Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Nu har jag gett upp helamningen för tillfället, måste pyttsa ppå med ersättning efter i alla fall 2 amningar per dygn för att hon sk abli mätt o gå upp i vikt.
    Hoppas dock kunna sluta med det sen o bara amma.

• NoahLeah
    Belavon skrev 2010-11-29 20:23:07 följande:
    Sunflower - vem vet... Det kan ju ta lång tid när man blir igångsatt då du kanske tom får bäbis innan mig!? Läkaren sa flera gånger till mig att jag skulle vara beredd på 3dagar, hoppas jag orkar med detta maraton.

Taniko - har du fått hjälp med amningen? Även om du får ge lite ersättning så känn dig inte dålig för det. Jag har ju själv aldrig ammat så jag har inga tips, men jag har hört att amningshjälpen är bra.
    Ja, fick hjälp på återbesöket o hon suger bra men hon blir inte mätt, kass mjölk antar jag.
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-11-29 22:22:49 följande:
    Hade lite kul hos en kompis som har fotoateljé. På min BF (40+0) dag! men det gick inte att trycka ut den...

Härlig bild.
  • NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-12-01 10:00:19 följande:
    Hej alla! I lördags den 27/11 kl 5:06 kom äntligen lille Oliver till världen. 3820 gram och 50 cm kärlek! Han är helt perfekt! Vi kom hem igår. Mamma fick en dramatisk start och det kommer ta tid att repa sig. Förlorade 3,7 liter blod då moderkakkan inte ville lossna. Har haft problem med detta alla ggr så de borde ju varit mer förberedda på att det skulle bli operation igen. Är fortf väldigt svag och det kommer jag vara i minst en månad framåt. Tar kanske fyra mån att bli helt återställd. SKa tillbaka till sjukhuset nu snart och få järn injecerat igen. 
    Iaf så mår Oliver jättebra! får lägga upp bild sen
    >Grattis till andra som fått era små underverk! 
    Grattis till sonen men usch vad läskigt med moderkakan, skönt att du sakta men säkert är på bättringsvägen. *kram*
  • NoahLeah

Undrar en sak..igårkväll skrek Leah något så fruktansvärt och var helt otröstlig, misstänker nästan magknip och undrar om de redan kan få kolik eller om det är en reaktion på Babysemp...är väl en del som reagerar på den???

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-12-01 11:21:17 följande:
    Mina barn har inte alls klarat babysemp. Testa NAN istället.
    Köpt hem 2 tetra nu som ska testas, håll tummarna. Glad
  • NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-12-02 15:51:38 följande:
    ja de flesta verkar hänga på fejjan.....
    Okej
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-12-02 22:31:14 följande:
    Halloj! Jag är kvar. De har försökt sätta igång mig i två dagar men kroppen är inte mogen. Trist att vara fast på förlossningen. Får se vad läkaren säger i morgon. Jag får värkar men de luras mest, jag är fortfarande stängd.

BF+4 men bäbis mår bra och jag med, vi övervakas hela tiden.

Hejja på alla som går och längtar :)
    Vad segt att det inte funkar...hoppas det kör igång snarft.
  • NoahLeah

Här har vi haft en hemsk natt..leah verkar ha fått kolik, sambon är genomförkyld med 39 graders feber o jag verkar åkt på ngn typ av magsjuka. Mått sjukt illa hela natten o även nu men kräks inte.

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-12-03 10:03:29 följande:
    Nä men fy! era stackare!! Skickar en KRAM så kanske det känns liite bättre
    Tack, det värmer.
  • NoahLeah

Nu har illamåendet vänt till rejäl förkylning med migrän, sambon ligger däckad i 40 graders feber, sonen hostar o snorar o Leah rosslar hon med...känns som jag måste klona mig för att hinna med allt.
    O livrädd att lillan ska bli värre.

• NoahLeah
    Marinero skrev 2010-12-04 20:01:56 följande:
    O fy era stackare Jag tyckte de va tillräckligt jobbigt att bara ha feber! Osså va man ju så risig dan efter! Krya på er!!
    Ja, jag fattar inte hur vi lyckas bli sjuk samtidigt....livrädd att Leah ska få rsviruset.
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-12-08 02:29:19 följande:
    I lördags kl 10:38 fick vi vår Benji, han vägde 4285g och var 54cm lång! Total lycka!

Efter 4 igångsättningsförsök, som min kropp vägrade öppna sig på utan det blev bara smärta, så blev det kjejsarsnitt. Vi fick åka hem i måndags och det är helt ljuvligt att slippa sjukhuset när vi var där nästan en vecka.

Men nu är han här och vi bara myser :)
    Grattis till sonen, vilket fint namn.
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-12-09 14:21:41 följande:
    Tråkigt att det blev som det blev. Du får se till att alla runt omkring dig tar hand om dig :)

Jag mår ruskigt bra faktiskt. Det enda som var jobbigt efteråt var eftervärkar som höll i sig ganska länge och låste nästan höften pga smärtan, och snittet känns ju men jag är uppe och går. Det blir väldigt stor skillnad dag till dag och bara bättre. Idag har jag bara alvedon som smärtstillande. Läkaren måste ha gjort ett bra jobb vid snittet för jag tappade bara lite blod och var uppe och gick länge på kvällen.

Jag åkte hem efter två dagar, de hade ju gjort alla undersökningar och jag ville inte stanna en natt till utan mannen och måsta ta hand om sonen själv och inte få sömn alls. Man kan ju ringa på personalen men sista natten så ifrågasatte BM som jobbade då allt jag gjorde så jag ville inte ha dem på rummet.

Igår var jag på stan i två timmar och strosade runt. Så skönt att komma ut lite och premiärtura med sonen. Men det kändes efteråt. Fast jag tror jag ökade rörligheten för när jag vilat bort värken så var jag ännu piggare :)
    Vad ifrågasatte hon då?
  • NoahLeah

Hej hopp..lillan har gått upp 150 g sen i måndags så jag är så nöjd. Ska även köra ett tag med Nutramiggen för att se om kvällsskriken/magknipen blir bättre.

• NoahLeah
    Atlet skrev 2010-12-12 20:25:21 följande:
    Hej!
    I söndags morse kl.8.58 föddes Celine  3065 gr och 49 cm lång.
    Värkarna började kl 5 och vid nio var hon ute.
    Grattis!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2