Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Nu är jag i trimester 3!! ett steg närmare bebis

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-08-15 11:17:48 följande:
    Det blir bara värre o värre här, snart kör jag Noah till mormor o morfar och lägger in mig på psyk. det kommer fram för mkt skit nu.
    Helen C skrev 2010-08-15 11:42:23 följande:
    taniko- Du kan inte vara kvar. Jag blir rädd för din skull
    Känner samma Taniko, jag blir oxå rädd för din skull!! ring nån vän som kan komma över och ja se till att Noah kommer till dina föräldrar. var rädd om dig och livet i magen!!
  • Bebis050810
    Sassa82 skrev 2010-08-15 19:29:03 följande:
    Jag vet inte om ni har diskuterat saken men satt och räknade lite på hur man ska lägga upp dagarna för ledigheten. Och efter barnets 1 årdag så måste man jag ta ut 5 hela dagar föräldrarpenning för att inte sänka sin SGI. Vet någon om garantidagarna räknas som en hel dag?? på hemsidan står det inte att det är just 5 sgi dagar man måste ta ut.
    Ja, LN-dagarna räknas som en heldag, så du kan välja hur du vill med dagarna, SGI-dagar, LN-dagar, kanske jobba en dag/vecka, ja bara man "gör" något 5 dagar i veckan efter 1-årsdagen
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-08-15 18:50:43 följande:
    Puh säger jag med denna städning.... Putsat fönster i vardsrummet, städat hela toaletten, känns som den aldrig blir ren. E ju vitt kakel så dammet kommer ju direkt så fort man torkat, men men inte så mycke mer jag kan göra åt de e de jag gjort idag. Så det som e kvar när allt e ute imorgon är att frosta av frysen och städa kylen. Dammsuga och moppa alla rum, så måste säga jag e impad på mig själv som gjort så mycke redan, men visst man får sota för de sen för de gör förbannat ont i fogarna så de strålar ner i båda höfter. E svårt att ta sig upp från sängen men men skönt när detta e klart sen...

jojo- Jag försöker ta det lugnt, men är ändå svårt. Sambon jobbar ju heldagar så han får man tyvr inte så mycke hjälpt ifrån.... Men imorgon slipper jag bära så fokuserar på de sista med städningen bara
    Förstår om du är trött! jag skulle va helt slut vid det laget!! är så himla glad att vi hann flytta innan jag blev gravid.
    Ta det lungt bara, ja jag vet det är ju inte så lätt om man måste städa osv.... men kanske din mamma el. pappa kan hjälpa dig? eller en vän?
    Jag är helt slut efter en dag som igår på djurparken, orken tar slut fort nu!
    Men va mysigt sen att börja inreda det nya, plocka upp och planera
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-08-15 17:16:57 följande:
    Uttryckte mig lite fel...jag vågar ha sonen hemma men det är några som försöker sabba familjen ännu mer än vad den redan är, det är det som gör att jag knappt orkar.
    Sambon ska till kurator i veckan samt be om hjälp för alkoholproblemen som han nu insett att han faktiskt har och stannar tills jag ser om det blir bättre el sämre.
    Vi har även diskuterat om han kanske skulle behöva komma till ett behandlingshem en kortare tid så både han, jag och Noah får vila upp oss.
    Vad bra iaf att han har tagit sitt förnuft till fånga och insett ett och annat!! då visar han ju på att han vill nåt med Er iaf, att han försöker ta sitt ansvar, det e ju bra!

Är det nån utomstående då som du menar försöker förstöra för er?

Hur ni än löser det så hoppas det blir till det bästa för er och att ni alla får må bra!!
  • Bebis050810
    Kicki- ja, i fredags släppte det, han kunde väl inte va tyst längre, då hade han haft 6 dagar i tystnadens tecken, hemska dagar!! han kom in till mig i duschen, vi hade lite mys i sängen och sen blev det bra.
    Igår va vi på djurparken med våra vänner o deras barn, och den dagen var mkt lyckad, alla hade skoj, stora som små och sambon va glad!
    Får se när nästa tjurighet sätter in...... hoppas det dröjer!
  • Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-08-15 21:18:01 följande:
    bebis: Okej, skönt det då Men vad handlade hans tysthet om?
    Ja du den som vet det.......... började ju med det där grälet om dammsugaren som jag berättade om i söndags! sen har han varit tyst sen dess, i 6 dagar, typ bara svarat på tilltal. han sa bara att han va så trött på mitt tjat, ja jag vet inte, var nog en blandning av allt......?
  • Bebis050810

Det är nog väldigt olika det där ner de kommer till världen!! beror nog på mkt.... precis som att alla graviditeter är olika, kommer de olika...
    Min första kom på BF-dagen, nr 2 kom ´på BF+3.
    Hoppas såklart att jag inte går över denna ggn, 1-2 veckor innan BF vore perfekt tycker jag
    för önska får man

• Bebis050810

Jag har börjat må illa igen, varje kväll när jag lägger mig kommer det och sen på morgonen med. nån mer? eller beror det bara på min känsliga mage tro....

• Bebis050810

Vilket skitväder!! regnet står som spön i backen! vad ska man hitta på idag då tro?
    Städa i garderober, baka blåbärsmuffins, putsa fönster, måla nåt, städa...... njaaää jag vet inte, kanske bara slappa framför tv:n, datorn och leka med barnen.
    Får se!
    men trist är det iaf med regn o rusk! humöret bli inte på topp om man säger så!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2