• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • spattanjansson

LS1976: ahhh...på så sätt...tycker dom är lite dåliga ibland på att informera :)  Men tack för informationen!! Ringde till RMC idag för säkerhet skull och dom lämnade ett meddelande på min telefonsvarare att jag bara skulle fortsätta som planerat...

Loppi11: jättegrattis!! lycka till!

• LS 1976

Loppi11: STORT GRATTIS och Lycka till!

spattanjansson: Jag har fått en steg-för-steg förklaring för hela förloppet. Där står ganska bra vad man ska göra och vad man kan förvänta sig. Behöver man förtydligande brukar de flesta svaren finnas här inne på FL ;o)

• spattanjansson

LS1976: ahh...mer än vad jag fick...jag fick typ bara ett väldigt kort samtal över telefon och sen en a4 sida hemskickad med vad jag skulle göra...jag har nsätan 20 mil till malmö där jag gå så vi åker inte dit om vi inte måste....
    Mår du konstigt då när du sprayar...jag tycker mitt humör pendlar ohyggligt plus att jag har en del huvudvärk och lite vallningar...fast det var vättre när jag körde enanton depot!

• JaneD
    spattanjansson skrev 2010-06-30 16:06:15 följande:
    LS1976: ahh...mer än vad jag fick...jag fick typ bara ett väldigt kort samtal över telefon och sen en a4 sida hemskickad med vad jag skulle göra...jag har nsätan 20 mil till malmö där jag gå så vi åker inte dit om vi inte måste.... Mår du konstigt då när du sprayar...jag tycker mitt humör pendlar ohyggligt plus att jag har en del huvudvärk och lite vallningar...fast det var vättre när jag körde enanton depot!

Jag blir nästan upprörd över hur dålig info (obefintlig?) du fått! Det du känner är vad man kan förvänta sig med sprayen. Du går hormonmässigt in i klimakteriet när du sprayar. Det låter som om allt är som det ska, så sprayar lugnt! Kram
  • LS 1976

spattanjansson: Jag har inte haft några biverkningar varken av Synarela eller Puregon. Nu har jag precis tagit min Otrivellespruta. Får se om den ger några biverkningar. Nu har jag tagit vad spray och sprutor jag ska. Imorgon är det uppehåll och på fre morgon är det äggplock. Märkligt att det skiljer så mycket på vilken information man får. Jag hade ett långt samtal både med en gynekolog och en barnmorska. Inför varje ny del av behandlingen har barnmorskan hört av sig och informerat vad man ska göra.

• JaneD

Vet ni, jag kom på att det ju vore fånigt att gå till läkaren imorgon och inte ha testat sig på den stora testdagen... Jag fick för mig - extremt spontant samtidigt som jag satte mig på toaletten - att göra ett CBtest som jag hade hemma sedan tidigare. På kvällen och allt tänkte jag, men ja det hade ju känts dumt att inte kolla själv innan läkartiden imorgon.

DET BLEV ETT Plus!!!

Självklart är jag lyckligare än få just nu, men samtidigt... jag har verkligen kännt i hela kroppen att jag är gravid, varenda dag och hela tiden. Jag kände det på mig men det är UNDERBART att ha fått det bekräftat. BF 7 mars 2011 enligt FLs gravidverktyg.

• Veritaslux

Åh, grattis JaneD!!!!! Vad roligt. Och att du tog det på kvällen, tidigt och allt visar ju ännu tydligare att du verkligen är gravid.

• Loppi 11

Sweet JaneD, GRATTIS.
    Nu får vi en varsin mars bebis, jag fick den 6/3 och du dagen efter Skrattande 

Sommaren kommer att bli underbar. 

• Loppi 11

Är det någon som har hört något ifrån Toyota..

Var e du?? 

• LS 1976

JaneD: Stort grattis till "plusset".

Imorgon har jag ägguttag kl 08.00. Känns lite pirrigt.

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)