• zaq1234

AVA klinik i Riga

Ja det är det jag undrar varför den bildades.. Vet inte om det kan bero på att jag har korta cykler och borde tagit progynon dag 1 efter mens.. Men jag vet inte. Jag ska ju äta progesteron nu i 10 dagar... Vet du syftet med det Redan?

• zaq1234

Nugällerdet Å vad jobbigt även för dig efter UL, hoppas att det inte är en polyp.
    Vissa polyper jag haft haft har varit så små att de bara knipsar av dom på plats så bölder man lite 2 dagar...om det är en sådan är det ändå kört då för insättning veckan efter?

Det där med datumen: jag frågade Nadia, hon sa att det bara var prel datum de satte den 27..och att det är UL som avgör...de verkar ha som standard att 2 dagar efter mens börja med östrogen, den dagen räknar de som 1, sedan dag 10 UL, men min doktor kunde inte då, därför gjorde jag det på dag 9. Sedan vill de ha transfer dag 18-22. Verkar bara ta ngn dag där som passar i deras schema.

Det jag då undrar Redan: När man bara tar östrogen som många i Riga standard gör..så har ju Riga som standard 18-22, men som du menar om jag förstått det rätt,  så är det max 4 dagar efter ÄL..så det borde ju vara typ 14-18 för de normala..för mig med kort cykel ca 12-16? För mig låter det som två olika teorier?

• zaq1234

Löparnörden..hoppas hoppas ändå på plus sedan...jag förstår dock så väl din känsla...kram

• zaq1234

Redan..jag har skickat iväg frågor till Riga.

Läste dina inlägg först idag, så jag avslutade redan igår...Riga sa att:
    dr. Fodina  dont recomend to make the transfer since there is very big follicle which disturb the procedure and of course the results.

pratade senare med min svenska gynekolog som ringde för att meddela TSH..som inte hade sjunkit mer på de 2 senaste veckorna 2,0 trots 50 mg levaxin...ja det är en annan fråga. Han trodde inte folikeln skulle störa..men han sa ja det kan den ju förstås...svårt det är..tror han kan ivf rätt bra..och lite koll på ÄD med...men man tycker ju att Riga måste vara experter på detta..

• zaq1234

Löparnörden..Ja visst...av alla bakslag man redan fått i denna resa så är detta inte så stort i jämförelse...om man nu kan komma igång en månad senare...det är ju bara denna väntan som är så frusterande...har du några kvar i frysen?

• zaq1234

Härligt Nugälldet! Vad skönt att det inte var en polyp, vilket datum fick du?

Javisst bengalen o löparnörden, man vill ju verkligen maxa chansen vid nästa försök o i det stora hela är ju inte några veckor så mkt.

Tyckommig..ja de kanske jag ska..men ska inte den tas innan mens i så fall..Nadia sa meddela mig första dag för mens så får du sedan din nya plan..får kolla upp det..

• zaq1234

Ja jätte trist löpare, jag tog ju bp sist trots minus fick 14.. Sedan fortsätta äta mediciner.. Tror det var 2v till nästan och ett antal blodprov till, så här i efterhand så var det ju onödigt. Är det så lågt så är det ju hög sannolikhet att ngt är fel.. Men hoppet är ju det sista som sviker en...

Jag har skrivit det förut, men det verkar verkligen så att man bör ha ett plus på dag 9 alltså hcg på minst 25, för att det ska gå bra, är det ngn i tråden som testat minus på dag 9 och sedan plus på testdag och sedan att det gått bra? Intressant att veta tycker jag.

• zaq1234

Välkommen jmt!

Lina, Å vad härligt att läsa, det ger hopp till oss andra, minns dina blödningar i början och att det ändå går bra.

Fru, kul att du också är på banan igen.

Själv tar jag min sista progesteron i morgon, ska sedan vänta på mens och gör UL dag 2..känns lite jobbigt eftersom man blöder som mest då..men det är ju bara att göra, Riga vill veta att allt ser bra ut och att follikel är borta. Om det är bra så kommer jag köra..FET i mitten på nov hoppas jag.

Ang propellerplan..så har jag åkte dem varje gång på mina fyra turer till Riga, det har gått bra.

• zaq1234

Är nu på dag 10 med progesteron.

Redan, en fråga. Jag ska ju sluta nu o vänta in mens som i teorin ska komma om ett par dagar, men ev kommer mens just nu... Är osäker men lite lite svagt rött... Är det ngt fel då? Blir ju orolig på direkten då man inte följer teorin.

Svar på tråden AVA klinik i Riga