AVA klinik i Riga
Får nog nöja mig med att jag förmodligen vet båda resultaten innan slutet av nästa vecka. :)
Hon frågade vilket sjukhus vi tänkt oss varpå vi satt där som två frågetecken för så långt har vi inte kommit mentalt. Gjorde även ultraljud, lillbönan hade växt på sig till 20 mm och hjärtat pickade på.
Hade tyvärr högt blodtryck och BM tyckte jag skulle hem och vila. Har väldigt stressigt på jobbet och prat om att resa iväg långt igen så jag tog tjuren vid hornen och berättade för min chef som höll på att trilla av stolen. Nej så tråkigt Ullisa. Jag hoppas ni får komma igen med ett FET snart. Kram på dig!
Känner lite samma Lisa, har inget att jämföra med dock då detta är min första graviditet. Sjukt trött är jag ivarjefall och med ett pendlande humör. Magen är i o f ruskigt uppsvälld ikväll, var skönt att slänga av sig "kontorskläderna" innanför dörren och pösa ut i soffan.
Li, jag ska också träffa läkare nästa v. Har högt blodtryck vilket känns lite jobbigt. Däremot sa inte BM något alls annars om min ålder (46) eller att det skulle vara större risk på något sätt.
Stort lycka till nu Helisa! Jag var nog på kliniken (nya) en dryg timme totalt för återförandet.
Skönt du äntligen fick VUL-tider bokade Wonderstruck. Håller med om att det känns trist att hosta upp så mycket. Vår gyn tar 1500:- per VUL men det har i längden varit värt det då de varit väldigt tillgängliga och snabbt ordnat provremisser, kollat svar och fixat e-recept under alla våra försök.
Dina - maila AVA och fråga. Sedan gör de som redan svarat en individuell plan beroende på hur det ser ut vid återförandet.
Hoppas du åker hem från Riga med världens bästa julklapp Skade! 
Själv inväntar jag onsdag då jag ska träffa läkaren för koll av blodtryck och lite annat.
Verkar väldigt olika detta med nedtrappning.
Jag har fått följande schema från AVA:
-Utrogest - f r o m 6/12, 2 st morgon + en Prog vagiator 400 kvällstid (alltså ta bort tidigare 2 Utrogest på em) F r o m 12/12 även sluta ta Utrogest morgon
-Progynon tar jag bara 1 per dag efter ET och ska helt sluta from 6/12.
-Fragmin tar jag varannan kväll t o m ?
-Prednisolon 10 mg varannan dag t o m 15/12.
Måste säga att det känns lite läskigt att plocka bort allt och lite tidigt, många verkar fortsätta med mycket till v 12. Jag är nu i v 10 (9+4).
Mammsen - Låter hemskt att ramla så där och slå sig halvt fördärvad! Tur att ni är hela!
VUL på torsdag, KUB nästa måndag.
Callimero - Jag har bara fasat ut Progynonet och Fragminet. Resten fortsätter jag med till efter VUL då de skall bestämma hur utfasning skall ske. Fortfarande brun ävja som långsamt rinner ut.
Trodde jag fått UVI i fredags, fick varken tag på barnmorskan, hennes kollegor eller den husläkarmottagning som tillhör samma bolag. Det fick bli gynakuten igen, fredag kväll. De skulle odla lite och tittade sedan på knytet, som viftade och voltade (såklart, det var fredag) och såg ut att ha det prima! :) SKÖNT! Jag vet fortfarande inte varför jag blöder eller varför jag får brunt, segt slem. Blä!

Mammsen, det behöver absolut inte vara över på något sätt! Ta hög dos C-vitamin om du har och lägg dig och vila! Hoppas det upphör nu, maila kliniken också.