3 månader, torr på natten
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Bellini: Ja gör det! Jag ska fråga på bvc också. Ska bli intressant att höra vad de säger :)
Ett tag, när skruttan var pyttis, kissade hon väldigt lite på nätterna. (Ersättning ca varannan timme o en gång på natten) Nu är hon 15 månader, inget nattmål, sover mer eller mindre hela nätterna o blöjorna är alltid proppfulla på morgonen.
Så det kan nog va lite hur som helst det där och ändra sig med tiden...
så länge inte barnet samlar på sig vätska så e det kanske lungt, läkarna räknar väl urinmängd per dygn, så kissas det på dagen så jämnar det kanske ut sig.
Så var min dotter ocskå omkring 3 månder. Hon var alldeles torr i blöjan på morgonen och när man bytt och man ammat henne då släppte hon allt. Blöjan var blytung direkt
Det gick över.on började kissa mer och numera kan blöjan ibland kännas tyngre än hela ungen (som väger 12kg)
Men hon kissar ofta och mkt på mornarna, funderar på att skaffa en potta och se om hon vill prova sitta där. Är det för tidigt? Hon är 1 år.
Nån som vet?