Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-06-23 16:53:24 följande:
    Fy fan Så jäkla orättvist! Stackars PennyJenny
    Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt Det innebär totalt sängliggande. Och även om hon skulle grejja det så kommer det inte gå hela vägen förmodligen.
    Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch
    Ja v24 är det fullt möjligt för ett barn att överleva utanför kroppen, inte innan. Men det är svårt men det går att rädda. Jag förstår henne, jag hade kämpat in i det sista jag med!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Ja, jag håller tummarna så för henne och bebisen! Vilken vecka exakt kan hon va i? Tänkte att det är ju möjligt att rädda barn fr v24... även om det är svårt men det är iaf möjligt.

Idag ska Olivia till bvc på läkarbesök, sen få ettårssprutorna. Hoppas, hoppas hon inte blir jättekass! Ok feber en natt räknar jag med men en del har blivit dåliga i två dygn! Hon har aldrig reagerat på sprutorna innan, bara hoppas på fortsatt tur nu då.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-24 07:20:45 följande:
    Ja... jag har för mig hon är ungefär som mig. Så någonstans i V 22 tror jag.

Håller tummarna för att Olivia inte blir dålig över midsommar. Har du tur så får hon bara en reaktion idag och inatt och är bra imorgon igen

Här har det kanske inte varit någon sådär suverän natt. Men helt okej. Och jag gick å la mig rätt så tidigt så jag har iallaflal fått sovit några timmar. Det gör susen känner jag Idag känner jag mig mycket piggare.
    Skönt att sambon bara jobbar halvdag idag med. Sen blir det mys i helgen

Vad ska alla göra på midsommar? Vi ska vara hemma bara och ta det lugnt
    Ja jag hoppas det med. Räknar med feber men hoppas det inte ska hålla i sig i två dar som för kompisens dotter.

Vi ska till mina föräldrar imorgon och dit kommer även lite släkt från Helsingfors, närmre bestämt min farbror och hans sambo. Dom stannar till tisdag! Ska bli jättekul att få träffa dem. De har ju aldrig träffat Olivia heller
  • frukarlssonn

Appropå släkt, dom som kommer till mina föräldrar, farbrorns sambo, hon hittade en död man förra helgen Hon va ute på sin vanliga morgonpromenad när hon ser en arm (eller om de va ett ben, vet ej exakt) sticka ut från en buske. Riktigt läskigt. Han hade blivit skjuten. Runt min ålder...

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-06-24 09:00:18 följande:
    Pennyjenny mina varmaste tankar och kramar går tilll dig och din familj!

Chanelll: Fy fasen vad otäckt, inte det man förväntar sig att stöta på när man är ute direkt

Midsommar ja, det ser för en gång skull ut som att det ska bli fint väder, det är ju underbart Vi ska ut till mina svärföräldrar vid havet där dom har en sommarstuga.. Det är midsommarfirande och görs en massa aktiviteter för både vuxna och barn där varje år, så det ska bli himla mysigt! 
    Nej inte direkt. Hon va så chockad så hon letade efter en telefon att ringa ifrån fast hon hade en mobil på sig. Hon hittade en besninstation och ringde därifrån.
  • frukarlssonn

Ja usch de va ingen rolig upptäckt

Bebis050810: vad bra att du får göra ett ul igen! Vilken snäll bm!!! Jag är säker på att allt är som det ska! Men nu får du stilla din oro

• frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-06-24 10:44:54 följande:
    Håller tummar och tår för PennyJenny.

Midsommar ska vi fira hos ett par kompisar där vi ska äta midsommarlunch och sen grilla på kvällen. Dock vet jag inte om det blir någon midsommarstång

Det är härligt från att bara kännt fosterrörelser ibland började jag i förrgår känna tydliga sparkar och man känna dom även på utsidan igår såg man till och med puffarna på utsidan och sambom kände en spark. Är i v.19 och har moderkakan fram, trodde jag skulle få vänta hur länge som helst på det här
    Mysigt Du verkar ha en stark bebis därinne Igår kände jag mycket sparkar och sambon kände oxå Det har ju vart lite svårt hittills då sparkarna kommit bara ibland men igår va det full rulle och nu känner man så mycket
  • frukarlssonn

NJsmamma: åh grattis till killen i magen

Ja precis vem som helst hade blivit chockad så det med telefonen va inte konstigt alls.

• frukarlssonn

Blää idag har jag tryckande huvudvärk och inte ens alvdon hjälper Tura tt sambon är hemma så jag kan lägga mig en stund sen. Men gissar på att Olivia inte kommer va så tuff heller efter sprutorna.

• frukarlssonn

Jag är så j-a glad! Älskar goda nyheter! För det första pratade vi med gubben som äger huset. Han vill sälja till oss och ska titta på ett seniorboende idag! Nu ska det bara ordnas med besiktning och skriva papper så snart som möjligt så vi iaf har "paxat" huset Flört

Sen fick jag brev från mitt jobb idag, jag kommer få jobba på samma rutt som innan! Jag jobbar ju på Stena Line, tysklandslinjen och de byter båtar i år, den första ska bytas ut i höst! Det blir två stora båtar nu ist för fyra mindre som det va innan. Jag ska jobba på Germanica ist för Scandinaviva där jag jobbat sen -03 men det gör inget alls! Och den ska börja köra i aug så det verkar som jag ska få ny arbetsplats redan då! Men jag måste ringa personalavd på måndag för det kanske blir lite andra arbetsdagar nu och det måste stämma med sambons jobb då vi inte har dagis till Olivia och han kommer börja nytt jobb. Ja GLAD är jag iaf Skrattande

Nu har Olivia fått sina sprutor och än så länge är hon pigg och glad

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2