Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-06-10 10:07:07 följande:

Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.

Grattis till ul:et Glad
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-10 16:34:16 följande:
    Grattis Olivia o grattis mamma till ultraljudet.
    Jojo 85 skrev 2010-06-10 16:35:51 följande:
    Garttis till ett lyckat UL! Vart du flyttad något?
    Tack Ja två dar bara.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-10 16:37:00 följande:
    Lider som så många andra av er av  hemsk nästäppa, håller sambon vaken på nätterna. *s*
    Har kört med renässans plus ett tag men idag köpte jag renässans mentol istället, hoppas det funkar lite bättre.
    Blev även att införskaffa mer Postafen, illamåendet vill inte ge med sig trots att jag snart är i vecka 18. *suck*
    Enligt vänner så är det garanterat en tjej i magen med tanke på illamåendet men jag tror stenhårt på ett liten kille. *s*
    Finns det egentligen någon sanningen i det där med hur illa man mår el inte???
    Jag mådde prima med Olivia och ja, de blev ju en tjej, så nej jag tror inte alls på dedär
    Bebis050810 skrev 2010-06-10 16:38:07 följande:
    Vilket kul datum
    Ja de va lite lustigt
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 17:54:01 följande:
    Chanelll- Grattis till lyckat UL....Kul datum oxå=)

Idag har jag en som lever loppan därinne och man njuter verkligen för fulla muggar.....
    Tack Längtar till jag känner mer! Än så länge är det bara bubbel, bortsett fr igår
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 18:21:36 följande:
    De kommer när man minst anar de....
    Jag kände faktiskt igen nu när jag nattade Olivia. Det kommer mer och mer Solig Det va ju strax efter UL som jag började känna Olivia med Glad
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 18:42:17 följande:
    grattis till ett lyckat ul du med ni skulle inte ta reda på könet eller hur var det?
    var bebisen livlig där inne?
    Joooo vi ska ta reda på könet, kan knappt bärga mig Men vi måste vänta till v26 Tungan ute Bebis va jättelugn. Det va rätt skönt för mätningen gick smidigt och vi fick bra kort med oss Glad Olivia va oxå lugn på rul, däremot va hon rätt livlig på ul i v12, då fick man liksom jaga henne hihi.
    ThiCha skrev 2010-06-10 18:59:24 följande:
    våran son har 080910 =) vore ju kul o få nästa då med 101112 =) tyvärr går ja nog inte så långt som andra veckan in i Nov.

har fått tid för rul o riktat nu den 24. Ska bli kul o få veta kön så man kan börja köpa saker med syskonen...
    Nej va häftigt Kompisens dotter föddes 060606, bodde på nr6 på våning 6! Ehh, number of the beast eller vad?
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 19:10:55 följande:
    vilka häftiga datum
    Marinero skrev 2010-06-10 19:04:58 följande:
    Joooo vi ska ta reda på könet, kan knappt bärga mig Men vi måste vänta till v26 Tungan ute Bebis va jättelugn. Det va rätt skönt för mätningen gick smidigt och vi fick bra kort med oss Glad Olivia va oxå lugn på rul, däremot va hon rätt livlig på ul i v12, då fick man liksom jaga henne hihi.

Nej va häftigt Kompisens dotter föddes 060606, bodde på nr6 på våning 6! Ehh, number of the beast eller vad?
    aha men vadå, kunde dom inte se könet eller dom ville inte kolla åt dig?
    Nej de är stenhårda här i Trollhättan de avslöjar inte könet.
    ThiCha skrev 2010-06-10 19:12:57 följande:
    VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
    Va, får ni INTE??? Jo vi fick ta med dottern in, va ingen som sa nåt om det innan hlr så vi antog det o de gick bra Men varför får ni inte ta med syskon? Har de sagt nåt?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 20:47:35 följande:

Vi får inte heller ta med syskon. Så står de på UL lappen man får hem, för dom kan störa under tiden som dom försöker mäta barnet

Jaha okej, då måste de va olika beronede på vart man bor! Nej hon som gjorde ul va så positiv och skojade med Olivia, i slutet när hon blev otålig tnkte David gå ut men hon sa att de gör abs inget och att hon inte alls stördes av henne
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 20:57:22 följande:
    vilka torrisar, undra varför dom inte vill berätta...
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2