• LinaQ

AVA klinik i Riga

Hej Missne och välkommen! Jag har både gått på gamla kliniken, dvs Ava Riga och nya kliniken, IVF Riga. Orsaken till att jag bytte klinik var för att min doktor (dr Fodina) och mina koordinator flyttade till den andra kliniken och för att jag trivdes väldigt bra med dem båda. Jag har inte upplevt någon kö på IVF Riga heller, och väldigt bra återkoppling på mina mail. Lycka till!

• LinaQ

Azurea! Underbart att de små är starka! Grattis till dem! Hoppas du mår bättre så att du kan njuta av dem! <3

• LinaQ
    Jennie69 skrev 2015-01-14 23:22:53 följande:

Någon som har tips på gyn som kan mäta slemhinna i Sthlm? De jag gått hos tidigare har en efter en blivit ovilliga att hjälpa.

Sophiahemmet mätte jag min slemhinna hos, utan problem! VUL vet jag att man kan göra hos t ex Fridhemsplans gynekologmottagning.
  • LinaQ

Tyckommig: Jag fick inte mäta i mitt landsting, Södermanland, men det kan ha att göra med att jag är över 40. De nämnde något om nya regler när jag försökte boka.

• LinaQ

Zaq: jag fick göra VUL eller UL ungefär var tredje vecka från V6 fram till att jag avslutat medicineringen. Efter jag gjort RUL meddelade jag resultatet till Riga och fick då svaret att jag skulle höra av mig igen efter nästa UL. Men jag har inget mer UL inbokat så jag har inte hört av mig. Det låter konstigt att de ber om VUL när du ska göra ett vanligt UL (ja, kub är ett mag-ul). Jag blödde efter VUL så det var inte alls kul.

• LinaQ

Jag uppfattade från Riga att de ville veta hur fostret reagerade på nedregleringen, troligen extrakoll för att detta var första gången som embryot fastat hos mig. Min BM räknade med att jag var väl omhändertagen av Riga och ville inte lägga sig i något kring min första tid utom erbjudande om NUPP och RUL. Så för mig var det skönt att ha kvar kontakten med Riga.

• LinaQ

Weeme, jag körde min sista Pergotimekur i juni, sedan ET i mitten av augusti, det var inga problem för kliniken i Riga!

• LinaQ
    skade skrev 2015-01-21 17:54:57 följande:

Det blev 6 blastocyster av toppkvalitet denna gång, men vi hade också 16 att börja med. Vi satte in en enda eftersom Dr Fodina starkt rekommenderade det. Vi är inte så optimistiska... Jag fick Fragmin och undrar hur ni gör med det. Visar ni upp dem i säkerhetskontrollen med intyg eller hur gör ni?

Har tänkt mycket på er också Fru84. Hoppas det går vägen för er. Lycka till Redan47 och alla andra.

Kliniken skriver ut ett intyg som man får ta med sig till flyget. Jag brydde mig inte om att ta upp varken det eller sprutorna, och ingen frågade efter det heller, så det är nog bara att köra på!
  • LinaQ
    Decibel84 skrev 2015-01-21 19:38:46 följande:
    Ah, fick för mig att jag såg en sida på sveska om en klinik i riga? hmmmm
    jag behöver ingen donator, min pojkvän har bra sperma och min kropp har inga fel..förutom förträngning i ena äggledaren

synd på engeskan, man känner sig ju tryggare med sitt hemspråk i sånahär viktiga frågpor
    Både IVF Riga (tidigare AVA Riga) och AVA Clinic har information på svenska på sina webbar för att de har så många svenska patienter! Jag kände liknande som du med språket innan jag kom dit, för det var så många medicinska termer och mediciner jag inte kunde på engelska. Men doktorn jag träffade hade råkoll, så jag kunde säga saker på svenska och hon förstod och översatte. Så det var faktiskt inga problem. 

Bäst är om du mailar någon av IVF Rigas koordinatorer och frågar om priset. Då får du korrekt pris för det du behöver. Och precis som Chikita skrev, inga krusiduller och inga köer!
Svar på tråden AVA klinik i Riga