Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah: håller tummarna för huset Vi är oxå på husjakt. Vi ska ju flytta till en ny stad så vi ska kika på tre hus nästa vecka

Vi har inga föräldrar i närheten. Men den dan det gäller kommer vi förhoppningsvis kunna lämna Olivia till ett par bekanta som David känner i Tidaholm dit vi ska flytta. De bor rätt nära så det är bra. Jag är jätteorolig för att inte hinna fram till fl. Min första förlossning gick totalt på 7 timmar från att vattnet gick. Vi har ju isf ca 3 mil bara till sjukhuset men nervös är jag ändå Helst hade jag nog velat tälta utanför förlossningen hihi Men jag gillar inte att tälta och trivs bäst hemma så det blir väl att vi åker till sjukhuset vid minsta vattendroppe eller värk Flört Sambon kommer ju jobba bara några hundra meter från hemmet så det är bra.

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 21:42:43 följande:
    åh då håller jag tummarna
    Marinero skrev 2010-06-10 21:07:32 följande:
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
    här i malmö berättade dom inte könet förräns i vecka 32 för några år sen. sen när jag skulle ha min andra pojke för 4 år sen så fick vi reda på det i vecka 18 för då hade dom ändrat "reglerna"

men oj vilka stränga regler dom har där du bor, tänk så många som verkligen e superoroliga o så får dom inte lyssna ens på hjärtat
    Ja det verkar väldigt olika. Men nu får vi se bebisen en gång till iaf eftersom vi ska göra ett ul till

Ja jag fick verkligen bre på min oro och då gick hon efter lite om och men med på att lyssna. Det va dock inte min ordinarie bm för hon va ledig.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-11 07:27:05 följande:
    Chanell: Ja det här med att inte hinna till sjukhuset i tid oroar mig med....
    Jag var öppen 6 cm när jag kom in och från att dom tog hål på hinnorna så öppnade jag mig resterande 4 OCH han var ute :-\ Så man kan minst säga att allt gick FORT!
    Min första förlossning började med att vattnet gick och 6 timmar från första värken var han ute.
    Så jag är jäkligt orolig att inte hinna in denna gång. vill verkligen inte föda hemma....

Helen C: Sånna där vänner som inte kan unna en ett grattis är inte vänner anser jag.
    Fattar inte vad som rör sig i folks huvuden.....

jag kan känna bebisen sparka varje dag nu. alltid är det något pick eller känning jag har. Så det är supermysigt
    Din första förlossning låter som min! Mitt vatten gick först, sen började värkarna runt två, lite diffust och blev intensiva runt tre och halv åtta va hon ute. Så totalt sju timmar fr första värken. Och jag va fullt öppen när jag kom in, men de tog ändå 4.5 timmar innan hon va ute. Men andra ggn brukar de ju gå fortare.

Sambons kompis tjej hade oxå en hyfsat snabb fl första ggn, hon fick en dotter nu ungefär lika tätt som vi kommer få. De höll inte på att hinna in, men 20 min fr att sambons kompis la pengar på automaten så va barnet ute! Jaja de behöver inte bli lika för alla men nervös blir man u.

HUr långt har du till sjukhuset? Vi har tre mil sen när vi flyttat o de e ju inte så långt men ändå.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-10 23:29:43 följande:
    Vart rätt inaktiv här känner jag, men orkar inte läsa igenom allt nu.

Igår kände jag bebisen sparka på utsidan av magen första gången =) *Mysigt*
    Imorn åker vi till Liseberg hela familjen, ska kolla när Date spelar där, Williams favoritband. Gubben känner dom också, så det ska bli kul =)

Ang det med UL jag såg att ni pratade om. Vi hade med William på ULet. Och det va inga som hlst problem
    Vi har ju gjort UL på samma ställe Hade du möjligtvis en dam med finsk brytning som gjorde ul på dig?
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-11 08:07:26 följande:
    Jag och sonen vaknade imorse av att en av hans leksaker började sjunga "imse vimse spindel" helt av sig själv.... Spöken kanske Tungan ute

Nu är det 4 dagar kvar tills jag får se bebis nästa gång och 10 dagar till könsul.... Läääängtar!
    Creepy Spöke

Åh va mysigt me nytt ul Solig

Vi får vänta sju veckor till.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-11 08:20:51 följande:
    Haha, ja det var lite läskigt, men mest irriterande eftersom vi blev väckta bra mycket tidigare än vad vi brukar gå upp.

Ja det ska bli underbart med UL igen, finns inget bättre. Eller jo, när man är klar med födandet och får upp sin bebis på bröstet Glad
    Ja det sistnämnda slår allt Solig
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-11 09:46:19 följande:
    Morning!

Härligt med alla ul och bebissparkar.

