AVA klinik i Riga
Du har ju tagit ett blodprov med svar över 100. Nu vill de se fördubblingstakten. 48-72 timmar. Helt normalt. Super roligt att det gick vägen för dig!
Du har ju tagit ett blodprov med svar över 100. Nu vill de se fördubblingstakten. 48-72 timmar. Helt normalt. Super roligt att det gick vägen för dig!
Lelle; ruvardag 7 denna gång 574. Förra omgången på 370.
Jag skulle ta rådet oå allvar. Promenader håller ixå kroppen i hälsa och god cirkulation är bra. Du kommer få tid med träning oxå, utifrån kroppens ork. Det är ju ändå en större insats som step på spel för mig nu med ÄD.
Jag: mår skrutt. Inte ens frukost eller godis gott. Mailat Riga provrapport ich massor frågor. Det är så skönt att min man finns för mig. Har inte ens ork koncentration att maila. Så han fixa det.
Tack ahm för ditt inlägg, tänkte just fråga dig om råd.
Callimero ; det är så tröttsamt faktiskt att vi hela tiden behöver vara pålästa i all kontakt med vården. Det är stora kompetens luckor. Och det du nämner är ju en viktig fråga, tycker jag. Så här är det hela tiden. Jag tar fn fraxiparin och ingen aning, men det verkar rimligt att det som inte behöver vara kylförvarat innehåller konservm. Tack ska kolla det om det blir aktuellt att jag får det utskrivet här. Tack! Ett litet ex från min vardag, om intag av omega 3. mina svärföräldrar var hos sin " husläkare" fick info att det räcker med några sillbitar. Nu är det så att inlagda sillbitar innehåller minimalt med omega 3. Inte ens lax en gång i veckan är tillräckligt om du köper den vanliga odlade... Just äldre behöver detta tillskott, och då de tror på läkaren med sin auktoritet och leg, då vet väl han bäst?!!
Ännu inget svar fr Riga. Tog en skogspromenad em, skönt, men orkar dåligt , kroppen känns tung. Hemma somnade, sov 2,5h. Lagom börja med maten. Som luktade apa under tillagning- åt sallad och fruktsallad. Hade köpt fel kött, det var saltat inlagt.... Fan. Ja, fam var överens om att det blir bra att åka bort äta på julafton för hemma blir det bara sämre standard..hahaha. Just matlagning är normalt min starka sida.,..
Även om mina symptom liknar graviditets sådana, känns det ändå som hormonreaktion. Men Ahm och mfl, tack ändå för pepp. Hittat info faktiskt efter detta nu där fall finns även IVF där plus visats sig dag 15. Även m tvilling. "Låghormonare". Kan variera per graviditet. Jag kände mig aldrig gravid tidigare två. Beställde tid hos Mvc för test, då var jag i v 8. Ena med p-piller, andra "planerad". Så jag hoppas att jag är det, fortsätter min grav kur, åker tar mina test må och fre.
Jag tycker det är så inspirerande att höra av er med lyckade ÄD och hur det utvecklar sig och hur ni mår! Vi har sådan bredd i denna tråd, vilket jag uppskattar.
Välkommen snorpan, jag rek dig att ta dig tid och läsa i tråden det finns mycket info som blir svårt att återberätta. Första resan flög vi ner, tog sem, var i Riga under hela tiden från befruktning till transfer vila och hemfärd dagen efter. Resa nr 2, flyg med Ryan, resa dag 1, transfer dag 2, hemresa dag3. Riga är en trevlig stad att vara i.
Dina, jag förstår din känsla, att vilja dela och samhörighet. Nu känner du mer utanförskap. Du ska göra det som känns rätt för dig ang din resa och när du vill och hur med FB. Nu är du på gång, målinriktad, och det kommer bli en bebis, tålamod, tillit och tillförsikt! Kram
Callimero, tack, ska försöka hålla hoppet uppe lite till! Blir otålig, tänker är det inget lika bra avsluta så jag kan starta om igen.
Katt. Säger som de andra , ett; åldersgränsen och min tid, snabb handläggning, Pisci mm. Valde bort Petersburg pga visa tvång. Jag tycker det är jobbigt med ev adm strul. Annars hade de kommit före Riga.
Skade, jag vill att du och vi inte jämför smärta och våra erfarenheter. Vi är likvärdiga, Dina upplevelser är lika mycket värda som allas. Jag tycker denna tråd är och ska vara en ventil för alla , finns inga fel. Det är en speciell resa vi alla gör. Att kunna prata med kvinnor/ fam som går igenom "samma" är så mycket värt. För det finns en inre förståelse som inte vänner ens kan överbrygga. Kram på er alla, var ni än befinner er idag. Jag mår idag på morgonen mycket bättre, sovit 12h detta dygn.
Cecilia : japp, 4+1, ( befruktningsdag 6/12 info till Mvc ) oxå enligt;
www.babymed.com/pregnancy-calendar-and-calculator-week-by-week%20Count%20Calendar&pc_event=IVF%20Transfer%20Day%20(IVF)&pc_event_date=1386738000&pc_lmp_cl=28&pc_ud_week=5&pc_ud_day=0&pc_ivf_day=5
Mrscecilia; varmaste grattis ! Det kom i en annan tråd, undrade var mitt inlägg tog vägen.
Lelle75; googla på följNde;Rh-negativ blodgrupp och graviditet, det finns info om detta på vårdguiden. Därefter fråga kliniken utifrån det du kommer fram till.