• callimero

AVA klinik i Riga

Li, många tar ju både och. Läkaren jag träffade hos BM sa att jag kunde ta Trombyl också i väntan på blodproverna, att det inte kunde skada. Men kanske inte så bra för din del med blödningar.

Redan - man kan även ta extra Omega3 som blodförtunnande. Det sänker även imunnolgiska problem om man nu skulle ha några sådan som försvårar för embryot att fästa.

• callimero

Ja gör det Redan, om du läser i en tråd här där många går hos en klinik i Aten pga immunologiska problem så rek de att ta extra höga doser en tid, över rek dos faktiskt. Och det kan ju inte vara någon fara såhär tidigt.

Jag är tröttare än trött tackar som frågar! Nervös för KUB på måndag och har svårt med humör och hantera stress på jobbet tyvärr. Men jag ska inte klaga så länge det går framåt! SKönt med en veckas ledighet snart.

• callimero

Håller tummarna Skade! Cice, be din klinik om tydliga instruktioner. Finns så många varianter!

• callimero

Redan - håll ut och testa igen om några dagar! Jag testade också rd 9 men strecket var ytterst svagt, knappt skönjbart utan syntes mer efter några dagar. Ge inte upp! Kram

• callimero

Vet att många av er tar Fragmin. Får ni i form utan konserveringsmedel? Läste detta på bipacksedeln men ingen läkare har nämnt att det finns olika varianter: Inga kända risker vid användning under graviditet. Fragmin cum conservans 10 000 IU anti-Xa/ml injektionsvätska, lösning innehåller som konserveringsmedel bensylalkohol som kan gå igenom moderkakan. Därför bör Fragmin utan konserveringsmedel användas under graviditet.

• callimero

Hittade denna info: injektionsflaskor med konserveringsmedel (bensylalkohol) kan ge förgiftningar eller allergiska reaktioner hos prematura barn. Även gravida bör undvika dessa beredningar. Förfyllda sprutor (Fragmin) innehåller inte konserveringsmedel. Så uppenbarligen ok med de förfyllda. Vore bra om det stod på förp kan man tycka.

• callimero

Ja redan, tyvärr är det så. Har ändå fått mer hjälp nu när jag väl är gravid. När vi gjorde ivf ville inte offentlig sjukvård ta i en med tång, så tyvärr van att vara min egen dr och upplevde många gånger att jag var mer påläst än ivf-läkarna så fort det inte rymdes inom standardbehandling. AVA är ändå öppna för Fragmin, Prednisolon tex.

Svar på tråden AVA klinik i Riga