• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad

Idag går jag in i vecka 17 :)

Annars så har jag inte ont av nåt direkt. Inga speciella lukter, mer än när man sitter i skolan, och jag känner hur andra klasskompisar luktar illa !! Uääääk

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-15 07:36:23 följande:
    Godmorgon tjejerÄr det nån mer än jag som är väldigt konstig i magen? Jag har jättesvårt att äta ibland... det kan tvärt vända sig i magen från att ha varit jättehungrig.Oftast kan jag inte äta alls.... Igår stod jag och målle illa över lukten på grillad kyckling :-SOch jag mår ALLTID illa efter jag ätit en tallrik yoghurt på morgonen.... Känner mig trött och hängig. *suck* Är det inte meningen att man ska må bra nu? Jag mådde ju toppen dom här mitten månaderna med Theo. V 15+3 idag.
    Mår illa gör jag väl inte direkt (har aldrig gjort) men jag känner väldig avsmak för vissa smaker jag gillat förut, vitlök t ex. Urk! Är ofta hungrig som en varg men klarar bara äta max halva portionen sen tar det emot. Inget smakar gott!

Har sovit som en kratta i natt. Känns som om hela magen varit hård och spänd så jag har nog sovit oroligt tror jag.
  • PennyJenny

Testade förresten att lyssna med Angelsound igårkväll. Var ett tag sedan. Hittade som vanligt bebis direkt i vänster nederkant. Men så tänkte jag att undra om jag hör den även på höger sida (har ju moderkakan i mitten, så där hör jag ingenting). Och jo! Minsann även på höger sida :) Så nu börjar den bli "stor" där inne när man lyckas hitta den på bägge sidor magen samtidigt! Tur man vet det bara är en där inne annars kanske man hade börjat undra ;)

• NoahLeah

Hej hopp!
    Sitter på jobbet (kör 7-21:30 idag o imorgon) och har världens värk i läöndrygg och ljumskar..underbart.

Mitt illamående håller i sig mest hela dagen, kan även vakna nattetid och må sjukt illa, dock kräks jag väldigt sällan och det är skönt.

Pennyjenny: Härligt att få höra det lilla pyret!

• PennyJenny
    NoahLeah skrev 2010-05-15 10:46:23 följande:
    Hej hopp!Sitter på jobbet (kör 7-21:30 idag o imorgon) och har världens värk i läöndrygg och ljumskar..underbart. Mitt illamående håller i sig mest hela dagen, kan även vakna nattetid och må sjukt illa, dock kräks jag väldigt sällan och det är skönt. Pennyjenny: Härligt att få höra det lilla pyret!
    Din stackare! Hoppas det släpper snart!
  • MissCh

För min del är illamåendet nästan helt borta - skönt. Det blev bättre efter drygt 14 fulla veckor ungefär. Hoppas det lättar för er andra snart!

Magen är plufsig däremot. Lite trist, blir roligare med en jämn hård kula {#lang_emotions_smile}

Det är regnigt i Skåne den här helgen. Men ikväll ska vi nog gå på bio. Någon annan som ska göra något roligt? Tja, Taniko, jag vet ju vad du ska göra... hoppas det går bra och tiden går fort på jobbet.

• Jojo 85

Här har det varit en härlig dag med riktig försommarvärme.
    det blev lite solande mitt på dan i bara bikini.. så varmt var det

jag går på MamaMia o gör även RUL hos dom fast inne i stan.. tiden bokade bm på inskrivningen. Jag ska till bm 2-3 v innan RUL för att få lyssna på hjärthjuden o kolla bt+urin så jag inte fått hf igen, men så som jag mår just nu (ingen huvudvärk) så tror jag det är lugnt "for now"

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • yonasam

Hello girls!

Gudar vad ni skriver :)

Bebis har börjat föra ett jävla liv varje kväll och nu känner jag riktiga sparkar även omd e är svaga... RUL den 3/6...kan knappt vänta och få se lillskiten igen...

Har en ständig molande värki nedre delen av livmodern...fler som känner så? är det växtvärk eller?

