• Marken

3 månader, torr på natten

Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?

När har era bebisar slutat kisa på natten?

• Svar på tråden 3 månader, torr på natten
  • hannis

Min son är också torr på natten och han är 2 månader. Han sover hela nätterna och det var när han började med det som han slutade att kissa på natten. Han har gått upp 300-500 gram/ vecka hittills så han får absolut inte för lite mat. (Han helammas)

• Bellini
    April Mamma skrev 2010-05-03 15:09:27 följande:
    Jo,visst är det olika...men att en 3 månaders skulle vara torr-mogen nattetid tror jag knappast på =)
    Jag litar på min bvc sköterska o läkare.
  • Bellini
    Marken skrev 2010-05-03 15:08:17 följande:
    Hon äter och kissar "som hon ska" på dagen. Är pigg och glad. Så jag är mest nyfiken, inte speciellt orolig. Hon tycker verkligen inte om att ha en blöt blöja, så hon protesterar tills man har bytt den. Jag tror att det kan ha med det att göra, att hon har lärt sig. Men jag ska fråga på BVC när jag är där nästa gång. Bellini: Hur gammal är din dotter?
    Hon är 4 månader. Är torr på natten, sen kissar hon hela dagen precis som hon ska!
  • April Mamma
    Bellini skrev 2010-05-03 15:16:49 följande:
    Jag litar på min bvc sköterska o läkare.
    Gör du det =)

kommer ni att ta bort nattblöjan snart då?
  • Bellini
    April Mamma skrev 2010-05-03 15:19:47 följande:
    Gör du det =)kommer ni att ta bort nattblöjan snart då?
    Absolut inte, det kan ju faktist ändra på sig. Ingen anledning att vara sarkastisk, jag delade bara med mig av min erfarenhet. Ber om ursäkt om jag sa nåt stötande!
  • Marken

Roligt att höra att det är fler små bebisar som är torra på natten. Och jag säger som du Bellini - det kan ju faktiskt ändra sig :)
    Som med alla andra rutiner som ändrar sig från dag till dag eller vecka till vecka.

Så länge det är pigga och glada bebisar som växer som de ska (som hannis) så tror jag inte att det är något att bekymra sig över.

April Mamma: När blev din/dina bebisar torra på natten?

• April Mamma
    Bellini skrev 2010-05-03 15:22:06 följande:
    Absolut inte, det kan ju faktist ändra på sig. Ingen anledning att vara sarkastisk, jag delade bara med mig av min erfarenhet. Ber om ursäkt om jag sa nåt stötande!
    Inte min mening att vara sarkastisk, men jag tror inte på att en spädis på 3 mån kan vara mogen för det. Utan att det mer är en tillfällighet att barnet inte kissar på natten under en period.
  • April Mamma
    Marken skrev 2010-05-03 15:29:32 följande:
    Roligt att höra att det är fler små bebisar som är torra på natten. Och jag säger som du Bellini - det kan ju faktiskt ändra sig :) Som med alla andra rutiner som ändrar sig från dag till dag eller vecka till vecka. Så länge det är pigga och glada bebisar som växer som de ska (som hannis) så tror jag inte att det är något att bekymra sig över. April Mamma: När blev din/dina bebisar torra på natten?
    Min äldsta son är nu 5 år och blev torr dag och natt samtidigt när han var 2,5 år.
    Han var då den första i kompisskaran att bli torr vid den åldern, andra har haft blöja på natten upp till 5 år ålder.......
  • April Mamma
    April Mamma skrev 2010-05-03 15:38:44 följande:
    Min äldsta son är nu 5 år och blev torr dag och natt samtidigt när han var 2,5 år. Han var då den första i kompisskaran att bli torr vid den åldern, andra har haft blöja på natten upp till 5 år ålder.......
    yngsta sonen är 10 mån och kissar dag som natt i blöja =)
  • Bellini
    April Mamma skrev 2010-05-03 15:35:32 följande:
    Inte min mening att vara sarkastisk, men jag tror inte på att en spädis på 3 mån kan vara mogen för det. Utan att det mer är en tillfällighet att barnet inte kissar på natten under en period.
    Ska fråga min bvc sk...om det finns nån forskning på det. Men hon har varit torr på natten sen hon var 2 mån.
Svar på tråden 3 månader, torr på natten