart)
    T-shirt (klart)
    bebismössa (klart)
    bodysar (klart)
    babybyxor (klart)
    babystrumpor (klart)
    Overall/fleecejacka (klart)
    Hyra babyskydd till bilen

Ja vad är det mer.......? brukar va en lång lista ju!

Filt/filtar
    Foppatofflor (gudomligt skönt, hade det sist.. var iof det enda jag kom i mot slutet)
    Amningskudde
    Babyolja

Själv kommer jag nog inte ta med jeans.. mjukisar för hela slanten. Blöjor får vi på BB o bindor med så det behöver jag inte heller packa, men kan vara bra att ha hemma dock Jag ska investera trosor utan söm som finns på TWILFT så inget skär in.. jag tyckte annars nättrosorna var skönast, men inte så charmiga direkt, haha. Kunde dock inte ha annat pga snittet.. mina trosor jag hade med hamnade precis på snittet o satt dom högre så kliade det för att det inte var tillräckligt luftigt.. så jag snodde med mej extra nättrosor hem (och bindor).
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 18:41:07 följande:
    På väg hem igen. Tappen är inte påverkad. Fick bricanyl med hem att ta vid behov. Hoppas hon är lugn nu framöver. Är inte ens i närheten av redo än!!
    Skönt att tappen inte är påverkad. Hoppas att det blir bättre nu o att bricanylen hjälper.
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 21:38:00 följande:
    Jag råkade visst avslöja könet på bebis. Låt det stanna här inne är ni snälla!
    Nu ska jag strax krypa ner... Tog bricanyl för en halvtimme sen men märker ingen skillnad än... :-/
    hehe, ja det stannar här hoppas du inte har för snokiga vänner..
    Tänkte inte på att du skrivit hon.. eller att det inte redan var avslöjat.. svårt att hålla reda på vilka som vet/berättat kön o inte.
    Vi vet inte.. så här finns inget att avslöja förren bebisen är ute
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-09-06 22:35:21 följande:
    Ni som har gått på Öppna förskolan med tidigare barn. När började ni gå?
    Eftersom Josefine kom i maj så vart det inte förrän efter sommaren.. denna gången blir det nog efter jul.
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-09-07 08:56:09 följande:

Det finns babycafe iaf på bvc här, så kanske börjar med det och sedan öf som är 2 dagar i veckan. Sen ska det även finnas två olika sångställen också. Jag ska försöka gå på det mesta då jag vill/behöver träffa kompisar. Känner inte så många här i stan.

Jag har legat i sängen och funderat halva natten på min föräldragrupp, jag blev lite besviken på den. Dels så ska de andra ha flera veckor innan mig, sen kände de alla varandra redan och de verkar så olika mig och min man. Jag funderar på att ringa bm och fråga om det ska börja någon annan snart som jag och min man kan byta till. Vad tycker ni? Våran största anledning till att gå till dessa träffar är att knyta kontakter, infon kan man ju hitta på annat håll.

Vet vad du menar.. jag var iof bara med i mammagrupp efter att Josefine fötts, men två av dom var mina grannar o kände varann sedan tidigare.. så var det en mamma till som bor ganska nära. Doc verkade ingen ha intresse för att lära känna mej mer.. grannarna pratade mycket om att gå på promenad vi tre eftersom vi bodde på samma gård en av dom mitt emot mej i samma port, men oftast såg jag dom två själva gå ut o gå.. o ibland mötte jag dom o erbjöds vid fåtal tillfällen att haka på. Jag var i plingade på os närmsta grannen några gånger men fattade vinken o sket i det sedan. Nu har båda flyttat till hus en bra bit bort.. inte för att jag märker så stor skillnad. Känns mest skönt att inte behöva stå o hålla min när man ses.. för det gör vi ju inte längre.
    Nörmstagrannen ska få nu  oktober, men jag har inte för stora förhoppningar.. dom har aldrig visat större intresse för att bekanta sej..
    Min kusin kommer iaf vara mammaledig så henne kommer jag nog försöka träffa någon gång i veckan om det funkar. Men vill träffa fler mammor el pappor som man kan umgås med.. även om jag träffat lite folk nu under tiden med Josefine så har ju typ alla börjat jobba o ingen av dom bor i närheten av mej
    Vissa tjejer har svårt för mej verkar det som, o oftast känns det som dom har svårt för att man är ung, mamma glad, lycklig o självsäker.. så kanske om det finns några självsäkra mammor el pappor som är trygga i sej själva o sina förhållanden..
    skulle ju vara kul om man kunde bli vän som familjer oxå..
  • Jojo 85
    Rosen skrev 2010-09-07 22:42:58 följande:
    hej tjejer! phu vad ni skriver jag läser o läser o läser men hinner sällan skriva ikapp.
    frogster o bebis: vilka perfekta magar ni ser ut o ha, helt lagom stora ju

