• zaq1234

AVA klinik i Riga

Jag själv räknar dagar..ska på Ul nr 2 på måndag o borde då få veta exakt vilken dag det blir ET, är lite nervös att det inte finns flygbiljetter kvar...men framförallt nervös för hur allt ska gå...att det blir några bra embryon...och sedan frågan om ett eller två...har ju frågat 3 läkare...alla 3 rekommenderar 1, men säger sedan emot varandra i sina argument....den ena säger att om man tar 2 o den ena dör, så kan den dra med den andra, den andra säger att nej så är det inte, den ena säger att havandeskapsförgiftningsrisk ökar markant, den andra säger nej det gör det inte, den ena säger att det är mkt större risk för bebisarnas hälsa, där är de i och för sig överens...ja hur som helst så är det ju jag som måste bestämma mig.....sedan det där med kortison eller inte....där säger 2 läkare nej och 1 säger ja....borde bestämma mig nu 2 veckor innan....ja man har många tankar som snurrar....är så  tacksam för denna tråd!!! Lycka till alla kämpande!!

• zaq1234

villsågärna...precis har läst den länken o då är det ju extra konstigt att en läkare säger att det inte är så

• zaq1234

Redan Fodina i Riga, Eva i Sverige samt en tredje svensk gynekolog med inriktning fertilitet. Du har rätt i att man måste lyssna på sig själv. Jag kan tänka mig både en och två, visst skulle det bli väldigt jobbigt med två, men det skulle funka tror jag, men det jag är rädd för är mera hälsan på de två, den svenske gynekologen sa just att han värnar om de små, du får sätta din hälsa på spel sa han, men just att risken är större för bebisarna att de får ngt fel etc. det blir ofta förlösa för tidigt o hamnar på neonatal sedan kan de bli mera problem efter det etc...han tycker ta ett nu o ett till sen i så fall...jag kommer nog att bestämma mig då vi är i Riga, beroende på kvaliteten på embryona. Vid alla IVF har jag ju tagit 2, pga av de inte varit i bästa skick.

• zaq1234

Redan, ET planerat till den 28 maj, får väl se efter UL på måndag. Ja tiden går fort på ett sätt och långsamt på ett annat När är ditt ET? Det är väl inte så långt kvar det heller?

• zaq1234

Gretchen. När jag tog med mina svenska journaler sa Fodina att hon förstod svenska i skrift när det gäller just detta.

• zaq1234

Rosen det tar ca 10 dagar innan mens kommer efter procren så bli inte orolig i fall den dröjer

• zaq1234

Ja det verkar vara olika. Jag åt inte p piller innan. De sa 10 dagar o den kom på dag 9

• zaq1234

Redan, det har varit prel ET den 28 maj, men vi får först reda på i morgon när det blir..jag hoppas det blir då o inte jätte mycket senare..

• zaq1234

Mirco vi åkte båda första gången för att de sa det och att de då kunde ta alla prover på oss båda. Men det går säkert bra att din man tar proverna hemma med.

Själv är jag lite nervös över att inte Riga hör av sig med ET datum... Tänk om det är ngt fel med donatorn. Det som var prel var att min sambo skulle åka på fredag... Jag har mailat o frågat men inte fått svar ännu.

Svar på tråden AVA klinik i Riga