Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Bara för att man lyssna på hjärtat idag så har bebisen gett sig tillkänna Inte mkt så men har känt av h*n under kvällen!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Hej på er! Har köpt mig lite datatid så jag passa på att säga hej från Mallis

Resan gick bra men klart Olivia blev lite otålig mot slutet men annars gick de kanonbra, inte ont i öronen el nåt!

Idag käka vi middag här på hotellet o gud vilken mat! Märks att det är 4+ stjärnigt! Vi lär ju inte åka på sådanan här semestrar på många år nu så vi passar på att njuta

Grattis till alla lyckade ul Själv längtar jag till ul nästa torsdag

Kram alla o hoppas ni har de bra!

• frukarlssonn

Hej alla gravida!

Hoppas ni har det bra! Vår semester har vart lugn o skön, har två dagar kvar! Olivia däremot fick feber igår o hade det ff imorse men efter en alvedonsupp så piggnade hon till. Tittade i hennes mun och förstod varifrån febern antagligen kom, hon har en ny tand alldeles under ytan

Här blir de inte så mkt gassande i solen då Olivia är rätt rastlös av sig plus att jag inte vill ha henne i solljus så mkt så vi får turas om att sola jag o sambon Idag blir de dock lugnt på rummet eftersom Olivia är lite medtagen av febern.

• frukarlssonn

Har förresten känt bebisen en hel del sista dygnet! Men enbart om jag ligger på rygg! Så himla mysigt att man äntligen kan börja känna lite!

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-07 18:57:20 följande:
    På mitt jobb har de starka åsikter om det mesta. Jag jobbar på en Waldorfskola (sökte jobbet då det inte fanns några andra), men jag trivs mycket bra även om det blir många "kulturkrockar", eftersom jag är "svensson" men de flesta som jobbar på skolan är antroposofer eller något annat "flummigt" så krockar våra åsikter ibland.

Jag borde verkligen tänka igenom mitt val att föda på sjukhus, fundera mycket noga innan jag följer vaccinationsprogrammet, absolut inte resa med barnet, inte gå på ÖF före 1 års ålder helst inte springa till bvc heller då det finns massa smittor där, det här med att ta reda på könet har vi inte diskuterat men de har uttryckt att jag inte borde göra ultraljud då det inte är bra för bebisen, m.m.

Det enda vi är överens om är att barnet inte ska behöva börja på förskola före 2 års ålder. Men men jag låter dem hållas
    O herregud ska man låsa in sig me barnet första året? Nä fy va folk orkar!Mind your own business liksom!

Idag e de sista kvällen o jag kan väl inte säg aatt vi njutit de två sista dagarna tyvärr. Olivia fick feber i förrigår kväll, va jätterisig hela dan igår o grät o sov vartannat. På kvällen hade hon 39.5 och jag bara önskade att min lilla tjej skulle piggna till I morse va febern helt borta men hon är ff väldigt grinig, inte riktigt sig själv men nästan Men grinig har hon vart ett bra tag nu, har ett sjukt hetsigt temperament

Har tyvärr inte hunnit läsa så noga va ni skrivit så jag ber om mursäkt. Men grattis till alla UL iaf
  • frukarlssonn

Jo glömde nämna ang könet, jag har oxå fått en del neg kommentarer. Att man tar bort tjusningen... what? Försvinner tjusningen över en bebis bara för att man tar reda på köner lite tidigare än andra? Åh suck... Skrikandes

• frukarlssonn

Hejsan! Nu e vi äntligen hemma igen! Semestern har vart jättebra förutom att de va lite otur att Olivia blev sjuk där men efter 1.5 dygn va hon pigg igen

Helen C: grattis till tjejen

Själv har jag rul på torsdag. Olivias ettårsdag Förhoppningsvis blir det två händelser att fira då. Ja då menar jag att jag hoppas allt ser bra ut på rul

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-08 21:32:51 följande:
    Välkommen hem=)
    Tack känns kul med en flicka...
    Jag hade BF den 10:e med min andra son, men han kom den 15.e ist....
    Förstår du längtar nu
    Tack Ja de förstår jag känns kul med en liten tjej

Ja Olivia kom två veckor tidigare,. får se när denna behagar att visa sig
  • frukarlssonn
    sebbe123 skrev 2010-06-08 21:50:09 följande:
    Chanelll: Välkommen hem

Idag är jag säker på att jag kände bebis i magen, var på grillning med barna och skolan och då kände jag två små buffar långt ner i magen, var så mysigt Glad nu vill jag bara känna mer och mer Glad
    Tack

Ja jag har känt bebis lite under semestern med Jättemysigt, som små buffar längst ner som du skriver! O så ligger man i sängen på rygg o fokuserar o känner efter men nä då känner man inget
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-08 21:55:39 följande:
    Hej mina FL vänner
    Jag är så himla trött så jag orkar inte läsa vad som skrivits under em men antar att vissa gjort RUL idag o hoppas att allt såg bra ut?

Jag har ju varit hos BM o lyssnat på hjärtat ca 149 slag, precis som Josefine i samma vecka. Dock hade jag lågt järn värde så nu är det järntabletter som gäller, vilket jag slapp förra grav.
    Nästa vecka ska jag få träffa en läkare eftersom ag fick HF förra gången o därför kommer det bli tätare kontroller framöver denna grav. Mot slutet kommer jag få gå o ta mitt BT 1-2 ggr/vecka. Ev blir det ett tillväxt UL någon gång runt v.32 oxå eftesom Josefine var så liten när hon kom. Ja.. jag får väl veta mer när jag träffat läkaren.
    RUL om 3 veckor
    Åh va kul o lyssna på hjärtat Märkligt att de gör så olika, bm här ville eg abs inte lyssna på hjärtat när jag va där förra veckan. Men jag tvingade henne haha Nä men jag sa att jag väldigt gärna ville annars skulle jag inte slappna av under semestern.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2