• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Frogster

Ja jag har börjat få en rand från naveln och ner. Än så länge väldigt ljus...

Vilken fin mage du har PennyJenny!

Kanske en jättedum fråga men... Ni som fått barn tidigare och nu har ganska mycket mage. Är det en hård, "riktig" gravidmage?
    Bara jämför med mig själv som bara ser ut som en stor degklump! Haha
    Ni är såååå fina!

• Hedi

Penny och Helen: Ja det gar inte att dölja era magar längre ser jag, härligt jättefina.

Nu har vi bestämt oss för namnet Rasmus även om det inte passar sa bra ihop med varat efternamn.

• paulina92
    Frogster skrev 2010-05-13 12:52:12 följande:
    Ja jag har börjat få en rand från naveln och ner. Än så länge väldigt ljus... Vilken fin mage du har PennyJenny! Kanske en jättedum fråga men... Ni som fått barn tidigare och nu har ganska mycket mage. Är det en hård, "riktig" gravidmage? Bara jämför med mig själv som bara ser ut som en stor degklump! Haha Ni är såååå fina!
    har inte fött barn tidigare, är i v.14 och min är med bara en degklump. haah
  • PennyJenny
    Helen C skrev 2010-05-13 12:12:52 följande:
    Min har ju ploppat ut senare under graviditeten, får se om den gör de denna gången oxå...Någon som börjat få hormonrand än?? Jag har fått halva från naveln och uppåt
    Nix, ingen rand här än :) Har knappt haft synlig förut heller faktiskt förren lååångt senare (och då ganska ljus).
    Frogster skrev 2010-05-13 12:52:12 följande:
    Ja jag har börjat få en rand från naveln och ner. Än så länge väldigt ljus...Vilken fin mage du har PennyJenny!Kanske en jättedum fråga men... Ni som fått barn tidigare och nu har ganska mycket mage. Är det en hård, "riktig" gravidmage?Bara jämför med mig själv som bara ser ut som en stor degklump! HahaNi är såååå fina!
    Tack! Ja, min är typ ganska "hård" eller fast eller hur man ska säga *S* Den är iaf inte mjuk som om man vore överviktig eller så :)
  • frukarlssonn

Tyvärr känner jag inte bebisen tydligt, men idag när jag satt på huk kände jag den {#lang_emotions_laughing} För första ggn denna graviditet kan jag säga att jag vet att det va bebisen! Kändes exakt som med Olivia, små små bubblor vid troskanten, ganska långt ner då *lycka* {#lang_emotions_sunny}

Hormonrand har jag inte fått än. Med Olivia fick jag ungefär i mitten på gravititeten.

Min mage är hård nu, ingen degig klump längre Jag ser enorm ut på kvällen

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Bunny81
    Chanelll: Kollade nu på mitt vul-kort från vecka 7. Där stod måttet 0,7 cm. Nu gjorde jag vul på ett annat ställe och nu i vecka 14 stod måttet 12 cm. Jag vet inte vad det skulle va för mått om det inte är bebisens mått?
  • Hedi

Bunny, det är inte fostersäcken da?

• frukarlssonn
    Bunny81 skrev 2010-05-13 17:44:10 följande:
    Chanelll: Kollade nu på mitt vul-kort från vecka 7. Där stod måttet 0,7 cm. Nu gjorde jag vul på ett annat ställe och nu i vecka 14 stod måttet 12 cm. Jag vet inte vad det skulle va för mått om det inte är bebisens mått?
    Ingen aning! Det är förvirrande för som sagt så stod fosterlängden på Olivias ul-bilder. Och de stämde med verkligheten. Men här stämmer det inte alls.

Men 0,7 cm i v7 låter ju rimligt! Ja va märkligt alltså... För på den senaste ulet va mitt foster 6.6 cm, men det stod 10 cm på bilden. Men på den som jag gjorde först stod det 15 cm, jag ska nog försöka komma ihåg att fråga när jag gör rul. Blir ju nyfiken {#lang_emotions_tongue_out}
  • frukarlssonn

Ja senaste ul.et som jag gjorde i v13.

• NoahLeah

Mysiga magar ni har.
    Det enda tecknet på att jag är gravid är tröttheten och illamåendet.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2