Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Min bebis är mest aktiv på kvällarna, då jag ligger i soffan o sängen, då är det full boxningsmatch där inne!
    känner den även på dagarna, vissa dagar mkt andra kan jag komma på att jag har ju inte känt bebis på hela dagen.... det är dagar man är igång massor.
    men för det mesta känner jag den flera ggr varje dag, ja på natten med när jag vaknar.

Idag har jag och barnen varit och plockat björnbär, blev en liter iaf. Så gjorde vi en kaka på dem som vi nu ätit med marsansås
    Nu är jag så trött så jag vet inte vad..... ska ta och duscha oss tjejer i familjen nu innan det blir tv-soffan o en kopp te!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Rosen- Klart att det är grannarna som ska stå för kostnaden av madrasserna!! det är ju deras hund. de kommer antagligen tycka att det är jättepinsamt när ni berättar för dem hur det ligger till och erbjuda sig att betala. Svårt när det är vänner såklart, men hade det varit tvärtom så....
    Känner ni varandra väl? Nära vänner?

Min mamma, bror och svärisarna har hund och katt och de skulle aldrig få vara inne hos oss i nyrenoverade huset!! jag är sån, men jag är ingen djurmänniska, de föstör så mkt, med sina klor, kissar, snager. men alla är olika, tur är väl det
    men i vårt hem är det djurstop!

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-21 10:19:01 följande:
    Det  kommer de bli i vårat hem sen när våran hund inte finns längre. Kanske låter jätte hemskt att säga så. Men eftersom min gubbe hade hunden innan vi träffades så kunde jag ju inte direkt säga att han fick göra sig av med han. Men nu är hunden 10 år så det kanske inte dröjer alltför länge.

Jag tycker om djur jätte mycket , men inte i mitt eget hem. Dessutom har jag inte tiden eller orken för allt vad en schäfer hund behöver. + att han fäller så äckligt mycket så jag dammsuger som en dåre varje dag för jag klarar inte av hundhår.
    Nä precis, skulle aldrig palla att ha 3 barn och hund, då man måste dammsuga minst en gång per dag!! och sen drar de in en massa när de är ute, gegga och småsten o gräs o en massa.... och sen ska man ut och gå med den i alla väder oxå, nä det är till för hundmänniskor såklart :)
  • Bebis050810

Fasen vad jag är trött jämt!!! orkar ingenting, vill ingenting, har nada energi! Fler?

Snart ska vi iaf ut på vår dagliga förm.promenad, måste få frisk luft!!

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-08-21 11:32:32 följande:
    Ha ha, det där blev tokigt!! Menar så klart två BARN med allergi!!
    *asg*
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-08-21 11:30:47 följande:
    Bebis: Fniss! Vi dammsuger varje dag trots att vi inte har djur *s*
    Men med sex ungar blir det brödsmulor och grus varenda dag. För att inte tala om ris när man har haft det till middag *s*

Men vi har också två djur med pälsdjursallergi
    så det är inte så mycket att diskutera. Plus att vi inte har tid med djur. Mannen jobbar heltid och det kommer jag oxå att göra om några år.
    ja jag är mkt pedantisk i vanliga fall!! hatar oordning och stök överallt, men nu är jag så trött så jag inte ens orkar tänka på stöket!!!
  • Bebis050810

Jag är bara deppad deppad deppad!!!!!!!! gråter o städar! kul! Sambon är så elak, säger att jag är så tråkig hela tiden, att jag aldrig vill hitta på nåt!!! men jag är ju så trött! har barnen hela dagarna själv, hemmet att pyssla om, matlagning, gravid, dåligt järnvärdet............ hur ska jag orka??? skriver in mig på psyk snart, faktiskt! jag menar allvar!!
    Sen tycker iaf jag att vi gör saker.......
    Han har ingen medkänsla alls, bryr sig inte ett skit i att jag är gravid och trött!

FAN för karlar!

• Bebis050810

Är ju dessvärre så att barn nr 2 fixerar sig oftast senare än ettan och trean senare än tvåan. Är väl för att man e uttänjd på nåt vis..... Obestämd men så är det.
    Vet inte exakt när mina fixerade sig, men runt v 38 nångång.

NU precis fick jag reda på när vår anställda ska åka hem till sitt land, Litauen. Gissa!! Jo 13 november!!!!! och kommer hem 4 december. Kanon NOT! jag har ju BF den 15:de!!! Hoppas bara nu jag får tidigare, gärna runt den 5:de. Hade vart kanon!
    Inte för att jag inte skulle klara mig på förlossningen utan sambon, för det gör jag. men vi har ju 2 barn oxå som behöver omsorg när jag ligger på BB i 2-3 dagar! Bara hoppas på att vår andra anställda som just när är mammaledig kan ställa upp och mjölka! FAn vad irriterande!!! Men sambon bryr sig inte och ingen idé att tjata på honom att be han åka i okt eller dec för då blir han bara förbannad!

Anledningen till att han ska åka hem är att han o hans bror -som oxå bor här hos oss och jobbar på en annan gård- ska åka hem tillsammans för att hans bror ska bli pappa, BF 20 nov! fattar inte varför allt ska köra ihop sig!!! Han, brodern, ska alltså åka hem till sin fru och va med när de får sitt första barn ihop, ja det kan man väl förstå att han vill, men han som jobbar hos oss ska ju inte bli pappa! rörigt det blev - fattar ni? men de ska åka ihopa för det blir billigast så.

ja ja vad gör man........

• Bebis050810

ja jag har 86 dagar kvar till förlossningen inte långt egentligen, men ändå en evighet när man e trött som fan!!!

• Bebis050810
    Maddie- jag har oxå en brio nova som vi köpte ny 2005 när vi fick vårt första barn, den är jättebra! skön att köra och lagom stor och stor liggdel.
    Jättesmidigt med reversal-handtag med! det enda va att vårt gick sönder så vi fick köpa ett nytt chassi för 600 kr, men det va ju billigt iofs.

Annizsj- kan du lägga in en bild på er nya vagn, emmaljunga syskon..?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2