• callimero

AVA klinik i Riga

Hoppas du fått sova mammsen och att blödningarna upphört nu. Vila och ta hand om dig!

• callimero

Hur tänker ni andra angående KUB? Jag har ett inbokat dagen innan julafton, vill gärna berätta för familjen då. Har inte känt mig så oroad över detta då vår donator är 21 år men efter att has googlat som en besatt igår blir jag mycket mer orolig över att blodproverna kanske visar sämre resultat och inte alltid är helt tillförlitliga. Kanske mest gäller efter ivf, vet ej hur äd påverkar.

• callimero

Ge inte upp mammsen, så många blödare som vi har här i tråden där det ändå går alldeles prima. Tycker dte låter hoppfullt att det sluta blöda!  Förstår det är en nervpress utan dess like, tycker det är så även utan blödningar.

Tack för input om KUB. Vill veta om något skulle vara fel, samtidigt är jag så rädd för att behöva oroa ihjäl mig (som man ändå gör i den här processen) beroende på otydliga besked.

Får man alla svar samma dag? Är lite rädd att få julen och en ofantligt efterlängtad ledig vecka förstörd om jag får ett mindre bra besked. Samtidigt längtar jag också så att få berätta för familjen och känna att vi fått svar på att allt ser bra ut.

Så skönt att ni fick bra resultat Li! Vi har precis samma rädslor. Vilken v är du i nu?

Tänker också på dig MrsCecilia och allt du tvingades gå igenom i samband med detta. Men som Dustpuppy skriver, hellre veta så tidigt som möjligt om det värsta tänkbara skulle inträffa.
    Men nu är det din tur att gå hela vägen i mål! 

Tror klart oron är högre hos oss som kämpat så länge, Själv känner jag mig dessutom rejält tilltufsad av svenska sjukvården och hur man blivit bemött genom alla försök och år. Men försöker att inte tänka på den nu.

• callimero

Hoppas du får svar på blodprov ang koagulering snart Redan. Omega3 är ju blodförtunnande så ta några extra i väntan. Kanske även fråga om Trombyl som verkar på lite annat sätt än Fragmin också

• callimero

Grattis marflo! Härligt att kunna planera och se framåt :)

Jag kommer bli remitterad till spec.mödravården för de vill hålla koll på mitt blodtryck. Har fått en lunta på 8 sidor med remisser jag ska ta blodprov för imorgon bitti. Bla utökad koagulering, APC-resistens mm, en massa prover som jag i alla år velat ta under mina ivf men inte fått. Känns bra att få svart på vitt nu men frustrerande att behövt vara sina egen Dr så länge och själv laborerat med fragmin, kortison, trombyl osv.

AVA ordinerar Fragmin varannan dag, men läkaren jag träffade igår tyckte varje dag + ev också Trombyl. Känner att AVA börjar släppa taget så kanske bättre att helt övergå i svensk mödravård. Var en väldigt rar läkare som i brist på ultraljudspersonal själv gjorde sitt bästa för att manövrera UL-utrustningen så jag skulle få se om hjärtat pickade fortfarande och bli lite lugnare. Väldigt bra bemötande hos BM måste jag säga!

• callimero

Mammsen, lyssna på Rigas ord och alla kloka trådvänner. Känner dock igen mig då jag själv är lite likadan, svårt att hoppas för att skydda sig själv lite. Men jag tror också på din graviditet! Hcg verkar högst individuellt hur det beter sig såhär i början av graviditeten.

Mycket på gång nu för dig Redan, hoppas det löser sig på bästa sätt för din son och barnbarnet.

Håller verkligen tummarna för våra ruvare och er som är på g. Hej Tomte, ge oss julklappar i form fler plus i tråden!

Li, hoppas du får hjälp med remiss för blodproverna. Jag flängde först till Sophiahemmet i fredgas morse, men där kunde bara ta vissa av proverna. Fick kasta mig iväg till Danderyd på lunchen för att ta ytterligare koaguleringsprover. Står på Fragmin varje dag nu tills jag får veta mer. Drar ut lite på nedtrappningsschemat jag fick av Riga. BM sa det inte fanns något negativt att fortsätta med progesteron ett tag till så nu tar jag 2 yrselbollar morgon + 1 prog.vagiator 400 mg till natten. Tar Progynon någon v till och är nere i 7,5 Prednisolon.

Undrar också hur det går för er Ullisa och Bara?

• callimero

Helisa - jag jobbade på som vanligt. Var över dagen fram och tillbaka till Riga för ET måndag, sen jobb tisdag. Och det gick ju bra :) Känner att jag nästan blir mer stressad av att tänka att "nu ska jag vara luuuugn" och får inte känna mig stressad osv.

• callimero

Dina - procren är en tunn spruta och inget att oroa sig för. Precis som ivf-sprutor. Riga har koll på Prednisolon och annat också så be dom om råd. I övrigt bara fråga din koordinator om allt. Du är ju kund! Jag har mailbombar min koordinator med massvis frågor under resans gång.

• callimero

Li, tror flera föder utan snitt även vid äd. För min del är det första barnet och känner spontant att jag vill eliminera all oro eller ev risker som går. Är rätt ordentligt tilltufsad efter alla år av barnlöshet och alla försök. Det har tärt både på kropp, själ och tilltron till svensk sjukvård.

Svar på tråden AVA klinik i Riga