kicki08 skrev 2010-06-11 07:27:05 följande:
Chanell: Ja det här med att inte hinna till sjukhuset i tid oroar mig med....
Jag var öppen 6 cm när jag kom in och från att dom tog hål på hinnorna så öppnade jag mig resterande 4 OCH han var ute :-\ Så man kan minst säga att allt gick FORT!
Min första förlossning började med att vattnet gick och 6 timmar från första värken var han ute.
Så jag är jäkligt orolig att inte hinna in denna gång. vill verkligen inte föda hemma....
Helen C: Sånna där vänner som inte kan unna en ett grattis är inte vänner anser jag.
Fattar inte vad som rör sig i folks huvuden.....
jag kan känna bebisen sparka varje dag nu. alltid är det något pick eller känning jag har. Så det är supermysigt

Din första förlossning låter som min! Mitt vatten gick först, sen började värkarna runt två, lite diffust och blev intensiva runt tre och halv åtta va hon ute. Så totalt sju timmar fr första värken. Och jag va fullt öppen när jag kom in, men de tog ändå 4.5 timmar innan hon va ute. Men andra ggn brukar de ju gå fortare.
Sambons kompis tjej hade oxå en hyfsat snabb fl första ggn, hon fick en dotter nu ungefär lika tätt som vi kommer få. De höll inte på att hinna in, men 20 min fr att sambons kompis la pengar på automaten så va barnet ute! Jaja de behöver inte bli lika för alla men nervös blir man u.
HUr långt har du till sjukhuset? Vi har tre mil sen när vi flyttat o de e ju inte så långt men ändå.
Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-10 23:29:43 följande:
Vart rätt inaktiv här känner jag, men orkar inte läsa igenom allt nu.
Igår kände jag bebisen sparka på utsidan av magen första gången =) *Mysigt*
Imorn åker vi till Liseberg hela familjen, ska kolla när Date spelar där, Williams favoritband. Gubben känner dom också, så det ska bli kul =)
Ang det med UL jag såg att ni pratade om. Vi hade med William på ULet. Och det va inga som hlst problem
Vi har ju gjort UL på samma ställe

Hade du möjligtvis en dam med finsk brytning som gjorde ul på dig?