• Redan47

AVA klinik i Riga

Dina, brasklapp, det handlar om prioritering. Om hur högt upp du värderar din egen hälsa. Jag kan oxå berätta att du har mycket att vinna på det som förälder, att oxå satsa på motionera självkänsla vinner framförallt ditt barn, oxå på. Det kanske kan motivera dig mer. All beslutsfattning kopplat till dig blir mycket sundare och det är kan jag dela med mig fantastiskt att kunna känna och leva mitt liv med känsla, övertygelse och i sanning, att jag styr Mitt liv. Att jag påverkar och hur, mig själv. Att förstå hur det jag upplevt påverkar mig idag i min vardag och kunna ändra på det genom att medvetengöra hur jag vill ha det. Och javisst det aldrig för sent....men att skjuta upp det förlorar du själv på. Förlorad tid. Vad är viktigare än din egen hälsa? Vad är viktigare än att ge ditt barn en mamma med 100% närvaro och med hög självkänsla? Det ger ditt barn bättre möjlighet att själv utveckla en god sådan om du blir medveten om skillnaden! Detta återigen delat utifrån mitt liv och profession. Du kan! Om du vill, förstås;)

• Redan47

Jennie; kan inte tro att den blöder ut om du följer en behandling med östrogen. Vitsen är ju att inte blöda med den hormonbehandlingen. Vi gör ju UL en tid efter start och i god tid före planerad ET. Utifrån det resultatet vet de ju om det behövs läggas till eller dras ifrån något. Riga har ju oerhört mycket erfarenhet så de skulle ju inte sätta fart på en Äggplock om inte vi är färdiga och vice versa. Jag började inte blöda förrän jag avbröt medicinering, så det blev ju massor med dagar med östrogen och progestoron utan något embryo att skydda.

Jag käkat 6mg /dygn fördelat på 3. Viktigt att du. Kommer ihåg pillerna för de har snabb halveringstid. När jag typ glömt mitt kl 12 piller så tog jag den så fort jag kom ihåg ex kl15 och sköt lite på kvälls dosen. Sen har. Jag varit noga med att ha med mig mitt tablett kit, var än jag har varit, för att slippa sådana där vardags missar. Lite typiskt mig så. ;))

• Redan47

Wonder: super!!!! Ha en surrealistisk upplevelse i Riga ;))) . Snart är nu hemma och du då RUVANDe!!! Vad fort tiden gick iallafall . Kram

• Redan47

Allmän info, all ordination som är fler per dygn ska alltid fördelas på dygnets vakna tid. Det är ju för att det prep man nu äter ska verka utspritt över dygnet ganska jämna doser. Får man ord 2ggr/dag då sk det bli ca 12 h mellan intag. 3ggr/dag ja då blir det tt peta in en omgång däremellan. Annars om det skulle vara oväsentligt kan man ju ta hela dosen 1/ dag. Eftersom jag ville veta hur just dessa mediciner/ hormoner lagras eller ej i kroppen har jag slagit upp det själv, för att h koll på konsekvensen om jag missar.

Dina du har ju tex kvitto på att du tar ordinationen väl, tyder ju UL på ;)

ja ang självkänsla så är den färskvara, vi behöver göra insättningar varje dag!!! För uttag görs i så stor utsträckning, vi är ofta präglade att prestera och hjälpa andra och bita ihop och inte känna , så det vi upplevt räknas inte för andra hade det värre....vilket tär på självkänslan. Vårt egenvärde sjunker. Vi jämför oss hela tiden med andra. Vi tror ex att beröm är medicin för självkänslan, tvärtom.. . Intressant, eller hur?! En utmaning kan vara att säga nej till någon... Som du alltid säger ja till. Och därmed börja säga Ja till dig själv. Start att hitta personlig integritet. Var är dina gränser? Vilket kommer att bli mycket viktigt i relation med ditt barn oxå. Inte bara med nära kära vänner kompisar bekanta.

Snart dags för transfer för dig oxå!!! Du kommer få besked, men nu handlar det mestaom för dem att plocka ägg i exakt rätt tid. Din slemhinna kommer vara super dagen D! Kram

• Redan47

Att glömma en dos inte hela världen...riktigt. Onödigt att oroa sig, mer onytta på systemet än en missad östrogen.

Det är bra att ta medicinerna med jämna intervall. Kort halveringstid .... Ja , när jag slutar m hormoner...dag 1, börjar riktig mensblödning...dag 4. Så på två hela dygn är min depå borta. Jag ska leta rätt på källan om intresse finns för fakta om halveringen.

Ang sätta in flera embryon... Har du flera i frysen ... Ta ett i taget, skulle jag göra om jag hade min ålder på min sida. Vi anpassar oss till alla situationer förvisso, men du känner redan nu det skulle bli ansträngt - följ ditt hjärta ! Kram

• Redan47

Kul nu är nu tre som följs åt! På gång o ruvar snart!

Tänker på wonder ovh hur embryon utvecklar sig ...! Så spännande.

Dina din tur när som helst oxå!!!!

Sissan , det känns som vår semester kommer så lägligt ! Håller på att reka läget i Thailand. Behöver nog göra mitt nästa VUL där. Hade ägglossn i sö/må... Så mensen på gång.... Så planerar även ÄD med all medicin med mig om förutsättningar ändras. Det känns bra. Ska maila Riga info o fråga om fortsättning och sem. De har ännu inte svarat på mitt mail.....

• Redan47

Mammsen, häftigt att du fick igenom ett. UL på bebis!!!! Jagblir alldeles varm o ryser när jag hör att det går vägen för dig ochnu oxå för Cecilia !!!! Kram

• Redan47

Wonder, jag brukar bli redigt trött efter 15-30 min efter, tar en tupplur och till natten sover jag som en sessa! . På jobbet kommer du bita ihop... Men har du ett jobb som kräver koncentration ...

Du kan börja testa ruvardag 8 med en 5dgr blactocyt - men blir det minus då deppa inte!!! Kan vara för låga hcg då. Testdagen kan du definitivt testa och få veta bättre! Härligt att ni hade bra i Riga!

• Redan47

Lillan : maila och fråga.... Vad menar du med "första besök" . Jag/ vi var där ett första besök, hade en hoper frågor som besvarades. Gjorde även ett VUL och checkade upp status på livmoder- då samarbetsgyn oxå fanns på plats då. Fick oxå veta vilka blodprover de ville jag skulle ta före en behandling. Bl.a. Ville de se mina värden innan utesluta IVF. Detta gjorde jag hemmavid dag 3 efter mens.

Svar på tråden AVA klinik i Riga