Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Usch...nu känner jag uvi:n ordentligt men tack o lov så fick jag ut penicillin idag, ska strax ta andra tabletten så jag hoppas det lindrats lite efter helgen.

Måste fråga om lite tips, sonen har börjat slåss och vara ganska allmänt bråkig o det känns som man bara "skäller" på honom hela tiden, hur ska man hantera det?

• NoahLeah

En fråga till...lillan går ju inte upp som hon ska i vikt, går för sakta så vi ska ge lite extra tillägg de gånger hon äter dåligt men hur mkt ska man ge???

• NoahLeah
    popcornplaya skrev 2010-11-26 21:11:45 följande:
    Har samma problem här, Alice har inte gått upp något sen vi åkte från BB så vi ska också ge extra.

Tycker du ska testa dig fram, bättre att blanda lite för mkt första gångerna så märker du ju snart hur mkt hon äter.
    Fuskar lite och kör färdigblandad BabySemp då hon oftast äter bra...men kan ju köra med 40 ml åt gången.
  • NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-11-26 21:18:08 följande:
    Chanell- Tack! Men jag är iallafall inte trött, alltid något I natt sov jag mellan 23-02 och sedan 03-07. Kunde sovit igen vid 8 men kände inget behov. Hoppas det blir lika bra i natt, men det vet man ju aldrig.

Rosen- Förstår att du är rädd för att få såna finnar igen. Såg inget roligt ut.

taniko- Hoppas pencillinet hjälper snabbt.

Hur länge ammar era bebisar varje gång? Och hur ofta?
    Leah ammar allt från 15-60 minuter.
  • NoahLeah

Nu har leah ammat lite sen fått ersättning...får se hur länge hon sover innan det blir dags för 2-timmars amningen kör igång inatt.
    Vi ska i alla fall masa oss upp till sängen nu (hon jag huserar ensamma i dubbelsängen då hon vägra spjälisen) så man får sova lite grann.

• NoahLeah

Igårkväll fick Leah lite ersättning efter amningen och hon sov till 3:30 inatt sen var det dags att amma igen (tack o lov då brösten blir sprängfyllda direkt, läcker ner hela sängen) men hon verkar ha svårt att komma till ro och amma nattetid så efter 2 timmar fick jag pyttsa i henne lite ersättning igen sen sov vi till kl 9.
    idag ska jag pumpa ut en del så hon kan få det inatt  istället för ersättning, känns bättre.

Lite nojig nu..sambon ska ta med sig sonen i pulka till affären o sen till en kolölega o hans sambo o hjälpa henne med en Iphone. Problemet är att de båda dricker mycket på helgerna , redan så här tidigt o jag är livrädd att sambon ska ta en öl el två nä'r han är där, det har ju hänt i princip varje gång han gått dit förut.

• NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-27 12:03:36 följande:
    det stoppar han inte att han har sonen med sig?
    Hoppas det.
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-11-27 20:02:59 följande:
    Jag pillar inte för mkt utan tar vatten och olja på en tvättlapp och gör rent varje morgon. Jag frågade nämligen detta på bvc hur man ska göra rent snippan men hon sa att det räcker att bara hälla lite vatten (typ med handen) men det gör man ju inte om man inte badar dom varje kväll eller håller dem i handfatet el nåt. Alltså inte pilla allt för mkt.
    Ok, då tvättar jag bara det som lossnar. Är ju inte van vid en tjej. *s*
    Sen en annan sak...när kan man bada dem  första gången? Tror inte naveln lossnat helt tror jag, bvcsköterskan penslade på ngt så det skulle lossna ngn lite knopp.
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-11-27 20:24:25 följande:
    Näe jag tyckte de va trixigt när jag fick Olivia kan jag lova Ovant liksom men man vänjer sig snabbt Speciellt konstigt måste de ju kännas om man har en pojke sen innan!

bada kan du göra redan nu om du vill, bara du trokar oredntligt torrt runt stumpen. Eller har det lossnat en bit menar du? På bb badade man bebisarna redan andra dan. Men när jag födde på östra badade man inte alls så då badade jag Olivia när stmpen hade lossnat o körde bara tvättlappar med vatten och olja innan det. Men de va för jag tyckte de va så läskigt o peta runt navelstumpen så därför ville jag inte bada henne förrän den lossnat Tungan ute
    Till oss sa de när Noah föddes att vi skulle vänta tills stumpen trillat av men det är nog olika..fast jag tycker det räcker med tvättlapp i början, de skitar ju inte ner sig.
    Hon ska nog få sitt premiärdopp på tisdag då vi varit på BVC o fått klartecken att naveln läkt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2