Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Usch jag är så ledsen :'(
    Saknar min stora pojke nåt fruktansvärt.. Känns som jag bara övergett honom för att vara med mitt "nya" barn!
    Inte träffat han alls sen i torsdags! :/

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Nej vi bor inte alls långt från sjukhuset, har 5 min att gå hem om det är så.
    Men William är så förkyld, hosta o grönt snor, så träffas vi o ja blir sjuk så blir ju Linus det med och då lär vi väl aldrig få komma hem. =/

Han håller värmen väldigt bra tycker jag.
    Idag kom han upp till sin födelsevikt, han gick ju ner lite som alla bebisar, men nu har det vänt
    Och nu ammar han bara, innan ammade jag och gav han på kopp efteråt. Men nu räcker det med amning, men kör amningsvikt vid varje måltid.

Vi har absolut ingen aning om hur länge vi måste vara kvar här, dom har inte sagt nåt .
    Så jag antar att det blir ett tag till även om allt bara går framåt.

----

Ang gå ut o så, jag kommer aldrig våga gå ut med Linus med alla dessa baciller!! =(

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-24 23:08:09 följande:
    har ni tvättat rent med alsollösning (tror det e okej att tvätta med)
    jag har för mig att vi tvättade naveln med det o det blev bättre
    Här tvättar vi med handsprit på naveln
  • mzetterblad
    sunflower79 skrev 2010-10-25 07:35:13 följande:
    är ju lite ny här så jag har inte hängt med... men har förstått att du fött för tidigt för hann uppfatta något om neo.. hur mkt tidigare var det?
    Nja han är bara 12 dagar tidig, men det har vart många turer under denna graviditeten på smvc för han är tillväxthämmad, föddes i vecka 38+1 och vägde bara 1760 och var 43 cm.
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-10-25 10:36:35 följande:
    Williams mamma- Åh så söt och liten. Men måste säga att han är liten men har inte det där prematurutseendet. Min första son vägde 200 gram mer än Linus men man såg verkligen att han var alldeles för tidigt född. Vad jag tror av det jag har hört så är ni snart hemma. Han har ju kläder så han ligger väl inte på en värmemadrass och han äter och ökar i vikt. Om han mår bra i övrigt så är ni ju hemma snart, lagom tills storebror är frisk Kram på dig!

Chanell- Låter helt klart som en reaktion på lillasysters ankomst. Klart hon reagerar på något sätt. Hon vill ju vara med hon också. Så hade vi det ändå fram tills Viggo var 4-5 mån då vi började lägga honom kl 19...han klarade inte längre.... Men det ska nog inte behöva ta så lång tid Jobbigt att behöva väcka sin bebis när hon sover, men det är nog slut på det snart. Hon var ju ändå stor för veckan hon föddes i. Och lång Supergrattis igen! 
    Tack
    Värmemadrass har han, det är väl det enda nu då.
  • mzetterblad

Fast sen ska man inte lita helt på TUL . Se på mig, Linus senaste TUL visade att han DÅ skulle väga 1900 gram, och att när vi hade tid för igångsättning var han beräknad att väga 2100-2200 gram. Och ut kom han och vägde 1760 istället.  Så det kan gå åt "fel" håll också :)

• mzetterblad

Här är det okej att gå över 3 veckor . Hemskt!
    Jag födde min första son i vecka 42+2 och då hade jag tjtat mig till en igångsättning fast även då startade det spontant.

• mzetterblad

Nu har jag min plutt inne på rummet och myser
    Han vaknade för o käka o få ny blöja sen somnade han lika fort igen :P Heheh!

Vägde han ikväll också , och nu väger 1790 så han har gått upp 30 gram sen igår

• mzetterblad

Pga Linus har vi beslutat att William inte kommer få vara på dagis mer i år =(
    Tråkigt för William, men eftersom Linus är så infektionskänslig så är vi så illa tvugna.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2