Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-05-29 20:45:45 följande:
    Vi far kämpa ihop sen med vikten! Jag vägde mindre ett tag efter att jag fatt Emmie än innan. Jag körde stenhart pa inga kolhydrater och gick ner 12 kg efter att jag började med det, pa rätt kort tid. Om jag klarar det sa klarar ni det. Det var första gangen i mitt liv som jag bantade. Pa vägen lärde jag mig verkligen att uppskatta varma grönsker, keso osv. Jag älskar t.ex kycklingsallad, det är viktigt att ha med det där extra goda i salladen parmesan eller liknande. Det som är bra med att fa barn i nov är ju att vi har nagra manader pa oss innan sommaren.
    Japp, beach 2011 here we come
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-29 23:56:07 följande:
    Vikten hade jag ett JÄTTE problem med =/ Gick upp 27 kg, och det tog mig ca 2,5 år att gå ner 24 av dom. Undra hur det ska gå denna gången! :S
    Jag gick upp 25 kilo sist :-/ Och tio av dem lyckades jag inte gå ner innan jag blev gravid igen! Men då stod jag precis på normalvikt men jag vill abs inte väga så mkt eg när man va van vid att väga mindre och man va så otroligt nöjd med det!
  • frukarlssonn

Eller jag ska väl säga normalvikt men va på gränsen till övervikt.

• frukarlssonn

Nej kommer ta de väldigt försiktigt m solen för o inte riskera pigmentfläckar. Olivia ska ju inte vistas så mkt där heller

• frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:29:13 följande:
    Tycker nästa att de är häftigare att visa upp sin snygga gravida kropp ändå :) Härligt. Hur har ni eller ska göra Bikini eller bad dräckter? Har hört att de är en myt att bebis skadas av solen i magen. Sant eller flaskt? Någon som vet?? Själv kommer jag köra på hippster shorts och svart kort topp (inte bh) Har även en bad dräckt men jag vet inte hur jag tänker göra med den.Har aldrig gillat att  klämma in mig i en bad dräckt fast jag är ganska smal i vanliga fall. Vill veta hur ni tänker göra.. Ha en bra kväll Kram
    Jag har inte hört att bebisen kan skadas av att man solar, däremot ska man va försiktig med solen då man själv kan få pigmentfläckar om man är gravid. Jag har iaf köpt en bikini
  • frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:35:44 följande:
    Ja precis också vad ag hört- Förra sommaren var det syster som var gravid (med första barnet) Och hon fjantade runt med handukar över magen hela sommaren och sa hur farligt det var fr Uv strålar som gick rätt in till bebis..
    Jaså? Nää de har jag aldrig hört.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-30 18:22:29 följande:
    Jag tror inte det är solstralarna man ska akta sig för, snarare temperaturen. Att det kan bli varmt om man solar magen i gassande sol. Vet inte om jag ska ha bikini eller baddräkt än. I natt hade jag sammandragningar som var riktigt obehagliga, sen övergick smärtorna till kramper i magen och jag insag att jag var magsjuk. Det är väl inte farligt att vara det när man är gravid?
    Nej det är abs inte farligt att va magsjuk när du är gravid. Bebben får all näring ändå Hoppas du mår bättre nu!
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:40:25 följande:
    Tror säkert de är en myt iallfall-- varför jag valt hippster shorts är för att bikini linjen samt underlivet blir en aningen knepigt att hålla efter haha då magen är för stor och man inget ser *grr* Min syster tog alltid spegel och fixade frillan down stears me.. men vad fan jag låter det vara till bebis är inte.. Allt annat putar ju ändå så skit de samma *ler brett*
    Du jag va tvungen o raka till bikinilinjen nu för vi åker på semester på tisdag men jag ska säga att de va på gränsen för va jag klarade av Shit att det kan va sån skillnad på magen i andra graviditeten! Sambon fråga om jag behöver hjälp men jag sa att n' jag vågar inte släppa nån annan lös där
  • frukarlssonn
    Loppan11 skrev 2010-05-30 18:55:16 följande:
    Jo. Jag har faktiskt också blivit uppmanad av BM att inte sola magen. Lägga på handukar och liknande. Det har med ljuset, strålarna och värmen att göra sa min BM.
    Jaså? Ok har aldrig hört innan, bara att man ska sola med måtta såklart men att det är "farligast" för mamman just pga pigmentfläckar. Jaja, jag kommer inte ligga och gassa i solen ändå {#lang_emotions_smile} Men går jag lite mellan poolen och solstolen kommer jag inte springa med handduk iaf {#lang_emotions_smile}
  • frukarlssonn
    tessiej skrev 2010-05-30 19:46:41 följande:
    När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar).  Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!
    Ja jag kommer inte sitta och sola mig alls så utan klart man kommer va i solen när man är ute o går vid poolen o så men har nog inte ro att gassa med en liten ettåring Och sen känns det inte hlr helt hundra när man är gravid.
  • frukarlssonn

Idag ringer jag bm. Jag kan inte låta bli o noja Hoppas, hoppas bm ställer upp o lyssnar på hjärtljud så man kan åtminstone njuta av sin semester (såvida hon hittar hjärtljud)

Med Olivia kände jag redan bubbel vid detta laget. Vet att man inte behöver känna tidigare m andra barnet men ändå. Hoppas jag nojar i onödan!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2