Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer, är inte så aktiv just nu me´n kämpar´på med lite strulig amning, ena bröstet funkar inte så bra o får inte till det med amningsnappen heller fast det gick bra på återbesöket. Har även fruktansvärt ont  i underlivet, kissa är hemskt, bajsa sisådär o kan knappt sitta ner.

Var på återbesök idag o lillan har bara gått ner 185 gram sen i tisdags o det känns ok och hörseln var utan anmärkning samt att min liv´moder hade gått tillbaks jättebra.

Hur sover era små, i egen säng el samsovning?

• NoahLeah

Blää..haft en hemsk natt. Leah blev aldrig nöjd och vi lyckades inte få till amningen på det fullaste bröstet heller så det sprängvärkte. Pumpade lite men det ville hon inte ha, lillfinger hjälpte inte så efter ett par timmar gav vi oss o kokade en napp men den dög knappt heller. Slutade med att sambon la sig i sonens rum så att en av oss skulle få sova men efter en stund somnade lilltjejen.
    Dock vaknade jag efter en timme o mådde fruktansvärt illa, magknip o frossa så fick sprinag in o väcka sambon, kändes som magsjuka men efter att ha lyckats göra nr 2 släppte det..somnade lagom tills Leah o Noah vaknade.
    Ändå kan jag inte känna annat än lycka till mina 2 barn trots att man är nära en fysisk kollaps efter att inte ha sovit sen den dagen innan förlossningen.

• NoahLeah

Fan...nu har jag fått feber o huvudvärk, det ser ut att luta mot en mjölkstockning o det suger.

• NoahLeah

Grattis Trulsa.

Idag är febern borta men fortfarande sjukt ont i tutten och sjukdomsskänsla. Får fortsätta kämpa o amma och hoppas det släpper.

Någon mer som fått en bebis som i princip sover hela dagen sen vaken hela kvällen/natten och bara vill tutta???
    Man blir ju galen av trötthet snart.

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-11-22 11:03:15 följande:
    Taniko: lite så är min flicka. Vill bara tutta om nätterna och jag har fortfarande ont på vänster bröst så jag kan inte sova mig igenom det... Höger är bättre och jag kan slumra lite... Hon var iofs som mest aktiv kvällar o nätter i magen....
    Skönt att kunna sova lite i alla fall. På ena bröstet måste jag ju hela tiden sätta på amningsnapp o hjälpa henna att ta det rätt o det andra bröstet verkar inte vara lika poppis fast det är proppfullt med mat.
    Leah var också mest vaken kvällar o nätter så man borde ju vara mer förberedd men det är  ju inte så enkelt att lägga sig o sova på dagarna när man har en liten till.
    Ska nog göra så att sambon får sova inne hos sonen så får jag sova på dagarna sen.
  • NoahLeah

Bebis: Grattis igen , hon är jättefin.

Vi samsover här eftersom Leah är vaken hela nätterna och bara vill tutta. Skulle sonen vakna så lägger sig sambon där inne på madrass och likaså om Leah är vaken länge, någon av oss måste ju få sova.

Chanell: Lyxigt att den äldsta sover på dagen, det har ju vår plutt slutat med tyvärr. Ringde fsk nu o det går tydligen halsfluss men han vill ju så gärna gå så vi får chansa, sjukdomar kommer det ju gå hela vinterhalvåret så det går inte undvika.

• NoahLeah

Nu har BVC varit här på hembesök och allt var bara bra, lillan har gått ner 50 g sen i lördags...vägde 4160 när hon föddes och 3950 idag så inte så farligt. Ska fortsätta amma var tredje timma och koppmata det jag pumpar ut dagtid om hon är trött o inte så matglad.

Satt och iakttog mina underbara barn förut då sonen låg bredvid lillasyster, klappade henne på kinden o viskade jag älskar dig...hjärtat smälter.

• NoahLeah
    Mitt i all bebislycka har jag fått hemska nyheter. Min arbetskompis har gått bort på sin semesterresa i kambodja, en hjärtinfarkt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2