Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Oj, gick visst in i vecka 32 idag.

• NoahLeah

vad trött jag blir på folk..skrev just på fb att det känns som man blir lynchad om man röstar fel o det dröjde inte länge innan anklagande svar kom...fritt val my ass.

• NoahLeah
    Helen C skrev 2010-09-20 10:22:03 följande:
    taniko- de gör jag med ibland....tror inte det e någon fara
    skönt att höra.
  • NoahLeah

Mvcbesök idag:

Bltr: 110/70
    Glukos: 5,2
    Hb: 108
    Sf-mått: 32
    Fosterljud: 138

Ska prova Fexim för järnet , verkar inte tåla ngt annat.

• NoahLeah

maddie: Jag har ätit järntabletter länghe men blivit  så dålig av dom..likaså Duroferon och ska nu testa Femix el vad det heter, nån typ av brustablett.

• NoahLeah
    Jojo 85 skrev 2010-09-20 20:07:57 följande:
    Jag tar alltid min järntablett till frukost o alla andra tabletter (multivitamin o Omega3-MorDHA). Tablettaskarna ligger på köksbordet, annars glömmer jag bort dom.
    Jag tar en vitamintablett  Kvinna i alla fall varannan dag...är tyvärr lite dålig på¨sånt men försöker äta allsidigt. Oskyldig
  • NoahLeah

Oj vad ni skriver, får läsa ikapp senare, har tuggummi i huvudet nu. *s*
    Hade migrän igår o den höll i sig hela natten men nu är det bara vanlig huvudvärk efter 2 timmars sovmorgon (sambo på jobb o son på fsk).
    Har massor att göra hemma idag men vet inte var jag ska hitta orken, är fruktansvärt trött o orkeslös, nada energi.

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-09-21 15:18:26 följande:
    Jag vet inte riktigt, jag känner bara väldigt stark obehagskänsla över tanken att ligga vaken. Och jag vet att de kollar så bedövningen har tagit och allt men jag är ändå så rädd att jag ska känna något. Mannens bägge tidigare barn är födda med snitt så han tycker ju inte att det är nån stor grej... Men jag har fött mina fyra barn vaginalt och jag vet precis hur den biten funkar och hur jag känner och mår efteråt. Jag vill inte alls ha nån ny upplevelse.. Vill absolut inte ha ett stort sår på magen, och det är inte rent kosmetiskt jag tänker, utan jag tycker det är riktigt obehagligt. Har gjort titthålsoperation för många år sedan när jag fick ett utomkveds. Jag tycker helt enkelt att det är riktigt obehagligt med ärr..

Jag kan tillägga att jag inte har nån fobi för blod eller så, jag tycker bara inte om att själv vara patienten...
    Jag fick ju akutsnittas med Noah efter 26 timmars värkarbete och det var helt ok. Var ju vaken hela tiden men kändes inget speciellt...mannen fick sitta bredvid mig och ta hand om Noah efteråt medans jag låg på uppvaket. var uppe och gick på eftermiddagen utan problem o inga komplikationer efteråt.
    Vill ju gärna föda vaginalt denna gång men går det inte är snitt helt ok.
    Du behöver inte oroa dig.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2