Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-10-23 07:41:53 följande:
    Williams mamma- förstår dig verkligen! Är det svårt att få ett familjerum?
    Just nu verkar alla familjerum vara upptagna men så fort det blir ett ledigt så är det jag som får det, så det känns skönt, får hoppas nån åker hem snart

-----

Jag har fått nån konstig värk . Den börjar typ uppe vid den högra äggstocken och sen strålar värken ner i de högra benet, ont gör de o obehagligt som fan. Nån som haft det så?
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Nu har jag äntligen fått ett föräldrarum
    Så nu slipper jag dela med nån annan! =) När Linus är utan övervakning kommer jag kunna ta med han in till mitt rum på nätter bland annat =)

Men ett steg i rätt riktining iaf

• mzetterblad
    Frogster skrev 2010-10-23 18:31:21 följande:
    Vad härligt!
    Hur går det för lillgrabben? Hur mycket koll behöver de ha på honom?
    Han är kopplad via ekg elektroder samt pox.
    Men vi hoppas att vi slipper de snart
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-23 18:43:13 följande:
    Gud så skönt. Ja hur funkar allting annars??
    jo allt fungerar jätte bra, nu är han av med sollampan tills vidare och amningen blir bara bättre och bättre. nu sitter jag här med hårda tuttar och väntar på att kl ska bli 8 så jag kan få gå o amma och pumpa :) hehe!
    MammaDeborah skrev 2010-10-23 19:08:47 följande:
    Jag tycker också att det är väldigt blött just nu. Rinner lite då och då. 12 dar kvar men inga direkta värkar. Känner inte riktigt för att ringa barnvakten om vi inte absolut måste...
    har du provat med binda ?
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-23 19:19:30 följande:
    Williams mamma- Åååå så skönt... Hoppas han går upp i vikt och amningen funkar så ni kan få komma hem=) Nu sitter man bara och väntar på att något ska hända här....

Ikväll får de bli sex!!
    Sexa lite åt mig med, för de lär ju inte hända det närmsta
    Visserligen får jag inte ens ha sex på typ 12 veckor för infektionsrisken efter op.
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-10-23 19:40:58 följande:
    Williams mamma: Det verkar gå jättebra för lilla Linus. va underbart vad säger storebror om det lilla knytet?

Helen C: Det låter ju ändå som att du kanske borde kolla upp det. Vattniga flytningar kan man ju ha, men inte så att det blir blött i bindan.

Härhemma försöker vi hitta lite rutiner i vardagen. Lillgossen på 16 månader har börjat att revoltera lite. Ställer sig och totalt gallskriker om han inte får som han vill. Han vill gärna gosa med lillasyster men det blir hårdhänt ibland. Han vill gärna lägga sig på henne och stödjer sig mot henne. Usch... känns lite otäckt, men är rädd att hon ska gå sönder. Men dom tål kanske rätt mycket??
    Annars funkar amningen jättebra hittills. Hon både sover och äter bra
    Han tycker det är så spännande och längtar tills han får träffa sin lillebror
    Han är så förkyld nu så han får inte komma in hit =(
  • mzetterblad

ååh va jag längtar efter att få gå o amma nu..
    vaknade av att jag hade så ont, brösten har verkligen exploderat ikväll och jag måste få tömma dom typ NUU!
    Tur lillkillen ska äta om 10 min!

Är det alltså så här de känns när mjölken rinner till?

• mzetterblad
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 08:33:35 följande:
    Chanell: Grattis till lillan! Härligt att allt gick bra! Har haft samma moderkaksproblem som du så jag vet preciiiis! Men skönt att du slapp opereras!

Jag vaknade med värkar här i morse. Det visar sig väl om det är på riktigt nu eller falsklarm i vanlig ordning. Ont gör det i alla fall och kvar var de efter en varm dusch. Håll tummarna nu!! Har mått konstigt hela natten och vaknat ung en gång i timmen! Kram på er!
    Hoppas det är på riktigt nu!
    Hur tätt kommer dom?
  • mzetterblad
    sunflower79 skrev 2010-10-24 12:47:14 följande:
    tack =) vart i vårt avlånga land finns alla här i denna tråd? själv bor jag i sthlm norrort!
    Jag bor i Trollhättan, men har redan fått min skatt
    Men hänger kvar här ändå o hejjar på alla andra gobitar!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2