Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-08-24 20:22:12 följande:
    ja de slutar på A båda två, har jag inte alls tänkt på
    Smart!
    Linnea hade jag som förslag och det sa han kanske på.... ja så kanske det, sambons farmor hette så oxå.
    Ja, Linnea är jätte fint! Det heter min kusins dotter
    Kinne79 skrev 2010-08-24 21:07:58 följande:
    Nä, du är faktiskt tredje sist. Jag har BF 2 dec. Glad
    Haha, där ser man.. vi få vä se hur det blir i slutändan.. vi har ju fortfarande chansen att föda i nov, medan vissa med BF i nov kanske får i dec

Just det, jätte skönt att höra att bebben stannar inne ett tag till för PennyJenny! Tänker på henne ofta faktiskt! Håller verkligen tummarna att allt ska gå vägen för dom!
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-08-25 10:12:23 följande:
    Oj, det är tydligen många som har planer på att döpa sin tjej till Agnes... Hmm.... Man kanske ska tänka om. Inte så kul om det blir en väldigt vanligt namn :-\

popcornplaya: Åhh det där med kläder till dagis är ett helsike. Och att inte tala om DYRT! Det är ju inte lite man ska ha. Dom blir ju så smutsiga när dom är såhär små. Ja det är en utmaning... Man missar nog nått i början skulle jag tro.
    Funderar på en sån här P.O.P vindoverall till Theo. Han har ju ett regnställ, men en sån brukar kunna hålla ett bra tag in på hösten med bra kläder under. Men så jäkla DYRA!!

Nä nu är jag nästan säker på att bebis vänt sig med huvudet nedåt. För nu sparkar det mer åt sidorna och uppåt åt sidorna. Plus att det trycker hemskt nedåt blåsan. Och såhär har det inte varit tidigare. Coolt Går in i V 31 idag
    Agnes har min kusins man som förslag till deras kommande dotter som är beräknad till 1 Spetember.. så den kommer vilken dag som helst nu Vi får väl se vad det blir.. min kusin var mer inne på Miranda..

Det är skitsvårt med namn.. men förhoppningsvis ser man vad det är för en en när bebis kommit ut. Det gjorde vi iaf med Josefine
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-08-26 20:05:48 följande:
    Från PennyJenny......

KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS ♥ EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR EFTER OMSTÄNDIGHETERNA BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE ♥ TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)
    Åh Grattis till PennyJenny o hoppas att allt går bra nu!!

Halsbrännan gör sej allt mer påminnd om kvällarna nu Äter Losec när det kommer.. tog en vid midnatt igår.. så jag får härda några timmar till.. blir nog till att ta en på 20mg denna gång.. har räckt med 10mg hittills.

Hämtade min mamma velourdress idag som jag vunnit på tradera Jag är sååå nöjd.. skönt med byxor o tröja som sitter mjukt. Det bästa med tröjan är ju att den har plats för magen  o så glad att jag lyckades få tag på dressen på tradera eftersom H&M inte har den i sin mamma kollektion längre

Var även hos tandläkaren idag.. tog bort lite tandsten så visade det sej att jag har 3 små små hål oxå.. varav ett i min nya visdomstand.. skulle bestämma mej till nästa gång (då dom andra hålen ska lagas) om jag vill dra ut den eller laga den. Just nu känner jag för att testa lagning iaf en gång innan dom drar ut den då den sitter lite dumt till o kanske måste opereras ut
  • Jojo 85

Har haft fullt upp i helgen med bröllop o annat. Två av våra närmsta vänner gifte sej Glad
    Nu är jag för trött i ögat för att läsa ikapp. Hoppas ni mår bra iaf?

Jag hade nog typ förvärkar igår eller nåt. det tryckte så neråt, men lugnade lixom ner sej i perioder o sen ökade smärtan igen.. undrar om bebisen försöker lägga sej till rätta? Kände aldrig sån smärta med Josefine.. då var det ryggen som gjorde ONT. Har iaf börjat känna sparkarna mer uppåt nu, tidigare har det bara varit så på morgonen men from igåt så har det varit så hela tiden när den sparkar.

• Jojo 85
    dagalie FZ skrev 2010-08-30 20:28:09 följande:
    Ja det känns jätte skönt!
    Åh vad spännande. 2 dagar innan mig då Glad 
    Vad roligt att det är så nära för er nu till TUL
    Själv får jag vänta till 12/10.. men den som väntar på nåt gott..
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-09-01 19:18:50 följande:
    Vad är era åsikter/erfarenheter kring ergonomisk sittdel (typ Bugaboo) är det bra eller dåligt?

Är det någon som vet något om Britax Vigour 3? Har hittat en fin och billig på Blocket som jag blev lite sugen på.
    Vi har en Britax Vigour 3 o ÄLSKAR den!!! Min svägerska som bytt barnvagn typp 1000ggr skaffade tillslut en sådan o är helnöjd nu o har inte bytt sen dess..
    Hon bytte typ varje vecka innan.. hehe. Hon var likadan med sitt första barn för 6 år sedan. Så nu rekommenderar även hon den till andra
    Det jag upplevt som ett + med ergonomisk sittdel är att barnet inte sjunker ner/ihop på samma sät som i en vanlig sittdel. Jag o vänninan bytte vagn för barnen när vi var o shoppade tex då hennes kille var lite grinig.. då upptäckte jag tydligt skillnaden hur mycket bättre båda barnen satt i min vagn jämfört med hennes.

Så jag rekommenderar den VARMT Den har ju dock ingen fjädring, men det är inget jag stört mej på. Barnet vänjer ju sej vid det den vet om.. så vet den inget annat så.. Det är lite svikt i själva ligg-/sittdelen.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-09-01 20:53:46 följande:
    Då var man gift och den underbara dagen är över..Det blev en helt underbar dag!!! Jag är så lycklig! Försöker lägga upp en bild här, men nåt är fel... Får försöka lägga in i mitt album....!
    GRATTIS GRATTIS!!
    Jag var själv på picknick bröllop i lördags Det var skönt att inte behlva bekymra sej om klädsel
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-09-01 20:26:05 följande:
    Kissar ty 3-5 ggr per natt. Skitdrygt!! Men ja... det är bara å vänja sig nu ett par månader till framöver

Jag har en VÄLDIGT lugn bebis i magen... nästan så jag blir lite fundersam ibland..... Det kan gå en hel dag och jag bara känner bebis kanske 3 ggr.... är det något man bör kolla upp?
    Känner du bebis varje dag så är det nog ingen fara.. men känner du dej orolig så kontakta BM el förlossningen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2