• callimero

AVA klinik i Riga

Grattis MrsCecilia! Ojoj vad spännande!!!

• callimero

Skade - ett plus är ett plus och det är klart det ska hålla i sig!

Jag har kört liknande schema som ahm + extra hög dos omega3 innan och efter ET. Tog via AVAs rek koaguleringsprover innan och nu efter flera gånger för att hålla koll på mina värden. Tar man Prednisolon bör man vara medveten om att trappa ner sakta då det kan ge jobbiga biverkningar annars. Jag blir rätt speedad av det till en början så tar hela dosen på morgonen. Nu är jag i v 14 och ska snart sluta helt efter en långsam nedtrappning.

Ska till spec.mödravården för att hålla koll på mitt blodtryck + koagulering på torsdag. Blir intressant att höra vad de rekommenderar och jämföra med AVA. Går var 14e dag till BM också, fick en extra snabbtitt på bebis i onsdags och fick se hjärtat picka. De är väldigt generösa med det då de anser det är bättre att mamman känner sig lugn.

• callimero

Jag körde ungefär samma upplägg de senaste ivf-försöken, men trots fina till ytan ivarjefall, embryon så fungerade det aldrig. Tror det var unga ägg + odling till blastocyst som avgjorde nu vid första äd-försöket. Sen vet jag inte om det lyckats utan alla tillägg men hade efter så många försök och år ingen lust att chansa.

• callimero

Skade - intressant med din statistik! Glad Nu hoppas vi alla kommer i mål så listan ser ännu finare ut. Tummar för er som kämpar på!

• callimero

Hoppas det går bra på VUL Helisa!
    Jag hörde av mig till MVC i v 8 tror jag det var.

Lycka till nu ni som är på g Wonderstruck och Dina!
    Vi åka fram och tillbaka över dagen för ET och så men var i Riga en helg i somras för att reka lite på kliniken. Bodde på helt nyrenoverade Astor Riga som ligger precis vid gamla stan. WIFI och toppenfräscha rum. Man kan lätt gå över till "andra sidan" där nya kliniken liggen men tar kanske en 15-20 minuter. Taxi är billigt i Riga och i den stora summa man ändå lägger ner är det en pytteutgift så unna er det om inte annat.

• callimero

Grattis skade vad härligt! Oroa dig inte för missad Lutinus, det är inte så petigt med progesterondoserna.

Li, samma här, känner mig inte speciellt gravid förutom onda bröst. Måste köpa nu bh. Möjligen putar magen lite mer men känner mig också mest uppsvälld. Längtar efter att känna något, då blir det nog verkligare och kanske man kan slappna av lite mer. Nästa UL är RUL i mitten av februari.

Redan - hoppas du får ordning på kroppen och framför allt tydligt besked om hur du ska gå vidare för nästa försök. Du kan ju testa ostimulerat och se om slemhinnan blir tillräckligt tjock med risk för att avbryta. Vet att man vid IVF FET kan få ta Ovitrelle eller Pregnyl som är ägglossningsspruta både innan FET och efter. Men då kan man inte testa förrän sprutan som påverkar HCG har gått ur kroppen.

• callimero

Hoppas det går bra på fostervattenprovet lisa! Gjorde ni KUB?

Har också funderat på om vi borde ha en gravidtråd, finns ju någon allmän gravid efter ÄD men verkar inte vara så aktiv. Ibland kanske det är jobbigt att läsa en massa om gravidkrämpor etc när man själv fortfarande kämpar för ett plus? Vad tycker ni andra?

• callimero

Då är jag fem dagar efter dig lisa, har 8/7. Glad Kanske blir tidigare dock då vi funderar på planerat snitt.

• callimero

Låter härligt Krvik! Skål Här har det flaxats runt på lägenhetsvisningar. Bor mysigt men alldeles för trångt så vore skönt om vi hann hitta nytt och sälja innan jag sommaren.

Svar på tråden AVA klinik i Riga