3 månader, torr på natten
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Har inga erfarenheter av detta själv, men brorsans son är 6 år och kissar ofta på sig på natten (inga problem på dagen). De tog honom till läkaren och enligt honom så handlar det om en mognad i hjärnan och att man inte kan göra så mycket åt det. När den delen i hjärnan (?) är mogen så känner barnet av signalen och vaknar för att kissa.
Det där med att ha små spädbarn som är "torra på natten" är bara en tillfällighet.
Det kommer med största sannolikhet att bli ett bakslag och bebisen kommer, som alla andra spädbarn, att börja kissa i blöjan på natten.
Så det är inget att hurra över!
TS: Häftigt att hon inte kissar på natten. hoppas att hon kan fortsätta vara torr. Min pojke slutade med blöja da och natt när han var drygt 3 år. Men jag fick ta upp honom varje natt (till 5 år) för att han skulle kissa. Märkte att han var kissenödig genom att han låg och vände och vred på sig, om han fick kissa då så somnade han om jättesnabbt och han kom inte ihåg på morgonen att han varit på toaletten på natten.