sebbe123 skrev 2010-05-21 08:03:47 följande:
Nervöst idag är det dags för kubtest, lite fjärilar i magen nu hoppas det går bra ändå
Lycka till!!
popcornplaya skrev 2010-05-21 08:18:24 följande:
Usch, kom hem 4 inatt efter att ha suttit på akuten och väntat. Åkte in klockan 6...... Är lite trött nu kan man säga.Ville åka in för jag har haft ont på samma sätt som när jag hade lungsäcksinflammation sist och det ville jag inte dras med igen. Efter mkt om och men så hade jag i alla fall en sjukdomsbild som såg ut som början på det jag hade sist. Lite förhöjd sänka och så.Ska återkomma in idag för att röntga lungorna. Är lite nojjig för det för man ska väll inte röntgas när man är gravid egentligen, eller?
De frågar alltid om man är gravid vid en rtg. OM de inte gör det så måste du berätta. Jag fick inte göra mammografi när jag var gravid sist (hittade knuta i bröstet) utan bara ulj. Lycka till och krya på dig!
Sassa82 skrev 2010-05-20 21:38:36 följande:
Vid rul såg man att min dotter hade gastroschisis ( tarmarna utanför magen) Men dom sa att det är ett bra "fel" då det "bara" är att stoppa tillbaka tarmarna när barnet är fött. Och vi hade jättetur och allt gick toppenbra 2 veckor efter hon va född så va vi hemma och hon är som vilket annat barn som helst. Ett lite runt ärr där alla andra barn har en navel Nej det är inget som man löper större risk för att få igen och man vet egentigen inte varför vissa får barn med det här. Är ca. 30 barn per år.Men man är ju ändå rädd för att det ska vara något eftersom det inte blev en positiv upplevelse förra gången.
Oj, läskigt :o) Men så skönt att det ändå slutade så väl :)
Min Engla skrev 2010-05-20 21:51:14 följande:
God Kväll tjejer!Nu har vi kommit hem och allt gick jätte bra! Det var en livlig liten krabat som sög på tummen!!! Han/Hon var 15 cm lång och ville inte visa sitt kön!! Typiskt!! Men vi fick massor av bilder och en dvd film med oss hem. Hade mooderkakan i framvägg så hon sa att man känner lite senare då. Hon sa med att det var ovanligt att känna innan v 18 -
19.Nu hoppas vi på RUL den 7 Juni att den vill visa, hihihi!!Heidi - En Pojk!!! vad lyxigt att få reda på det så tidigt!!!Kram på er!!
Aaaah, typiskt

Men snart ska ni på RUL och då kanske ni har bättre tur!! Skönt att allt var bra iaf, det är ju huvudsaken :)
Hedi: Grattis till pojken
---------------
Usch, idag är jag nog magsjuk. Har låst in mig på ett ensamt rum på jobbet och har en egen toalett. Har inte kräkts eller så men mår såååå illa (dottern var magsjuk för ett par dagar sedan). Jag brukar ALDRIG bli magsjuk, är nog 15 år sedan sist, måste vara att man är mer mottaglig som gravid. Är det farligt med magsjuka för bebis och graviditeten? Dum fråga kanske, men jag har faktiskt ingen aning :o)