Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Chanelll: För mig gick hela slemmisen förra graviditeten och då kom det en blodblandad slemklump.
    De gick inte att ta miste på Haha!!

På tisdag får vi domen
    Imorn är bara ett rutinmässigt bm besök, rätt onödigt för mig att gå på känner jag.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Marinero skrev 2010-10-17 21:37:05 följande:
    Ah ok, jah hoppas lite på de där blodbandade då För då kan man be föräldrarna börja dra sig hitåt då för va jag förstått det så är det ett lite mer slutgiltigt tecken på att det är rätt nära... är de så?

Ja de förstår jag. Segt! Åh snart är du ju mamma igen då Skrattande
    För mig gick den på BF+14 (efter en hinnsvepning på överburenheteskontrollen)
    Värkarna satte igång på morgonen BF+16, och på kvällen där är han född
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-10-17 21:59:05 följande:

Taniko- Lycka till imorgon!

Är jättekul att läsa allt ni skriver, men känner inte att jag har så mycket att tillföra. Har ju aldrig fött barn innan och har förmodligen ganska många veckor kvar till jag börjar känna sammandragningar och kan leta slemmis. När det är dags för mig så har ni ju redan era bebisar och tråden kommer nog gapa ganska tom under ett par veckor.

När har du BF?
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-10-17 22:13:25 följande:
    Jag har bf 2 dec. Tillsammans med Jojo och Sebbe. Vi har 1, 2 och 3 dec. Men jag väntar ju min första så räknar med att få gå över. Men även om tråden blir lite tom då ni har fullt upp med bebisar så hoppas jag att vi hittar tillbaka till en bebistråd när allt har lugnat ner sig. Vi har ju hängt ihop jättelänge nu.
    Klart vi ska fortsätta babbla, då har vi ju änna mer o prata om som bebiskräk, vaken nätter, bajs osv
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-17 22:19:47 följande:
    jag hoppas oxå att vi följs åt sen när bebisarna e på utsidan i stället för insidan av magarna som du säger, vi har ju hållt ihop ganska länge nu ju!!

williams mamma: tänk att du kanske ska föda nu denna veckan som kommer!! jag håller tummarna

jag har inga känningar överhuvudtaget o det e jag tacksam för men ändå inte... det innebär ju att förlossningen dröjer ytterliggare ju...
    min bästa vän som har bf 2 veckor effter mig, har börjat få känningar nu o jag tror att hon kommer föda inom en vecka faktiskt. o jag e inte alls avis...... hahaha
    ja de känns lite sjukt .
    Det blir ju antingen nu i veckan som kommer eller veckan efetr
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-17 22:41:55 följande:
    haha jag e jämt trött så jag hade nog kunnat somna i själva förlossningen
    jag blev ju igångsatt med min äldsta son fast en dag tidigare än det var sagt´, så jag var inte helt förberedd på det o det var ju skönt samtidigt som jag blev helt skräckslagen när läkaren sa att de tänkte sätta igång mig för hans hjärtljud var lite låga.
    ja min sömn blir dock alltid lidande, räcker att jag har för mkt att fundera på så kan inte jag sova.
    Det är helkört =/ Så på tisdag bör jag nog hämta ut babyskyddet så det finns på plats
  • mzetterblad
    Belavon: Ja, hittils har jag fått må bra.. =)
    Jag har inga direkta krämpor såsätt, så de är skönt =) Lite ont av ichias iblnd om jag anstränger mig för mkt men de får gå :)

--------------

nu ska vi strax lämna huliganen på dagis. ska bli skönt med lite lugn o ro, haft han hemma sen i tisdags, och idag har jag ett besök hos bm inte sååå kul att ha med han där .
    Även hunnit med ett hett bad på morgonen nu *lyx*
  • mzetterblad

Vi hade också sex igår i hopp om att det skulle hända nåt, men nepp..
    Imorse däremot gick nog mer av min slemmis, fick en vääääldigt slemmig flytning med blodstrimma i .

• mzetterblad

Sådär så va det sista bm besöket gjort !

Vikten står på + 19 kg nu! Som jag misstänkte..
    Blodtryck: 120/80
    SF; 31-32 cm. Så de har inte ökat direkt.
    Fosterljuden: 140-145 .

Hade fått lite protein i urinet med låg på +1 men det verkade inte vara nån fara enligt henne så får väl lita på det.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2