Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

jag har inte dom problemen med att kallas stor.. fast på senaste har vänner o min mamma bara kommenterat att jag börjar bli större nu o det är ju så.. så jag har bara svarat "ja, nu börjar den (magen) ta form"
    Ingen som klappat på magen mer än min man, dotter o moster. När jag väntade Josefine frågade några kompisar.. men när det är vänner o så då gör det mej inget.
    Jag pendlade från att ligga på medelkurvad till en bra bit över när jag väntade Josefine (sf måttet) o min vänninas kille trodde vi skulle få en jätte bäbis eftersom att hon inte alls vart särskilt stor. Det visade sej sedan att jag bara hade mkt fostervatten för Josefine var då liten liten.. 2690g o 47cm. Min väninna äe mkt bredare i höfterna o växte mest på bredden under grav därför såg hon ju inte lika gravidmagig ut.. hehe. Alla är vi ju olika..

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

Var hos BM idag o allt såg prima ut. v.24+6 idag
    Vikt: 62kg (64kg när jag väntade Josefine)
    SF-mått: 23cm (24cm med Josefine) - på "normalkurvan"
    Hb: 132.. vilket supervärde.. äter ju niferex (1 tab/dag) - (Hb med Josefine 125)
    P-glukos: 6,4 (4,4 m Josefine, då åt jag knappt något godis till skillnad från nu)
    BT: 90/70 (90/60 med Josefine)
    Fosterljud: 148 (145 med Josefine)

Nästa besök blir i v.30

Bebis050810 skrev 2010-08-18 10:56:41 följande:
    Idag var det ett år sedan min pappa gick bort i cancer Gråter
    ett år går fort men sorgen blir inte mindre. har nog inte fattat det än att han aldrig mer kommer tillbaka. Känner mig helkonstig att jag än idag, efter ett år, inte kan sörja..... jag vet ju att han är borta, tänker mkt på honom och gråter då och då men sen kommer det inte mer tårar hur gärna jag än skulle vilja! han var en sån fin pappa Hjärta undra när jag ska förstår.......
    Det är svårt att förstå! Det sjunker nog in lite för varje gång man gråter o kommer på att så är fallet
    Drygt 2 år sedan min pappa gick bort, men jag blir ledsen fortfarande när det verkligen slår mej att han inte finns mer
    Beklagar verkligen!
    Rosen skrev 2010-08-18 08:11:51 följande:
    oj vilken tur som inte råkat ut för sånt. jag tycker att vart jag än kommer där det finns bekanta så ska dom känna på magen... allt i från om man träffar nån på jobbet som man inte träffat på nån vecka eller träffar nån i affären. sen har jag navelbråck oxå så det gör ju jätteont när dom klappar mig över naveln o de ger ju ingen förvarning heller eller frågar om dom får känna så jag hinner ju aldrig säga åt dom att jag har bråck o att dom inte ska ta på magen.
    "Skrik" AJ!! Så dom hoppar till o berätte sedan att du har navelbråck o det gör SVINONT! Så kanske dom tänker sej för i framtiden..
  • Jojo 85

Hej hej!

Har varit borta från FL o allt som har med datorer o göra i några dagar.
    Vi har haft gäst/kompis boende hos oss till igår, i torsdags fyllde jag 25 o har haft fest fredag o kalas idag. Så det har varit mycket fixa.. vi har målat om o renoverat lite i vår hall inför detta oxå. Eller det är inför kommande vagnar som behöver få plats.. det tar ju lite mer plats med en syskonvagn + en enkel vagn.
    Nu är det vitmålat o bänkar + hyllor har satts upp Jag känner mej supernöjd.. nu är det bara sista piffet kvar.. som att få upp våra afrikanska masker mm. på väggarna.

Angående flytningar så har jag mer än vad jag brukar ha som ogravid.. annars är jag mest svullen.. ibland så att det känns som jag ska föda, hmm. Antar att jag fått någon typ av åderbråck.. men inget som göt ont.
    Min sexlust är på topp så min man är nog lycklig just nu, haha. Det brukar kunna vara sisådär med den annars pga tidigare problem med underlivet. Jag är väldigt glad själv faktiskt över denna sexlust då jag tyckte mycket om sex innan mina problem uppstod.. o varit ledsen över att inte kunna känna så.. men nu e jag på G.
    Konstigt att man kan känna sej sexig.. med värsta kulan på magen o någon som lever loppan därinne

• Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-08-23 15:19:30 följande:
    Har knappt sovit på hela natten, mina händer har gjort skitont. I morse kunde jag knappt använda dom, under dagen har det blivit bättre men dom är fortfarande väldigt ömma. Vill verkligen inte att det ska bli värre eller hålla i sig, för det gör ont. Men får väl se det från den ljusa  sidan att jag har klarat mig ifrån kräpor i 25 veckor.
    Försök sova med öppna händer o gärna typ ha händerna på magen.. lättare sagt än gjort dock.
    Hade ont förra grav o det börjar komma nu igen. Har du ont under natten kan massage i handflatan hjälpa, även att röra på fingrarna o att skölja under kallt vatten. Att ligga krokigt med handlederna eller ha stängda händer när man sover brukar förvärra smärtan.
  • Jojo 85

Jag har vunnit en mamma velour dress på tradera o jag är sååå lycklig över det Har länge väntat på att det skulle dyka upp en o s gjorde det det, men tänkte att den säkert skulle skjuta iväg i priset eftersom dom inte säljer i velour längre. Men jag vann den för ynka 61:- +55:- i frakt Nu längtar jag tills den kommer så jag kan börja använda den. Men jag tror jag måste ha fler tröjor än bara den iaf.. dom vanliga börjar bli lite korta, haha.

• Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-08-23 16:14:20 följande:
    Några på jobbet tipsade om att be om skenor från bm. Försökte somna med öppna händer, men det var väl mycket det som gjorde att jag inte somnade alls.
    Ja, har eller får man mkt problem är det nog skenor som gäller.
  • Jojo 85

Jag får inte hämta boxen riktigt ännu.. men den blöjhink vi har nu har vi slutat köpa påsarna till då det var värdelöst. Det är en köpt hink, fick ingen sist Så en gratishink tar jag gärna emot att ha i vårat sovrum så vi kan byta blöja i vårt rum på natten.. nu när vi har skötbord där.. med Josefine fick vi springa till badrummet o hon väcktes så mycket av det så det var något vi sa att vi skulle ha nu (skötbord i sovrummet).
    Jag har fått Libero väskan iaf.. får den på mitt MVC. Den hade ungefär samma utbud denna gången..
    Så tycker jag alla gratisblöjor man kan få, tackar jag o tar emot Så som dom går åt i början..

• Jojo 85
    Rosen skrev 2010-08-23 20:44:18 följande:
    jag kommer inte ha nåt skötbord denna gången. svärmor köpte ett för nån vecka sen till oss men jag lämnade tillbax det igen för jag sa att jag använder inte det ändå så hon tyckte i så fall att jag skulle lämna tillbax det.
    jag kommer bara ha en skumskötmadrass som jag lägger i säng eller soffa eller var jag nu e o ska byta på lillen
    med minsta sonen blev det tillslut att man bytte i säng o soffa utan skötbädd av ren lathet haha
    jag tycker det är skönt att ha bebisen i bra höjd så ryggen inte belastas fel. Vi fick med ett skötbord när vi köpte spjälsäng på blocket.. annars hade vi nog löst det på annat sätt. Men jag skule inte våga byta i vår vita soffa efter att ha erfarat Josefines lilla bajs-kulspruta Då var det praktiskt att ha skötbordet på tvättmaskinen (vilket vi fortsätter att ha oxå).. Blir nog bara att vi tar in skötbädden till skötbordet i sovrummet när vi ska gå o lägga oss. Eller köpa IKEAs billiga uppblåsbara skötbädd.
    Allt för att försöka 3h vankande på småtimmarna med en nyfiken bebis som vägrar somna..
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-08-24 13:02:52 följande:
    Är det några mer här inne som kommer att föda på NÄL? Hade varit kul att veta om det är någon man ska hålla utkik efter när väl den dagen kommer, haha.

Igår gick jag in i v.28 känns typ som jag är sist här inne eller nått, alla har ju gått längre....... Gravidveckorna går alldeles för långsammt. Jag vill bara nå vecka 30 i alla fall just nu.
    sebbe123 skrev 2010-08-24 13:49:52 följande:
    Å nej sist är du inte, tror jag ligger sist när jag kollade bf-listan är i v26 och så blev jag ju flyttad på rul till
    3:e dec, så egentligen skulle jag väl ha flyttat över till dec tråden men känner mig mer "hemma" här Flört

Tror nog att den lille kommer i nov iallafall, har inte gått över tiden med nån av dom andra och den sista kom tre veckor förtidigt, så hoppas det blir i slutet på nov Drömmer
    Näst sist är jag.. BF 1 dec enl. RUL.. flyttad 9 dagar frammåt (el bakåt beroende på hur man ser det).. från 22 nov iaf.
    Jag hoppas på nån vecka tidigt även denna gången så det blir en sen november bebis ist för en tidig december bebis.
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-08-24 15:50:08 följande:

Undrar om ni har några förslag på namn till vår kommande bebis

Mina flickor heter Evelina och Alicia. jag vill inte ha nåt namn på E eller A och det blir en flicka.
    Mina förslag är Ottilia och Leya. Är inga favoriter hos sambon tyvärr
    Har ni några förslag som jag kan presentera här hemma! Vill ha nåt lite mer ovanligt namn, inte typ Anna, Emma, Hanna, Elin och sånna vanliga namn...

Blir det en pojke är vi nog överrens om Isac. Jag ville helst Ossian men det säger gubben blankt nej till så det får det bli i andra namn.
    Nåt annat pojknamnsförslag?
    Men är annars  i mkt stort behov av inspiration till flicknamn!!

Nova-Lee gillar jag oxå...

Kan ju vara fint om namnet slutar på A som systarna.. men inget måste såklart.
    Josefina, Angelina, Minna, Salina..

Evelina står förresten som ett av flicknamnsförslagen hos oss
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2