• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • pili

Amberiah: med vår första ÄD-flicka fick jag ta Progesteron MIC till v 12. Med bår andra ÄD-flicka fick jag hålla på med Lutinus till v 18! Jag höll på att bli galen av allt kletande. Men jag hade minimala bruna flytningar under lång period så det var det säkra före det osäkra som gällde. Bara att bita ihop. Ut kom en välmående liten bebis och det är det som räknas.

• RobSab

Nu har vi varit till Riga. Vi gjorde ett återförande med två blasto och fick tre till frysen. Vi använde oss också av embryo glue på läkarens rekommendation.

De var så himla trevliga och bara det gör att allt känns positivt tycker jag.

• niki74
    RobSab skrev 2015-10-31 07:54:53 följande:

Nu har vi varit till Riga. Vi gjorde ett återförande med två blasto och fick tre till frysen. Vi använde oss också av embryo glue på läkarens rekommendation.

De var så himla trevliga och bara det gör att allt känns positivt tycker jag.

Härligt! Nu är du alltså ruvare Glad

Jag har också tänkt att använda embryoglue. Jag var på sista kollen av slemhinnan igår och nu väntar vi bara på att få det definitiva datumet i nästa vecka så att vi kan boka flyg & hotell.
  • TyckOmMig

Härligt att läsa att fler ruvar eller är på g.
    Stort lycka till alla och ha en fin All Helgona helg.

• Redan47
    Amberiah skrev 2015-10-24 19:31:37 följande:
    Tack! :) Men jag ska kolla med Veronika om det verkligen stämmer eller om hon har räknat fel.

Har googlat och har inte hittat en enda som använt till v 16. Men sonen slutade jag i v 11.
    Intog utrogest t v16-17.
  • Sunlight

Snart blir det syskon försök för mig. Är det någon som har utrogest över som jag skulle kunna få eller köpa? Det vore jättesnällt. 

Mamma
  • Sunlight

Tyck om mig. När du gjorde dina försök med dina tvillingpar. Använde du progesteron mick för det mesta eller använde du utrogest eller lutinus också?

Mamma
  • niki74
    TyckOmMig skrev 2015-10-31 12:22:14 följande:

Härligt att läsa att fler ruvar eller är på g.
    Stort lycka till alla och ha en fin All Helgona helg.

Ja, det känns otroligt att vara så nära nu... Men den här ovissa väntan på det exakta datumet är verkligen tärande! Förmodligen åker vi nästa söndag, men vi får inte veta förrän i slutet på den här veckan. Allt har ju att göra med när donatorn är redo, så det är ju bara att acceptera och hantera antar jag. Jag är dålig på det. Ha ha!
  • PeeWee44

Sitter i Frihamnen och väntar på att gå på båten. Imorgon gör vi försök nr 4 i Riga men första med imunsupport från dr D. Hoppas Il dropp och mycket kortison gör sitt jobb nu. Sista två embryona ska in nu så vi hoppas på att det är guldembyona som är kvar!