• Redan47

AVA klinik i Riga

Fru, vad härligt då har du passerat alla kritiska veckor en efter en! I denna vecka är moderkakan självförsörjande så progestoronet räcker nu på egen hand flr att hålla graviditet. Din kropp är nu inte längre kemiskt gravid.... Du ÄR gravid på RIKTIGT nu. Om du tänker så kanske ovissheten minskar men jag har full förståelse! Kub var väl oxå fin eller hur? Du kanske kan få ett VUL till så du kan släppa oro?

• Redan47

Fire, du äter östrogen fram till vecka 9 sedan trappas den ner. Äter du trombyl? Om inte, gör det. Min huvudvärk släppte det mesta och när jag började med sprutor försvann den helt. Riga har till en början varit restriktiva m trombylen, men fet 1 började jag tidigare se sa nej... Ich sedan har det ju visat sig att blodet proppat sig... Så, för att utesluta det och den risken ta trombyl! Kolla om det släpper. Jag får även kanon huvudvärk när jag bryter medicineringen, hormonsvajet får min huvudvärk ixå att gå igång, men den känns lite annorlunda.

• Redan47

Wonders det har tagit 2-3 dgr fö mig innan blödning kommit efter avslut medicin (6mg östrogen 800 progestoron)

Det är väl ett cellprov? Och detta var den info jSg hittade : fråga om prover på ureaplasma och hidden clamydia. Det är de infektioner som visats sig ge missfall. Vad baseras det sk erbjudandet? Vad gör man med den info som hittas? Förstår inte....

"An endometrial biopsy is a way for your doctor to take a small sample of the lining of the uterus (endometrium ). The sample is looked at under a microscope for abnormal cells. An endometrial biopsy helps your doctor find problems in the endometrium. It also lets your doctor check to see if your body's hormone levels that affect the endometrium are in balance.

There are several ways to do an endometrial biopsy. Your doctor may use:

A soft device shaped like a straw (pipette) to suction a small sample of lining from the uterus. This method is fast and may cause some cramping.

An electronic suction device (Vabra aspiration). This method can be uncomfortable.

A spray of liquid (jet irrigation) to wash off some of the tissue that lines the uterus. A brush may be used to remove some of the lining before the washing is done.

An endometrial biopsy may be done to find the cause of abnormal uterine bleeding, to check for overgrowth of the lining (endometrial hyperplasia), or to check for cancer."

• Redan47

Wonders, lite spikmatta, glas rött och njutning tillsammans med din partner, så ska du se det kommer igång!

Jag såg att sk gamla ava Riga erbjuder hystereoskopi - då ser de ju tydligen direkt vad om det är någon polyp, ärr mm som förhindrar graviditet. Och fördelen är att de kan vid samma ingrepp åtgärda problemet. Är det säkert att det inte är det du ska göra?

Jag vet inte om du såg det, men de hittade en redig ärr bildning i fondus i livmodern på mig. Den/de är en direkt orsak till att embryo ej fäster, och om den skulle göra, så finns det inget syre/blodcirkulation så då dör den iallafall. Nu hoppas jag att denna åtgärd kan hjälpa oss. Ökar med ca 20% chanser att bli gravid enl kirurgen...vad vet jag. Hittills har ju vi hamnat i den andra halvan av äggdonations -chansen -statistiken :P.

Rosen, vad skönt att vara på planhalvan start nu! Tjoho!

• Redan47

Wonders, du fattade ett beslut som kändes rätt för dig då. Jag kan med facit i hand ändra historien....

Javisst är det en enerverande känsla och tusen tankar... Vad är det för fel???? Men de som försök och efter 12 försök lyckas - ja, vad det berott på - vet ingen. Hur mkt prednisolon har du fått? Hur har ditt medicin schema sett ut och förändrats?

• Redan47

Mary, maila el ring Riga och belys detta. Om du fått en gyn tid, ta den och ordna med möjligheter till remiss, art när du får besked från Riga kunna ringa in till din Gyn så skickar de en. För den skickas väl troligen cyber el snigelpost. Och samma med recept, du kommer behöva progynon 2mg, östrogen; trombyl, progestoron lutinus typ,

Maila Riga be att få en medicin lista omg , därför du har en läk tid. Märk mail urgent.

Det är lätt att få medicin från Riga skickat m dhl och sedan fylla på när du åker dit. Då ser du till att få hem så du klarar dig till v 16. Om du sk nedregleras så behöver du även det preparatet.

Men, min erfarenhet är att jag behövt ligga på för att få svar på mina frågor. Och jag mailar verkligen inte ofta. Jag förstår inte, men det är väl bara komma igång m behandl så fort du får mens nästa gång.

Hiv test mfl det paketet finns på werlabs.se och det får du svar på någon dag eller fler beroende på analys tid.

Innan jag började tog vi prov på fsh, AMH för jag hade inte någon status på mig och mina egna ägg. Det provern togs på Mdag3, det behövde vi vänta på. Men du har ju gjort den svängen och beslut för ÄD - så då är det väl bara en ev nedreglering och köra igång!

• Redan47

Mary; du ska absolut följa din hematolog! Börja med trombyl o clexane (4000iu 0.4ml tar jag nästa gång 1/dag) vid hormon start. Tycker inte Riga har tagit medicinskt ansvar heller för min propp risk, hematolog Aten tog prover på mig under pågående behandling och den visade jag behöver blodförtunnande. Lite märkligt om din man var där, då hade de ju kunnat skicka med nedregleringen... Fråga Riga om substansen så kan du säkert fixa det inom ditt eget nätverk. När det gäller progestoron råder jag dig ta utrogest eller liknande som är bioidentiska! Kör hårt !

• Redan47

Kortison är de oxå lite snåla med, man får första vändan 5mg/dag i 5 dagar i samband med ET. Fast fodina är väl medveten om att hennes kollegor i Europa sätter ut betydligt högre doser. Jag hade/ har sådan klåda vilket jag info om så omgång två startade jag tidigare, klådan försvann. Jag tror de flesta av oss självmedicinerar prednisolon om vi inte fått det. 5-15mg/dag. Börjar med 5mg och ökar. Det är få härinne som inte försökt åtskilliga ggr ivf eller ivf/ÄD misslyckade som inte tar risken att låta immunförsvaret få husera fritt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga