• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • LS 1976

Det är först imorgon fredag jag har uttag. Idag har vi tagit oss de 55 milen vi har till Ki Huddinge. Har tid kl 8.00 imorgon. Har fått låna en kompis lägenhet eftersom insättning är först på tisdag och vi inte gärna vill åka fram och tillbaka.

Toyota10: Trist att du fick minus på ditt test. Än lever väl hoppet dock okm du inte har testdag förrän nästa vecka.

• JaneD

Loppi, jag bor söderut. Har funderat på MamaMia på götgatan och så ska det finnas en vid gullmarsplan tror jag som båda ligger lämpligt för mig. Men det funderar jag mer på efter UL.

Toyota, vad ledsen jag blir, men som Loppi säger håll modet uppe och testa igen på TD! Ge inte upp!!!

• LS 1976

Hej alla. Då var äggen utplockade, det blev 5 stycken. Trist att det inte blev fler men man får vara glad för det lilla. Själva ingreppet gick bra. Det gjorde aningen ont strax efteråt men efter en exxtra värktablett åkte vi hem. Nu blir det till att vila resten av dagen.

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-07-02 14:01:52 följande:
    Hej alla. Då var äggen utplockade, det blev 5 stycken. Trist att det inte blev fler men man får vara glad för det lilla. Själva ingreppet gick bra. Det gjorde aningen ont strax efteråt men efter en exxtra värktablett åkte vi hem. Nu blir det till att vila resten av dagen.
    5 kan räcka fint. Nu håller vi tummarna!
  • FrejaP

Grattis till plusen!!! Själv började jag blöda i tisdags så det kändes mest patetiskt att ta gravtest i morse på riktiga testdagen och självklart var det negativt... Känns bra att det funkar för så många då kanske jag har en chans i framtiden. Lycka till nu alla och hoppas att det går bra.

• Lillan15

I morse kom mensen igång på allvar. Känner mig så trött och orkeslös. Ingen idé att testa 7/7 nu. Får nu avvakta till den 2/8 då kliniken öppnar efter sommarstängningen och boka en ny tid för vidare planering. Nu måste vi börja betala själv oxå. Fick ju bara 1 gratis försök via Umeå. Lycka till nu alla som har plussat denna period.

• JaneD
    Lillan15 skrev 2010-07-02 22:06:16 följande:
    I morse kom mensen igång på allvar. Känner mig så trött och orkeslös. Ingen idé att testa 7/7 nu. Får nu avvakta till den 2/8 då kliniken öppnar efter sommarstängningen och boka en ny tid för vidare planering. Nu måste vi börja betala själv oxå. Fick ju bara 1 gratis försök via Umeå. Lycka till nu alla som har plussat denna period.
    Vad tråkigt! Men vad är det du säger? Får ni bara ett försök??? Här får man tre, det har jag hört om många landsting... Är Umeå ensamma om bara ett försök eller är det andra som har så också?
  • Loppi 11
    Gråter
    Massor med kramar till FrejaP och Toyota.
  • Veritaslux

Vad tråkigt FrejaP och Toyota. Det där med ett försök låter ju inte klokt. Gud vad tråkigt. Själv fick jag brevet nu om hur många ägg som gick till frysen och det var bara ett. Rynkar på näsan Av 19 ägg och jobbig överstimulering var det det som "blev över". Maken tycker jag ska lugna mig lite, jag ruvar ju faktiskt nu och behöver inte ta ut någon bedrövelse i förskott, men med så många ägg trodde jag att jag skulle få några fler bra. Men jag misstänker att de gjorde blastocystodling på samliga som blev befruktade (hur många det var vet jag inte) och att det då inte blev så många kvar. Jag får se om jag ringer nästa vecka.

Det skumma är ju också att jag har TD den 11/7 och då har de sommarstängt och jag fick lite blandade besked. Läkaren sade typ, ja, men är du gravid så är du men du kan alltid ringa oss om du har frågor, det är ju alltid folk som jobbar... men på webben står det att det är stängt. Så jag förstår inte. Funderar på att testa onsdag-torsdag och sedan ringa och höra hur de tänkt. Rutinen är ju att man får ett tidigt VUL om man är gravid och jag vill inte vänta en hel månad och vara orolig på semestern...Obestämd

Jag känner för övrigt ömsom massa symtom, ömsom nada. Min mage har lugnat sig efter överstimuleringen och då börjar jag funderar på när jag ska få ont igen, eftersom gravhormornerna ska kunna trigga så det blir värre. Men jag har bara blivit bättre och bättre efter ET. Nu är jag möjligen lite, lite svullen över äggstockarna, men inte så det känns annars (kunde ju knappt gå i början alls och magen såg ut som om jag var i femte månaden).

Nu borde de lilla fröet fäst. Hoppas, hoppas så...

• Lillan15

Mitt landsting V-norrland betalar bara 1 IVF försök. Sen måste man betala själva. Har någon hört nått om Falun??? Vi ska köpa 3-pack i höst, så fort som möjligt hoppas jag. Ska ha samtal med läkaren i aug. efter semestern.  

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)