• callimero

AVA klinik i Riga

Hej Katt, jag har fått uppfattningen att nya (där vi går) odlar blastocyster mer frekvent än gamla.
    Sedan beror det på många faktorer om de rek 2 eller 1 - kvalitet på blastocysterna, slemhinnan, antal försök. Vi tänkte först be om 2 men då kvaliteten var så otroligt bra rek Dr att sätta in 1. Hade jag stått på mig så fanns nog möjlighet att få 2 också om vi var helt beredda på stor chans till tvillingar.

• callimero

Katt - ja när man odlar vidare till blasto blir utgallringen hårdare än vid 2-dagars. Vissa anser att en del 2-dagars kanske överlever i livmodern men stryker med vid blastoodling, Jag tycker efter otaliga ivf med 2-dagars att det kändes bra att se hur de överlever en längre tid innan urvalet för ET görs. Vi fick samtliga 7 vidare till blastostadiet, trots få och sämre kvalitet på spermier. Alla frysta har riktigt bra kvalitet så det känns som de är duktiga i labbet. Använde också PICSI där de sållar utvalda spermier ytterligare.

• callimero
    Krvik skrev 2013-12-15 12:52:01 följande:
    Kan rapportera att förkylningshosta och vaggisar är en sällsynt dålig kombination...
    Skrattande Haha, kan tänka mig det. Krya på dig!
  • callimero
    skade skrev 2013-12-15 13:15:18 följande:
    Redan, varför ska man inte kissa innan transfer???? En knökfull blåsa brukar vara lite jobbig i samband med gynundersökning.
    Det gäller att vara lagom kissnödig. Drömmer Vilket jag inte var, fick kliva upp ur stolen och kissa hälften vilket inte var helt lätt då jag var vansinnigt kissnödig. Blir lättare att se, återföra med lagom fylld blåsa alltså. Men det kollar de på VUL-skärmen innan de sätter igång också.

Många kliniker lever ju vidare på sitt rykte så tror inte det är en smart affärside´ att låta sina kunder misslyckas med flit. Däremot så finns det ju mer eller mindre bra kliniker på olika sätt. Mycket handlar om skickligheten hos embryologerna, noggrannhet vid insättning, öppenhet och kompetens att ta till sig nya rön och ny teknik osv.
  • callimero

Så ledsamt att det inte gick vägen snartgravid. Funderar du på att försöka på ny klinik?

• callimero

Nej stackars dig Ullisa. Lider så med dig, fy satan rent ut sagt. Peta i dig värktabletter, en redig whisky, varm dusch, ja jag vet inte vad, allt som kan hjälpa?! Hoppas du har någon som kan pyssla om dig!

• callimero

Grattis till fint KUB Krvik! En viktig milstolpe passerad Glad Är själv vansinnigt nervös inför detta.

Vad proffsigt Lisa! Får man vara så nyfiken och fråga vad det blir för kön? Tänk att kunna se så bra så tidigt, var gick ni?

Redan - jag tog min Fragmin som vanligt på kvällen innan blodprov. Fick inga andra instruktioner.

Gällande Fragmin - har ni andra fått sorten som är utan konserveringsmedel? Läste på bipacksedeln den med kan vara mindre bra om man är gravid. Hade ingen aning om detta.

• callimero

Ta Citodon! Du ska inte behöva ha ont heller. Ja, bra stöd där fnys. Tur inte karlar behöver ta sig igenom allt vi gör. Då skulle ambulanserna ständigt vara upptagna 24/7.

• callimero

Li, jag tar både Fragmin och Trombyl nu. De fungerar tydligen på lite olika sätt så känns kanske konstigt att ersätta det ena med det andra? Men jag har frågat AVA flera gånger om jag skulle ta Trombyl också och de sa nej, de anser det är ungefär samma så vet inte riktigt vad som stämmer. Inväntar mina provsvar från fredags fortfarande.

Svar på tråden AVA klinik i Riga