• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • JaneD
    Lillan15 skrev 2010-07-04 16:32:20 följande:
    Mitt landsting V-norrland betalar bara 1 IVF försök. Sen måste man betala själva. Har någon hört nått om Falun??? Vi ska köpa 3-pack i höst, så fort som möjligt hoppas jag. Ska ha samtal med läkaren i aug. efter semestern.  
    Tänk på att man inte brukar få tillbaka pengarna på 3paketen!
  • JaneD
    Veritaslux skrev 2010-07-04 10:52:06 följande:

Det skumma är ju också att jag har TD den 11/7 och då har de sommarstängt och jag fick lite blandade besked. Läkaren sade typ, ja, men är du gravid så är du men du kan alltid ringa oss om du har frågor, det är ju alltid folk som jobbar... men på webben står det att det är stängt. Så jag förstår inte. Funderar på att testa onsdag-torsdag och sedan ringa och höra hur de tänkt. Rutinen är ju att man får ett tidigt VUL om man är gravid och jag vill inte vänta en hel månad och vara orolig på semestern...Obestämd

Min klinik har också sommarstängt i juli, men jag ska dit den 14 för UL. De har stängt för "nya" behandlingar men öppet för oss som är i rullning... Så är det säkert hos dig också. Det är även färre läkare och BM som jobbar, men alltid någon.

Ruva lugnt och njut av att vara gravid för det är du ju faktiskt just nu!
  • Loppi 11
    Lillan15 skrev 2010-07-04 16:32:20 följande:
    Mitt landsting V-norrland betalar bara 1 IVF försök. Sen måste man betala själva. Har någon hört nått om Falun??? Vi ska köpa 3-pack i höst, så fort som möjligt hoppas jag. Ska ha samtal med läkaren i aug. efter semestern.  
    Vi skulle till Falun först, dom ska tydligen vara super bra. Har bara hört positiva saker om dem.
    Dom flyttade just i en vevan som det var dags för oss så vi valde Uppsala ist. (annars skulle vi fått vänta till efter sommaren)
    Vi köpte 3 paket, sköt att slippa stressen, man har ju fult upp endå över att nojja  =)
    Så jag tycker ni gör helt rätt, kör på 3 paket i Falun. (visst det e mycket pengar, men men)

Lycka till. 
  • Lillan15

Tack Loppi! Vi skall välja 3-pack i Falun i aug. Kosta vad det kostar vill... huvudsaken är att vi oxå får bli föräldrar!!! Har oxå hört gott om Falun.

• Loppi 11
    Lillan15 skrev 2010-07-04 21:47:22 följande:
    Tack Loppi! Vi skall välja 3-pack i Falun i aug. Kosta vad det kostar vill... huvudsaken är att vi oxå får bli föräldrar!!! Har oxå hört gott om Falun.
    Ja eller hur.. Kort vad det koster vill.
    Falun är bland det dem billigase i landet oxå på 3 paket.
  • Veritaslux
    JaneD skrev 2010-07-04 19:14:44 följande:
    Min klinik har också sommarstängt i juli, men jag ska dit den 14 för UL. De har stängt för "nya" behandlingar men öppet för oss som är i rullning... Så är det säkert hos dig också. Det är även färre läkare och BM som jobbar, men alltid någon.

Ruva lugnt och njut av att vara gravid för det är du ju faktiskt just nu!
    Tack! Det låter logiskt. Ja, jag försöker tänka att jag är gravid. Nu borde det "fastnat" så jag väntar med spänning och fasa på nästa steg. Mina överstimuleringssymptom har i stort sett försvunnit, och jag känner mig alltmer som vanligt. Brösten är dock svullna, men det är de alltid innan mens. Då och då får jag dock för mig att jag känner tydliga symtom som hugg i "livmodern", yrsel, illamående... som ju egentligen kan beror på precis vad som helst - värme, progrestronet etc. Åh, det är så jobbigt att vänta!
  • Loppi 11
    Veritaslux skrev 2010-07-05 14:37:19 följande:
    Tack! Det låter logiskt. Ja, jag försöker tänka att jag är gravid. Nu borde det "fastnat" så jag väntar med spänning och fasa på nästa steg. Mina överstimuleringssymptom har i stort sett försvunnit, och jag känner mig alltmer som vanligt. Brösten är dock svullna, men det är de alltid innan mens. Då och då får jag dock för mig att jag känner tydliga symtom som hugg i "livmodern", yrsel, illamående... som ju egentligen kan beror på precis vad som helst - värme, progrestronet etc. Åh, det är så jobbigt att vänta!
    När har du testdag?
    Du vet att det bara är posetivt att bli överstimulerad när man ska bli gravid, det hjälper tybligen till lite.
    Du beskriver ju alla symtom man ska ha för en graviditer =)

Hoppas, hoppas..
  • LS 1976

Idag fick vi samtalet vi inte ville ha. Inget utav mina 5 ägg blev befruktade. Nu blir det till att ta nya tag i aug när kliniken öppnar igen.

• Loppi 11
    LS 1976 skrev 2010-07-05 18:30:50 följande:
    Idag fick vi samtalet vi inte ville ha. Inget utav mina 5 ägg blev befruktade. Nu blir det till att ta nya tag i aug när kliniken öppnar igen.
    Fan, vad tråkigt.. (ursäkta språket)
    Kan bara säga bättre lycka nästa gång.

Kramar till er 
  • Veritaslux
    LS 1976 skrev 2010-07-05 18:30:50 följande:
    Åh, nej vad jobbigt. Fan, livet är så orättvist. Rynkar på näsan Ta hand om varandra och försök njuta av sommar och lite ledigt i alla fall. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)