Själv tycker jag att jag känner bebis ibland men det är svårt.
    Fast nu har jag bestämt mig att det är bebis jag känner när det bubblar och buffar i magen. Så länge inte bubblet och buffet återföljs av en hungerknorr eller ett toabesök..

Är i v 20 nu och tycker ju att det är dax för lite ordentlige bebissparkar... Den var ju så vild på ultraljudet...

Ang få reda på kön så tror jag inte att man får det i etuna heller. Vi hade ju en "skandal" här förra året. En mamma fick reda påa tt hon väntade en flicka och gjorde en ganska sen abort just pga det....

( måste ju vara idiot )
    Då är det bebis Flört

Jag känner bubbel jättemkt nu helt plötsligt. Bebisen måste ha ändrat läge så det är lättare att känna!

Ja man kan undra va det är för en idiot som gör abort pga kön! Skrikandes
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-11 11:23:08 följande:
    Usch det där med att inte hinna till förlossningen är jag livrädd för. Det gick väldigt snabbt med sonen.

Vid halv 1 på natten går jag på toa och märker att vattnet börjar sippra, sonen hade även bajsat i vattnet så jag ringde förlossningen och dom sa att jag fick komma in direkt på kontroll. När vi hade satt oss i bilen gick vattnet "på riktigt" det verkligen forsade ut och då började värkarna med buller och bång, knappt några mellanrum. Klockan ett var vi inne på förlossningen och då var jag öppen 1 cm. Sonen föddes 4 timmar och en kvart senare alltså 05:15.

Hade inga aningar alls innan att det skulle sätta igång utan det började verkligen så plötsligt alltihopa. Tur att vi har högst 15 min till förlossningen men jag är livrädd ändå.......

Barnvakt kommer vi nog inte hinna få hem utan sonen får nog följa med dit och så får någon hämta honom där sedan för jag lär åka in så fort jag anar något.
    Så va de för mig med! Inte en enda känning på att fl va på g, utan helt plötsligt börjar det komma vatten, mer o mer o tillslut kissade jag vatten. Värkarna blev grymt intensiva direkt o när vi hade en liten bit kvar till sjukhuset va de 30 sek  emella, sambon va rätt nervös där ocj körde inte direkt lagligt

Det verkar som att går vattnet först går allt mkt snabbare!

Undrar om risken är stor att vattnet går först även med andra barnet om den gick med första?
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 11:45:40 följande:
    Ja alltid när man ska iväg så händer det nåt i lagårn, det slår aldrig fel!
    sen tänkte jag att eftersom min första förl. tog lång tid så tänkte jag att "äsch det kan väl inte vara så bråttom, tar väl iaf 5 timmar denna ggn" men tji fick jag!
    Så nästa gång ska jag vara lite mer aktsam, lyssna på kroppens signaler och åka in direkt för att vara på den säkra sidan!
    att sitta i bilen med ett huvud på väg ut mellan benen är ingen dröm precis Tungan ute
    O herregud vilken mardröm, känna att det trycker på vid fel ställe om man säger så! Tur att du han in! Ja jag säger det, minsta värk eller vattedroppe då åker vi! Hellre falsk alarm än att vänta för länge.
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-11 13:37:47 följande:
    hur lång tid tog din förlossning? låter som den gick supersnabbt
    Ja från vattnet börja sippra tog det 7 timmar, från första värken 5.5 timmar. Så förlossningen va helt perfekt, inte för långt och inte för kort fast jag krystade över en timma och de fick e mig värkstimulerande dropp men det gick bra, jag va så uppe i allt så jag hade ingen koll på tiden, minns bara att jag tänkte kommer inte ungen ut snart? Nä usch hoppas man hinner fram!

Åh så mysigt med rörelser Solig
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-11 16:41:27 följande:
    jag trodde inte dom fråga om man ville ha bedövning, det har dom inte gjort med mig någon av gångerna. jag har tyckt det har varit så konstigt så till slut när jag hade så ont så fick jag själv be om nån bedövning.
    har dom frågat er andra i fall ni vill ha nån bedövning på förlossningen`?
    Ja dom fråga faktiskt mig. Nu va det ju precis på gränsen så jag hann ta eda men dom frågade mig. Först sa jag ja, men eftersom jag redan va fullt öppen och passerat de jobbigaste sju centimetrarna så tog jag den inte. Det är jag glad för då jag fick lite problem med krystandet. Hade lustgas dock, gapade efter gasen så fort jag kom in på förlossningen. Men vilken tid de tog, dom bara sa ja vi väntar på bm, men de tog ju sån jäkla tid! Tillslut sa jag till sambon att han skuklle ut o skälla på dom att jag SKA ha gas NU
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2