Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Nu kommer det dessutom blodiga flytningar varje gång jag är på toa ..
    Och när jag får en sd så gör de jääääävligt ont.

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-20 08:24:56 följande:
    Hoppas att det verkligen är nått på g nu då!
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-20 08:10:41 följande:
    Här har jag haft onda sd hela natten typ.. Så ja hoppas de innebär att jag kanske är öppen nåt imorn när vi kommer in till förlossningen.

Kicki: Håller tummarna
    Tänk om det kunde sätta igång av sig själv, det hade ju varit perfekt eller att du som sagt öppnat dig något då blir det kanske lättare igångsättning.

Skönt i alla fall att lillebror har mått såpas bra att han kunnat stanna kvar såhär länge i magen ändå även om han är liten. Blir ju ingen prematur även om ni kanske får ligga lite extra. Kommer ni få ligga på 34:an? Eller det vet ni kanske inte fören han kommer ut hur det blir.
    Ja det hade vart det ultimata
    Jag vet ju inte om det är nåt på G nu heller, för så här har jag inte kännt innan när jag haft sd.
  • mzetterblad

Uppdterar lite från BB

Ja som ni kanske vet så kom våran prins igår med raketfart =)
    3 timmar tog de när vi kom in på förlossningen =)

Och han vägde 1760 och va 43 cm lång :)

• mzetterblad

ja vi hann med leklandet o handla sen fick vi åka in, och 3 timmar senare va han ute =)

• mzetterblad

Haha ja :P
    Jag fick min drömförlossning denna gången =)
    Bortsett från att moderkakan vägrade lossna så jag fick operera loss den.

• mzetterblad

Allt känns helt underbart =)

nu slipper han kuvösen, och ligger på enbart värmedyna med lite sockerdropp men det tar dom bort imorn :)
    Nu börjar han även visa att han vill ha bröstet och de känns jätte bra :)

• mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-22 07:12:48 följande:
    Det låter ju underbart! Och vad skönt att du fick en sån förlossning som du önskade. Jobbigt att moderkakan skulle krångla till det bara. Hur kunde du gå så länge med värkar hemma! Och både vara på lelandet och handla, stålkvinna säger jag bara.
    just då tyckte jag inte dom var så kraftiga :P
    då var mer när vi gjort allt vi skulle när dom kom med 5 min mellan rum som min man tvingade mig att ringa in :) så vi 17 åkte vi in o då va jag öppen 3 cm. sen vid 7 va jag öppen 6 cm, sen tog det bara en timma till o 3-4 krystningar så kom han
  • mzetterblad
    Party of five skrev 2010-10-22 09:43:50 följande:
    Härligt! Det var ju bra att det satte igång naturligt så du inte behövde bli igångsatt! Hur gick operationen av moderkakan till? Typ kejsarsnitt eller?
    MammaDeborah skrev 2010-10-22 07:42:26 följande:
    Jag har sovit i natt! Tjohooo! Men nu ska jag lägga mig igen för jag har fortfarande ett stort minus på sömnkontot känner jag...

Har fått ännu fler hemorrojder och de gör så himla ont. Inget hjälper, varken salva eller suppar. Så trött jag blir. Igår tryckte jag i mig alla torkade aprikoser vi hade hemma och nu på morgonen hade de äntligen verkan. Min mage funkar inte alls bra just nu :-/ och då äter jag inte ens järntabletter längre... Jag äter fiberrikt bröd, dricker endast en mugg kaffe om dagen (möjligtvis två..), dricker hyfsat ordentligt så jag begriper inte varför magen ska krångla med mig :( Ska åka och handla idag och tänkte bunkra med mer torkad frukt. Får väl äta lite om dagen så att jag slipper bli förstoppad fler gånger.

Nu ska jag sova!!
    Underbart! Det förtjänade du! Synd att magen krånglar, bara. Inget kul med hemorrojder. Katrinplommon fungerar också bra.

Min 2-åring är sådant yrväder idag igen att jag inte får en stunds ro... Det mår inte mitt bäcken bra av alls, kan jag säga. Det ilar dessutom i underlivet varje gång jag rör mig, så jag blir verkligen irriterad av att få springa hela tiden... Hade en natt full av mardrömmar inatt, bl a att mannen ville skiljas, så lipade i drömmen och när jag vaknade brast jag i gråt... Mannen tröstade mig då och sa att han aldrig kommer att lämna mig...
    nej de görs som en skrapning
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-22 10:00:11 följande:
    Det låter ju verkligen som en sån förlossning som du verkligen ville ha, vilken skillnad från förra! Synd med moderkakan som sagt bara men det är väll smällar man får ta när allt annat går bra. Nått ska då alltid krångla.

Vet ni på ett ungefär hur länge ni kommer få stanna på NÄL?
    ja jag blev ju ändå sövd så jag slapp den smärtan .
    ingen aning om hur länge vi kommer få stanna en.. men säkert minst en vecka iaf, tacka vet jag mobilt bredband, haha =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2