• solmamman77
    min lukas skrev 2010-05-02 21:31:31 följande:
    Jag hade också åkt ur listan... Hoppas allt är bra med er. Vi har haft härligt väder i helgen och då passar man väl på att renovera inne lite. Nu är barnkammaren till pyret ommålad, det är lika bra att passa på innan man blir orörlig och klumpig. Vi har än så länge bara strukit alla väggarna vita och spacklat så att vi inte har en massa lister under snedtaket. Det är mysigt att börja boa lite, det känns ännu mer verkligt då. Förra gången började vi också tidigt, vi köpte barnvagn i v 23. Det är härligt att försöka att njuta hela tiden.Vi hade tänkt sätta upp tapetdjur av Inke Heiland, jag är förälskad i girafferna.www.inke.nl/order/order.php?lang=nlVad bra att någon har tagit tag i att starta en ny tråd. Igår insåg jag att jag har vuxit ur ett par av mina mammabyxor, mina lår har blivit lite större så de bara kasar ner. Det känns ju som en bra början i vecka 15
    Vi har också giraffer på tapeten i barnrummet här, men det är inte samma girafftapet som ovan. De som bodde här innan oss hade en liten son och vi tycker de hade gjort det fint i barnrummet så vi vill gärna ha kvar det så när vårt barn kommer, än så länge har rummet varit gästrum. Får flytta bort lite saker dock inför att barnet kommer, bl a skrivbordet vi ställde in där med symaskin på som jag nästan aldrig använder tyvärr, får se om man kommer igång mer när man får egna barn, fick symaskinen i födelsedagspresent av mina föräldrar förra året. Så snart är det väl slut på det här att det är min mamma som lagar mina kläder och syr gardiner. Jag kan väl sy egentligen men får väl skylla på tidsbrist, bara jag kan trä om tråd etc smidigt så är jag nog igång!

Nu har jag också hittat in till den nya tråden alltså, är inne på FL alltför sällan, nu börjar jag iaf känna mig kry efter att ha varit krasslig länge med hosta och därefter nackvärk och lite sömnbesvär, och en del att stå i, men nu börjar jag hitta formen igen. Hade inte varit hos min kiropraktor sen i höstas, men var där i onsdags igen på mitt frikort, glad att kiropraktik är bra vid graviditet, har en tid på fredag igen:) 
    Har rätt mycket närmsta veckorna med praktik mm men ska försöka titta in i fl ändå ibland.

Ha det gott! Och hoppas det går bra med era graviditer såhär i försommartider!
  • solmamman77
    solmamman77 skrev 2010-05-15 19:36:16 följande:
     nu börjar jag iaf känna mig kry efter att ha varit krasslig länge med hosta och därefter nackvärk och lite sömnbesvär, och en del att stå i, men nu börjar jag hitta formen igen. 
    Ibland när jag varit lite stressad över något plus inte sovit så bra har jag spytt sista tiden. Så blev det igår morse och då blödde jag lite näsblod samtidigt som jag spydde.. Så kände mig inget vidare. Men resten av dan blev faktiskt väldigt trevlig med vårpromenad med mannen, en konsert på kvällen och sen lite efterlängtat mys med mannen senare på kvällen. Hade känt mig så spänd sen förra veckan då jag var bortrest och fick ont i ryggen/nacken då jag hade mycket att fixa med innan ett jobbuppdrag + blev mycket bilkörning, stod på en mini-marknad hela lördagen med mina Aloe Vera produkter. Men jag kunde inte slappna av efter helgen heller. Jag skrev ner lite tankar till min man, blev som ett kärleksbrev faktiskt och han förstod mig och mina tankar som snurrat runt, väldigt fin var han.
    Mysigt inte minst med hans hand på min mage osv innan vi skulle sova, än har jag ju inga sparkar i v.16, men man har kanske extra mycket behov av närhet som gravid och när kroppen förändras. Och det som växer har man ju faktiskt skapat tillsammans. Hoppas vi slipper fler långdragna förkylningar och att det blir lite mys då och då framöver. Än har vi ju inga barn att tänka på:)   
    Någon som känner igen sig?

Har dessutom sedan i höstas medicinen Sertralin och har känt av sista veckorna att jag börjat få mindre effekt pga ökad blodvolym, nyligen har jag börjat få ta 1,5 tab istf 1 så det hjälper också till att må helt bra igen och sova bra och inte stressa upp mig så mycket! Vill ju vara harmonisk iaf större delen av tiden för barnets skull om inte annat.

Nog med babblat från mig! Ha en fortsatt bra helg!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2