Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

NJsmamma: Vilken tuff start ni fick en skönt att ni båda mår bra o Grattis !!

• NoahLeah

Hej tjejer, passar på att kika in lite mellan amningarna.
    Jag väljer helt klart nyförlöst...trots sömnbrist o andra krämpor.

Bebis: Leah ammar ungefär var tredje timme dagtid men ibland måste jag väcka henne och kväll/natt ammar hon lite mer o lite längre stunder. Hon o jag sover i dubbelsängen medans sambon sover inne hos sonen. Enklast så ifall han vaknar, då kommer han inte in till mig utan sover kvar när han ser pappa...vågar inte ha han sovande i sängen hos mig nu när Leah ligger där (hon vägrar sova i spjälsängen).

• NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-11-24 21:14:30 följande:
    Har hållt mig härifrån länge nu. Känns som om man ha gett upp hoppet, tvivlar på om vi någonsin ska föda ? Känns så långt borta nu., dagarna går men nada! Hatar när folk frågar, vill inte prata med någon Depp depp
    *kramar om* Snart har du din bebis hos dig. {#emotions_dlg.flower}
  • NoahLeah

God morgon..ännu en dag med huvudvärk trots att jag faktiskt får sova ganska mycket.
    ska in o lämna urinprov nu eftersom det känns som jag inte tömmer blåsan ordentligt när jag kissar (ingen värk dock) så kanske har UVI??
    Vill bara må bra men det verkar ta längre tid för kroppen att återhämta sig denna gång.

• NoahLeah

Bebis: Vilken härlig förlossning.

Blää...sitter här med en huvudvärk som inte riktigt vill ge med sig , man tappar ju liksom all ork o har så dåligt samvete att sambon får fixa med allt.
    O så fick jag veta av honom att det går magsjuka på förskolan igen så jag hoppas verkligen sonen klarar sig lika bra som han alltid gjort då jag har en extrem kräkfobi.

Leah mår bara bra, vaknar en gång per natt o är då vaken ca 2 timmar o bara äter och bajsar sen sovs det mest hela dagen, ska strax väcka henne för lite mat.

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-11-25 13:19:56 följande:
    Ja det va verkligen en drömförlossning!!!
    När jag kom in där med värkarna så sa jag "varför utsätter jag mig för detta igen???" "det gör ju så j-la ont!!" och sen sa jag "aldrig mer" till sambon.
    Men sen efteråt så va det ju inte så farligt.
    Kanske det blir en fyra om sisådär 5 år....? om jag inte känner att jag är för gammal då.... då är jag 37. näää som det känns nu så är detta nog och alldeles lagom!
    Jag har också sagt aldrig mer men redan nu kan jag tänka mig en liten om ca år..fast är ju 37 då med så det är nog inte fysiskt möjligt.
  • NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-25 17:51:36 följande:
    Taniko: är det bra mellan dig o sambon nu??
    Ja, det har faktiskt varit jättelugnt sen det sista bråket första helgen min mamma var här o han verkar gladare. Hoppas verkligen det är något som håller i sig denna gången.
  • NoahLeah

Rosen: Fy vad jobbigt, hoppas du slipper det denna gång. *kram*
    Annizsj: Nu verkar det jud ef vara bebis på gång.

Sitter o väntar på att mvc ska ringa tillbaks ang mitt urinprov jag lämnade igår. Fått lite mer obehagskänsla när jag kissat o det hugger till o från i urinröret så hoppas få svar idag annars blir det en tråkig helg.

• NoahLeah
    sunflower79 skrev 2010-11-26 11:14:46 följande:
    försöker tänka positivt =) det enda som egentligen gör att jag blir less (förutom att jag längtar efter bäbisgos såklart) är att för varje dag som går över tiden desto närmare jul kommer bäbis födas och därmed minskar oxå möjligheterna för oss att åka ner o fira jul med familjen i småland!!
    jag  förstår men det är ju bara en jul och det är det def värt.
    Vi ska inte heller åka iväg och fira jul i år utan bara vara lilla familjen här hemma...möjligen att mina föräldrar kommer upp en sväng innan jul.
  • NoahLeah

Nu kom amtalet och jag har uvi, nu är det bara vänta o se om barnmorskan lyckas fixa fram ett recept (fanns ingen läkare på MVC idag så hon skulle ringa förlossningen).

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2