jojo: va synd att du inte kunnat få någon närmre kontakt med någon mamma... jag tycker det e så svårt att lära känna folk ju äldre man blir. alla lever ju så olika liv o oftast känner man ju nästan direkt om det klickar eller inte.

jag känner att jag e rätt lyckligt lottad för jag har mycket folk runt omkring mig o grannar som går mammalediga så jag känner mig aldrig ensam. men det e så hemskt att känna sig ensam o inte ha någon att umgås med. det e ju inget roligt att gå en mammaledighet utan att knappt umgås med någon. hoppas du hittar några snart att umgås o ha kul med.
    man blir nog aldrig nöjd vilket som, för jag kan ibland känna att jag skulle vilja låsa in mig 2 dagar o bara få vara i min ensamhet. men det e alltid full fart här så det går inte. men hellre folk omkring mig hela tiden än få känna på ensamheten för ofta!
    Jag har haft några att umgås med under min tid som F-ledig med Josefine.. en kompis till mej fick 8 dagar efter mej o hon är iaf ledig till jan/feb så kommer nog fortätta ses ca 1ggr/vecka.. o så har ju kusinen fått barn igen så henne vill jag ju härna träffa.. o det är kul om sysslingarna känner varandra då vi har samma landställe o kommer ha sina sommarlov ihop till stor del. Det tar typ 20 min med buss till henne, MEN det vore kul med en väninna här i närheten (gångavstånd).. annars har jag goda tjejkompisar (några få), men dom har ju inte barn än så dom jobbar ju o lever inte samma typ av liv. När man umgås med andra mammor så faller sej saker o ting mr naturligt när det kommer till att hålla koll på ungarn.. dom "tar för sej mer".. eftersom man vet hur det är..
  • Jojo 85

Bada kan man göra så länge vattnet inte gått. Efter är det väl några veckor el så.. om man blir snittad dröjer det ju dock lite längre..

kicki: stackars liten.. när vi var his läkaren när Josefine var runt 4-5 mån o dålig mage sa han att det kan krävas så mkt som 250g alvedon för att ge någon smärtlindring.. så den lilla dos man ger hjälper nog inte så mycket mot smärta tyvärr.
    Hoppas han kryar på sej snart så familjen får sova!

Jag har fått benhinneinflammation på framsida vrister (typ).. så idag har jag tagit det lugnt o strechat med jämna mellanrum.. hoppas det ska gå över snart så man kan gå igen utan att det gör ONT.

• Jojo 85

på tal om namn.. så tycker jag det är jätte svårt med pojknamn.. även om det finns ett gäng som jag gillar så har jag svårt att se mitt eget barn med det namnet (om det nu blir en pojke).. sen har min man fått för sej att det ska vara ett namn på M efterJosefine o jag har namn på J o han har namn på M.. vad gör man sen då om man skulle skaffa en tredje, hehe..
    Mitt favoritnamn är Ludvig, men det har han ratat.. men blir det en kille så kanske jag tar upp det på tal igen på FL kanske det är svårare att säga nej, hehe..

• Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-09-09 19:40:32 följande:
    Ja, visst är Dahlberg finast. Det är mitt efternamn.

Slötittar på Biggest Looser och funderar på varför tjejerna måste ha bh men inte killarna, deras bröst är ju också stora.Foten i munnen
    haha.. har oxå funderat över det iaf i amerikanska där dom som är med verkligen är enorma..
    dom svenska deltagarna nu skulle ju se smala ut bredvid dom amerikanska.. känns iof ganska skönt o veta att fetman i Sverige inte är lika illa..
    Det är ju bara att titta på vad dom amerikanska barnen får för mat i skolan.. dom visste inte ens vad broccoli o äpple var typ (ur Jamie Olivers program).. då blev jag mörkrädd.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2