• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Vi 2 blir 3

åh vad mysigt med er som redan börjat känna rörelser, får se när jag börjar känna buffningarna =)

Ska boka rul i veckan, första veckan i juni är de dags för vårat rul hoppas de finns någon tid =)

• Helen C

Många som måste boka RUL, sköter inte eran BM de så ni får hem pappar om RUL?? Så är de i Kalmar iaf, slipper man tänka på de

• Frogster
    Helen C skrev 2010-05-14 14:47:06 följande:
    Många som måste boka RUL, sköter inte eran BM de så ni får hem pappar om RUL?? Så är de i Kalmar iaf, slipper man tänka på de
    Här bokar BM alla de besök som de själva rekomenderar man ska gå på. Alltså rul och alla senare "obligatoriska" undersökningar som kommer.
    KUBet jag gjorde var däremot inget som de själva rekomenderade så då fick jag boka det på egen hand =)

Förresten, när gör man nästa koll efter rul?
    Tänkte, man lär väl göra nån uppföljning och kolla hb och äggvita och sånna saker som kollades på inskrivningen...
  • Helen C
    Frogster skrev 2010-05-14 15:06:32 följande:
    Här bokar BM alla de besök som de själva rekomenderar man ska gå på. Alltså rul och alla senare "obligatoriska" undersökningar som kommer.KUBet jag gjorde var däremot inget som de själva rekomenderade så då fick jag boka det på egen hand =)Förresten, när gör man nästa koll efter rul?Tänkte, man lär väl göra nån uppföljning och kolla hb och äggvita och sånna saker som kollades på inskrivningen...
    Jag kommer göra RUL i vecka 18+ och sen ska jag kontakta BM och kommer då få en tid i vecka 24 eller 25, så det e sent...Så det e ett hopp där...
  • MissCh
    Min Engla skrev 2010-05-14 10:29:19 följande:
    Imorgon kl 11.00 öppnar jag min egen lilla klädes och inredningsbutik här i Helsningborg - jag är så nervös!!! Har ju lagt så mycket tid och pengar på den!!
    Vad kul!

Var är det någonstans? Jag bor ju också i Skåne, kanske tittar förbi {#lang_emotions_smile}
  • tessiej

Här bokade barnmorskan RUL när jag var på inskrivningen. 22:a juni ska jag dit, känns som en evighet dit men den som väntar på nåt gott..

Min mage har inte blivit nå stor än även om det är mitt andra barn. Sen har jag inga känningar från bebisen men med dottern hade jag moderkakan i framvägg så det har jag säkert nu också och då känner man ju mkt senare, sen är jag ju bara i v.14 så..

Idag är det kanonväder här, jag är ledig så jag och dottern + hunden har sovit hos svärföräldrarna natten till idag. Sambon skulle upp och jobba så han sov hemma. Just nu är Ebba ute och gungar på den nyihopskruvade gungställningen som hennes farmor och farfar så snällt köpt till henne :) det är strålande sol och king 22 grader i skuggan. Galet varmt, man är inte riktigt beredd på värmen, den kom fort! 

Ikväll blir det grillat här, mums!!

nu ska jag gå ut en stund igen, ha en bra fredagseftermiddag

• Helen C

ååååå SOL, de va länge sen man såg de.. Här är de bara skit väder, regn regn och åter regn, ska tydligen va så hela helgen så tråkigt med när man fått barnen idag med...

• paulina92
    Helen C skrev 2010-05-14 14:47:06 följande:
    första fick vi ringa och boka själa, sen fick vi en ny tid då. 
  • sebbe123

Nästa fredag är det äntligen dags för mitt kub test tror jag är sist av alla här inne, men så har jag bf sent i november också {#lang_emotions_laughing}
    Verkar vara många som känner av dom så nu, själv så väntar man och bara längtar tills det börjar bubbla så där mysigt.
    Tror Bm hade skickat in papper till rul nu så snart får man en tid dit också, men det blir nog inte än på ett tag.

• PennyJenny

Min Engla: Lycka till :) Får väl kika inom om man har vägarna förbi Hbg nångång, skåning som man är!

Jag har tid för RUL 1/6. Börjar bli äckligt nervös redan... Är rädd att man ska hitta nåt fel! Huuu.....

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2