• zaq1234

AVA klinik i Riga

Nu har de hört av sig..det blev enligt prel datum. ET den 28, spännande.

Micro vi var där den 11 april, de skulle påbörja letandet så fort vi lämnat in wish list, vilket vi gjorde ca en vecka senare. Donator fick jag själv fråga efter då jag tyckte det började bli hög tid (7 maj)  då den skulle börja om 3 dagar. Då fick vi två att välja på, o två dagar senare så sattes donatorn igång.

• zaq1234

Hur lång tid brukar det ta, jag har tid kl 16 hinner jag med 19 planet hem, man ska ju vara på flygplats kl 18.

• zaq1234

Jag ska börja med progesteron om ett par dagar. Har fått både det samt luterus utskrivet har ngn ngn erfarnhet vad som är bäst?

• zaq1234

Micro. När du kommer till Riga så kommer du att få med dig en wish list, en önskelista där fyller du i vilken hår, ögon färg,ålder, du önskar, vikt o längd samt fräknar eller inte. även blodgrupp. Du får sen skriva fritt om det är ngt annat du önskar som utbildning eller hobby, kanske icke allergier eller  icke rökare.
    Man får startdatum där direkt och en prel plan. Donatorn fick jag reda på långt senare, typ 3 dagar innan donatorn skulle sätta igång.

• zaq1234

Är ju på G nu, med ET om 4 dagar, många känslor om vartannat.....lider med Fru o skade..samtidigt som man är nervös själv för vad som ska hända...
    Fick precis mail av Riga att det blev 12 ägg. Det jag undrar nu om ngn vet om man valt 5 dagars o sedan nedfrysning, odlar de alla 12 till 5  dagar då eller fryser de ned några efter 3 dagar...läste någonstans att kvaliteten vid FET är bättre med 3 dagars än 5 dagars? Jag har även mailat Riga o frågat men inte fått svar ännu.

Micro, hur gick det för dig i Riga igår?

• zaq1234

Ska börja med progesteron i morgon, är lite osäker. Har fått utskrivet av Eva 400 mg, men på apoteket så sa de först att det inte fanns, sedan att de kunde fixa typ blandade själva, så jag fick det efter att par dagar, men det är ingen bipacksedel i, eller står ngn info överhuvudtaget, bara progesteron 400mg. Andra gången jag var hos Eva så skrev hon lutinus istället, men då 100mg vaggisar. På apoteket sa de att dessa två ej var utbytbara mot varandra, men de är de väl? Vet ngn ngt om saken?

• zaq1234

Om Riga säger 400 mg progesteron 2 ggr per dag. Är det då samma med lutirus 100 mg 2 ggr per dag. Apoteket kan ej svara. Ni som tar lutetus vad är er ordination? 2 eller 3 gånger per dag?

Svar på tråden AVA klinik i Riga